Un valencià ferit en un accident amb un ala delta en Segòvia

 

Un pilot valencià d’una ala delta, natural de Riba-roja de Túria, en el Camp de Túria (València), ha resultat ferit este dimecres en patir una caiguda durant la maniobra d’enlairament en la zona de vol de la Serra Calba, en Arcones (Segòvia), segons dades del Servici d’Emergències Castella i Lleó 112.

 

El sinistre s’ha produït uns minuts abans de les 15.48 hores d’este dimecres, quan la sala d’operacions del 112 Castella i Lleó ha rebut un avís que demanava assistència mèdica per al pilot d’una ala delta que havia patit una caiguda en enlairar de la zona de vol de la Serra Calba, en Arcones (Segòvia).

 

Després, la persona que va contactar amb el centre d’emergències va actualitzar la informació de què disposava sobre l’accident i va destacar que el ferit es trobava conscient encara que amb diversos traumatismes, en el paratge conegut com ‘El sabinar‘, a un quilòmetre aproximadament de la zona de vol, en el vessant sud de la serra, en una zona de difícil accés per a vehicles per terra.

 

El 112 donà avís d’este accident a la Guàrdia Civil (COS) de Segòvia, als Bombers de Segòvia, a Emergències Sanitàries, Sacyl, que va enviar una UVI mòbil, i al centre coordinador d’emergències de l’Agència de Protecció Civil, des del que es va mobilitzar l’helicòpter de salvament, amb un equip de rescat de Protecció Civil.

 

L’equip de rescat va assistir en el lloc al pilot ferit, de 56 anys, i el va hissar en una llitera a l’helicòpter de rescat. Des d’allí, va volar fins a Arcones, a on l’UVI mòbil va atendre el ferit abans de traslladar-lo al Complex Assistencial de Segòvia.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.