15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Un valencià ferit en un accident amb un ala delta en Segòvia

 

Un pilot valencià d’una ala delta, natural de Riba-roja de Túria, en el Camp de Túria (València), ha resultat ferit este dimecres en patir una caiguda durant la maniobra d’enlairament en la zona de vol de la Serra Calba, en Arcones (Segòvia), segons dades del Servici d’Emergències Castella i Lleó 112.

 

El sinistre s’ha produït uns minuts abans de les 15.48 hores d’este dimecres, quan la sala d’operacions del 112 Castella i Lleó ha rebut un avís que demanava assistència mèdica per al pilot d’una ala delta que havia patit una caiguda en enlairar de la zona de vol de la Serra Calba, en Arcones (Segòvia).

 

Després, la persona que va contactar amb el centre d’emergències va actualitzar la informació de què disposava sobre l’accident i va destacar que el ferit es trobava conscient encara que amb diversos traumatismes, en el paratge conegut com ‘El sabinar‘, a un quilòmetre aproximadament de la zona de vol, en el vessant sud de la serra, en una zona de difícil accés per a vehicles per terra.

 

El 112 donà avís d’este accident a la Guàrdia Civil (COS) de Segòvia, als Bombers de Segòvia, a Emergències Sanitàries, Sacyl, que va enviar una UVI mòbil, i al centre coordinador d’emergències de l’Agència de Protecció Civil, des del que es va mobilitzar l’helicòpter de salvament, amb un equip de rescat de Protecció Civil.

 

L’equip de rescat va assistir en el lloc al pilot ferit, de 56 anys, i el va hissar en una llitera a l’helicòpter de rescat. Des d’allí, va volar fins a Arcones, a on l’UVI mòbil va atendre el ferit abans de traslladar-lo al Complex Assistencial de Segòvia.

Últimes notícies

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.