11.3 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Un valencià ferit en un accident amb un ala delta en Segòvia

 

Un pilot valencià d’una ala delta, natural de Riba-roja de Túria, en el Camp de Túria (València), ha resultat ferit este dimecres en patir una caiguda durant la maniobra d’enlairament en la zona de vol de la Serra Calba, en Arcones (Segòvia), segons dades del Servici d’Emergències Castella i Lleó 112.

 

El sinistre s’ha produït uns minuts abans de les 15.48 hores d’este dimecres, quan la sala d’operacions del 112 Castella i Lleó ha rebut un avís que demanava assistència mèdica per al pilot d’una ala delta que havia patit una caiguda en enlairar de la zona de vol de la Serra Calba, en Arcones (Segòvia).

 

Després, la persona que va contactar amb el centre d’emergències va actualitzar la informació de què disposava sobre l’accident i va destacar que el ferit es trobava conscient encara que amb diversos traumatismes, en el paratge conegut com ‘El sabinar‘, a un quilòmetre aproximadament de la zona de vol, en el vessant sud de la serra, en una zona de difícil accés per a vehicles per terra.

 

El 112 donà avís d’este accident a la Guàrdia Civil (COS) de Segòvia, als Bombers de Segòvia, a Emergències Sanitàries, Sacyl, que va enviar una UVI mòbil, i al centre coordinador d’emergències de l’Agència de Protecció Civil, des del que es va mobilitzar l’helicòpter de salvament, amb un equip de rescat de Protecció Civil.

 

L’equip de rescat va assistir en el lloc al pilot ferit, de 56 anys, i el va hissar en una llitera a l’helicòpter de rescat. Des d’allí, va volar fins a Arcones, a on l’UVI mòbil va atendre el ferit abans de traslladar-lo al Complex Assistencial de Segòvia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.