11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Vodafone li demana 600 euros d’una permanència inventada, però no ho aconsegueix

Per a evitar la fugida d’un client insatisfet, Vodafone es va comprometre a millorar les condicions del contracte en perill i a no atribuir-li cap permanència. Però el que va fer la teleco “va ser continuar incomplint la qualitat oferida, donar-li d’alta en serveis que no havia contractat i inventar-se 600 euros de permanència”. Després de la denúncia de FACUA Comunitat Valenciana davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions, l’organisme ha resolt que la companyia ha d’anul·lar la quantitat que li exigia i retornar-li 280 euros.

Tot va començar al començament de 2019, quan Carlo Cortesi va sol·licitar una portabilitat de la seua companyia telefònica, Vodafone, a una altra que li oferia millors condicions.

Compte que els comercials de l’empresa “es van batre el coure perquè es quedara”. “En l’estira-i-arronsa de la negociació, l’afectat recorda haver reiterat diverses vegades una sola condició, a la qual, com veurem, no renunciaria: no pensava comprometre’s a cap temps de permanència. Deixant això explícitament clar, i en virtut de la millora en les condicions del seu contracte, va acceptar quedar-se”, expliquen des de FACUA.

Fins a 20 vegades: “Sent, que us heu equivocat…

Mai va arribar a estar content amb la seua decisió. “I és que mai va gaudir de millores pactades, com la velocitat de la fibra òptica. Li arribaven correus amb diferents nombres de comandes; dies més tard, factures equivocades, unflades. Carlo assegura que va passar hores al telèfon i responent mails. Així, pel seu compte, va aconseguir que li retornaren bona part del cobrat indegudament”, asseguren des de FACUA.

Crec que em van donar d’alta com quatre vegades diferents. Jo els cridava i els reexpedia l’email original amb les condicions que havia signat. Ho vaig haver de fer com 20 vegades: ‘Sent, que m’heu donat d’alta amb condicions que no són‘”, rememora Carlo, escenificant la paciència amb la qual tractava fer entrar en raó als d’Atenció al Client.

Finalment, el novembre de 2019, va decidir suspendre tota relació comercial amb Vodafone. Va cridar en diferents ocasions per a verificar que, tal com havien acordat, no anaven a cobrar-li permanència, rebent una resposta afirmativa.

Primer no té permanència i després li l’intenten cobrar

No obstant això, va començar a rebre crides d’empreses de recobraments. “Jo parlava amb ells i amb Vodafone, i els enviava la documentació que tenia“, recorda l’afectat. “Amb la primera empresa de recobraments vaig aconseguir que deixaren de cridar-me. Llavors van començar a molestar-me els d’una segona. I va haver-hi fins a una tercera“, protesta.

Va ser llavors quan va decidir acudir a FACUA Comunitat Valenciana, de la qual era soci des de feia un parell d’anys. L’equip jurídic de l’associació, després d’una conscienciosa exposició dels fets i una no menys exhaustiva fonamentació jurídica, sol·licitava en el seu escrit de reclamació a Vodafone que desistira de la seua obstinació de cobrar més de 600 euros de permanència; que retornara els 280 euros encara pendents, cobrats per l’atzagaiada de les factures de serveis no sol·licitats i les ofertes mal aplicades, i, finalment, que procedira a esborrar el nom de Carlo de qualsevol resgistre de morosos en el qual ho hagueren fet figurar.

Ni aquesta ni una segona reclamació van fer efecte. Finalment, Vodafone va ser portat davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals.

El client també pot gravar les converses

En la seua resolució, l’oficina, dependent del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital dona la raó al soci de FACUA i commina a Vodafone a complir les tres peticions originalment formulades, la qual cosa ja ha ocorregut.

Carlo compte que tracta de resoldre els assumptes pel seu compte: “Em moc amb atenció. Estic atent sempre a les condicions. I a més grave les converses“. Diu que, després de sentir que una conversa pot ser gravada, ell respon per la seua part si la pot gravar ell, i ho fa. Així disposa de proves en futures reclamacions.

Malgrat el seu zel, assegura no témer molt clar si hauria pogut guanyar a Vodafone en aquest cas. “Clar. Evidentment. Per descomptat“, respon categòric l’afectat en preguntar-li si se sent satisfet amb el desenllaç d’aquesta història.

Últimes notícies

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.