Vodafone li demana 600 euros d’una permanència inventada, però no ho aconsegueix

Per a evitar la fugida d’un client insatisfet, Vodafone es va comprometre a millorar les condicions del contracte en perill i a no atribuir-li cap permanència. Però el que va fer la teleco “va ser continuar incomplint la qualitat oferida, donar-li d’alta en serveis que no havia contractat i inventar-se 600 euros de permanència”. Després de la denúncia de FACUA Comunitat Valenciana davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions, l’organisme ha resolt que la companyia ha d’anul·lar la quantitat que li exigia i retornar-li 280 euros.

Tot va començar al començament de 2019, quan Carlo Cortesi va sol·licitar una portabilitat de la seua companyia telefònica, Vodafone, a una altra que li oferia millors condicions.

Compte que els comercials de l’empresa “es van batre el coure perquè es quedara”. “En l’estira-i-arronsa de la negociació, l’afectat recorda haver reiterat diverses vegades una sola condició, a la qual, com veurem, no renunciaria: no pensava comprometre’s a cap temps de permanència. Deixant això explícitament clar, i en virtut de la millora en les condicions del seu contracte, va acceptar quedar-se”, expliquen des de FACUA.

Fins a 20 vegades: “Sent, que us heu equivocat…

Mai va arribar a estar content amb la seua decisió. “I és que mai va gaudir de millores pactades, com la velocitat de la fibra òptica. Li arribaven correus amb diferents nombres de comandes; dies més tard, factures equivocades, unflades. Carlo assegura que va passar hores al telèfon i responent mails. Així, pel seu compte, va aconseguir que li retornaren bona part del cobrat indegudament”, asseguren des de FACUA.

Crec que em van donar d’alta com quatre vegades diferents. Jo els cridava i els reexpedia l’email original amb les condicions que havia signat. Ho vaig haver de fer com 20 vegades: ‘Sent, que m’heu donat d’alta amb condicions que no són‘”, rememora Carlo, escenificant la paciència amb la qual tractava fer entrar en raó als d’Atenció al Client.

Finalment, el novembre de 2019, va decidir suspendre tota relació comercial amb Vodafone. Va cridar en diferents ocasions per a verificar que, tal com havien acordat, no anaven a cobrar-li permanència, rebent una resposta afirmativa.

Primer no té permanència i després li l’intenten cobrar

No obstant això, va començar a rebre crides d’empreses de recobraments. “Jo parlava amb ells i amb Vodafone, i els enviava la documentació que tenia“, recorda l’afectat. “Amb la primera empresa de recobraments vaig aconseguir que deixaren de cridar-me. Llavors van començar a molestar-me els d’una segona. I va haver-hi fins a una tercera“, protesta.

Va ser llavors quan va decidir acudir a FACUA Comunitat Valenciana, de la qual era soci des de feia un parell d’anys. L’equip jurídic de l’associació, després d’una conscienciosa exposició dels fets i una no menys exhaustiva fonamentació jurídica, sol·licitava en el seu escrit de reclamació a Vodafone que desistira de la seua obstinació de cobrar més de 600 euros de permanència; que retornara els 280 euros encara pendents, cobrats per l’atzagaiada de les factures de serveis no sol·licitats i les ofertes mal aplicades, i, finalment, que procedira a esborrar el nom de Carlo de qualsevol resgistre de morosos en el qual ho hagueren fet figurar.

Ni aquesta ni una segona reclamació van fer efecte. Finalment, Vodafone va ser portat davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals.

El client també pot gravar les converses

En la seua resolució, l’oficina, dependent del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital dona la raó al soci de FACUA i commina a Vodafone a complir les tres peticions originalment formulades, la qual cosa ja ha ocorregut.

Carlo compte que tracta de resoldre els assumptes pel seu compte: “Em moc amb atenció. Estic atent sempre a les condicions. I a més grave les converses“. Diu que, després de sentir que una conversa pot ser gravada, ell respon per la seua part si la pot gravar ell, i ho fa. Així disposa de proves en futures reclamacions.

Malgrat el seu zel, assegura no témer molt clar si hauria pogut guanyar a Vodafone en aquest cas. “Clar. Evidentment. Per descomptat“, respon categòric l’afectat en preguntar-li si se sent satisfet amb el desenllaç d’aquesta història.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.