16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Vodafone li demana 600 euros d’una permanència inventada, però no ho aconsegueix

Per a evitar la fugida d’un client insatisfet, Vodafone es va comprometre a millorar les condicions del contracte en perill i a no atribuir-li cap permanència. Però el que va fer la teleco “va ser continuar incomplint la qualitat oferida, donar-li d’alta en serveis que no havia contractat i inventar-se 600 euros de permanència”. Després de la denúncia de FACUA Comunitat Valenciana davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions, l’organisme ha resolt que la companyia ha d’anul·lar la quantitat que li exigia i retornar-li 280 euros.

Tot va començar al començament de 2019, quan Carlo Cortesi va sol·licitar una portabilitat de la seua companyia telefònica, Vodafone, a una altra que li oferia millors condicions.

Compte que els comercials de l’empresa “es van batre el coure perquè es quedara”. “En l’estira-i-arronsa de la negociació, l’afectat recorda haver reiterat diverses vegades una sola condició, a la qual, com veurem, no renunciaria: no pensava comprometre’s a cap temps de permanència. Deixant això explícitament clar, i en virtut de la millora en les condicions del seu contracte, va acceptar quedar-se”, expliquen des de FACUA.

Fins a 20 vegades: “Sent, que us heu equivocat…

Mai va arribar a estar content amb la seua decisió. “I és que mai va gaudir de millores pactades, com la velocitat de la fibra òptica. Li arribaven correus amb diferents nombres de comandes; dies més tard, factures equivocades, unflades. Carlo assegura que va passar hores al telèfon i responent mails. Així, pel seu compte, va aconseguir que li retornaren bona part del cobrat indegudament”, asseguren des de FACUA.

Crec que em van donar d’alta com quatre vegades diferents. Jo els cridava i els reexpedia l’email original amb les condicions que havia signat. Ho vaig haver de fer com 20 vegades: ‘Sent, que m’heu donat d’alta amb condicions que no són‘”, rememora Carlo, escenificant la paciència amb la qual tractava fer entrar en raó als d’Atenció al Client.

Finalment, el novembre de 2019, va decidir suspendre tota relació comercial amb Vodafone. Va cridar en diferents ocasions per a verificar que, tal com havien acordat, no anaven a cobrar-li permanència, rebent una resposta afirmativa.

Primer no té permanència i després li l’intenten cobrar

No obstant això, va començar a rebre crides d’empreses de recobraments. “Jo parlava amb ells i amb Vodafone, i els enviava la documentació que tenia“, recorda l’afectat. “Amb la primera empresa de recobraments vaig aconseguir que deixaren de cridar-me. Llavors van començar a molestar-me els d’una segona. I va haver-hi fins a una tercera“, protesta.

Va ser llavors quan va decidir acudir a FACUA Comunitat Valenciana, de la qual era soci des de feia un parell d’anys. L’equip jurídic de l’associació, després d’una conscienciosa exposició dels fets i una no menys exhaustiva fonamentació jurídica, sol·licitava en el seu escrit de reclamació a Vodafone que desistira de la seua obstinació de cobrar més de 600 euros de permanència; que retornara els 280 euros encara pendents, cobrats per l’atzagaiada de les factures de serveis no sol·licitats i les ofertes mal aplicades, i, finalment, que procedira a esborrar el nom de Carlo de qualsevol resgistre de morosos en el qual ho hagueren fet figurar.

Ni aquesta ni una segona reclamació van fer efecte. Finalment, Vodafone va ser portat davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals.

El client també pot gravar les converses

En la seua resolució, l’oficina, dependent del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital dona la raó al soci de FACUA i commina a Vodafone a complir les tres peticions originalment formulades, la qual cosa ja ha ocorregut.

Carlo compte que tracta de resoldre els assumptes pel seu compte: “Em moc amb atenció. Estic atent sempre a les condicions. I a més grave les converses“. Diu que, després de sentir que una conversa pot ser gravada, ell respon per la seua part si la pot gravar ell, i ho fa. Així disposa de proves en futures reclamacions.

Malgrat el seu zel, assegura no témer molt clar si hauria pogut guanyar a Vodafone en aquest cas. “Clar. Evidentment. Per descomptat“, respon categòric l’afectat en preguntar-li si se sent satisfet amb el desenllaç d’aquesta història.

Últimes notícies

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.

Ratxes de 74 km/h en El Altet i sis servicis pel vent a la província de València

El vent del nord-oest ha deixat este diumenge ratxes de fins a 74 km/h en El Altet i només sis intervencions a la província de València, segons Emergències. Aemet manté avisos grocs en diverses zones fins a la nit