Suspesos tots els viatges de l’Imserso en territori valencià pel Coronavirus

Gent major en una platja

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso | Twitter

 

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso per un període d’un mes, en tot el conjunt del territori nacional, amb motiu de la crisi del coronavirus. L’anunci ha sigut rebut amb pessimisme en la indústria turística del territori valencià, segons ha reconegut la patronal hotelera Hosbec.

 

En un comunicat, el sector ha reclamat al Govern «detalls concrets i mesures pal·liatives i compensatòries per a les empreses que hagin de tancar o limitar la seua activitat». «A pesar de què des de Hosbec no compartim la decisió presa pel Ministeri, entenem que han d’existir suficients motius de caràcter sanitari que justifique esta decisió», han indicat les mateixes fonts.

 

El president de Hosbec, Toni Mayor, ha recordat que els hotels espanyols no han patit cap incidència d’importància en tot este període, especialment tenint en compte el volum de turistes espanyols i internacionals que s’allotgen en la planta hotelera que està oberta.

 

«Els nostres establiments són segurs, més si cap que un domicili particular, perquè s’han extremat les mesures d’higiene i protocols de neteja per a evitar precisament qualsevol classe d’incidència», ha remarcat.

 

Per a la patronal hauria sigut molt desitjable que en el mateix moment en què s’ha fet pública esta mesura s’haguera informat a tots els actors del programa dels detalls: a partir de quina data comença la restricció, què ocorre amb els viatgers que estan ara mateix disfrutant de les seues vacances, i sobretot, quines mesures de caràcter extraordinari es posaran en marxa per a pal·liar els efectes sobre el sector.

 

180.000 paquets esta temporada

El programa de vacances de Majors va posar en comercialització 180.000 paquets per a la temporada 2019-2020 en el territori valencià. En estos moments, Hosbec estima que queda aproximadament un 65% per executar, ja que precisament en estos dies comença la temporada alta de l’Imserso.

 

«El que queda en l’aire suposa per al territori valencià la suspensió d’uns 120.000 paquets, amb una facturació d’entre 25 i 27 milions d’euros. D’estes dades, el 80% de l’execució correspon a Benidorm, el 10% a Castelló i el 10% restant a Gandia i altres poblacions de la Costa Blanca. 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.