11.5 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Suspesos tots els viatges de l’Imserso en territori valencià pel Coronavirus

Gent major en una platja

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso | Twitter

 

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso per un període d’un mes, en tot el conjunt del territori nacional, amb motiu de la crisi del coronavirus. L’anunci ha sigut rebut amb pessimisme en la indústria turística del territori valencià, segons ha reconegut la patronal hotelera Hosbec.

 

En un comunicat, el sector ha reclamat al Govern «detalls concrets i mesures pal·liatives i compensatòries per a les empreses que hagin de tancar o limitar la seua activitat». «A pesar de què des de Hosbec no compartim la decisió presa pel Ministeri, entenem que han d’existir suficients motius de caràcter sanitari que justifique esta decisió», han indicat les mateixes fonts.

 

El president de Hosbec, Toni Mayor, ha recordat que els hotels espanyols no han patit cap incidència d’importància en tot este període, especialment tenint en compte el volum de turistes espanyols i internacionals que s’allotgen en la planta hotelera que està oberta.

 

«Els nostres establiments són segurs, més si cap que un domicili particular, perquè s’han extremat les mesures d’higiene i protocols de neteja per a evitar precisament qualsevol classe d’incidència», ha remarcat.

 

Per a la patronal hauria sigut molt desitjable que en el mateix moment en què s’ha fet pública esta mesura s’haguera informat a tots els actors del programa dels detalls: a partir de quina data comença la restricció, què ocorre amb els viatgers que estan ara mateix disfrutant de les seues vacances, i sobretot, quines mesures de caràcter extraordinari es posaran en marxa per a pal·liar els efectes sobre el sector.

 

180.000 paquets esta temporada

El programa de vacances de Majors va posar en comercialització 180.000 paquets per a la temporada 2019-2020 en el territori valencià. En estos moments, Hosbec estima que queda aproximadament un 65% per executar, ja que precisament en estos dies comença la temporada alta de l’Imserso.

 

«El que queda en l’aire suposa per al territori valencià la suspensió d’uns 120.000 paquets, amb una facturació d’entre 25 i 27 milions d’euros. D’estes dades, el 80% de l’execució correspon a Benidorm, el 10% a Castelló i el 10% restant a Gandia i altres poblacions de la Costa Blanca. 

Últimes notícies

La IA generativa pot ampliar la bretxa laboral sense polítiques públiques fermes

Un estudi de la UPV i UTAMED alerta que la IA generativa pot intensificar la vulnerabilitat de jóvens i majors i demana formació, transparència i accés equitatiu.

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.

La Sindicatura de Comptes detecta incompliments molt significatius en els contractes d’emergència d’FGV per la DANA

Un informe de la Sindicatura de Comptes ha detectat incompliments molt significatius en contractes d'FGV lligats a la DANA de 2024, amb preus desviats i motivacions insuficients en diverses adjudicacions.

Cel nuvolós a València i Alacant i màximes en descens este dijous en la Comunitat

Jornada amb cel nuvolós a València i Alacant i intervals a Castelló. Descendixen les màximes de forma generalitzada i les mínimes baixen a l'interior nord.

Controlat l’incendi industrial a Alzira després de quasi quatre hores de treball

El foc en una nau sense activitat que emmagatzemava cartó i bidons, al carrer Callao, va quedar controlat a les 22.32. Va haver-hi desallotjaments preventius en vivendes pròximes.

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.