Dolores Vázquez va arribar a creure que va matar a Rocío i esborrat de la memòria

Fa tan sols unes setmanes la plataforma d’HBO Max llançava al món el documental inèdit de Dolores Vázquez, ‘Dolores. La verdad sobre el caso Wanninkhof’. Una estrena que ha conquistat als espectadors de la plataforma de streaming i que ara s’ha convertit en el nou fitxatge de Mediaset, qui l’ha començat a emetre en obert en Telecinco.

En aquest primer lliurament se li ha presentat a l’audiència el cas de la desaparició i assassinat de la jove Rocío Wanninhkof, que va tindre lloc en 1999 en La Cala de Mijas (Màlaga).

Un succés que va portar al fet que l’any 2000 Dolores Vázquez, exparella d’Alícia Hornos, mare de la víctima, fora detinguda.

Va ser declarada culpable, empresonada i va passar 519 dies a la presó, al que cal sumar el judici paral·lel al que va ser sotmesa per la televisió i la societat, que la va pintar com una freda assassina, unes acusacions trufades d’un cert grau de lesbofobia.

Després de demostrar-se que no va tindre a veure amb la mort de la jove, per la qual va ser condemnat el súbdit britànic Tony Alexander King, va ser excarcerada i va emigrar al Regne Unit, on es va criar de xiqueta i on ha viscut des de llavors.

 

Emissió documental

 

Ara, 22 anys després del terrible cas de Wanninhkof, Dolores ha trencat el seu silenci. «Jo sempre he cregut en la justícia, però aqueix dia vaig deixar de creure. La premsa va vendre una imatge de mi que no era jo. Sense conéixer-me, m’han fet un judici paral·lel», explica en el documental.

 

 

«Si eres allí, és perquè eres culpable. Era com si ho donaren per fet, que era jo i ja, no hi havia res més. Jo no tenia ni veu, ni paraula. He perdut molt. Ho he perdut tot», confessa Dolores Vázquez davant les cambres. Davant la pregunta del perquè ha decidit parlar ara, la protagonista ho té clar.

«Perquè em sent més fort mentalment, i perquè la gent sàpia més del cas… i no torne a ocórrer», declara. Així mateix, ha confessat que quan va estar a la presó va ser amenaçada per les preses i fins a tal punt va ser el maltractament que va arribar a plantejar-se que sí que havia comés l’assassinat i que d’alguna manera l’havia esborrat de la seua memòria. «Això és el que em deien en els interrogatoris», aclareix.

 

«Que no torne a ocórrer»

 

Preguntada per què ara s’atreveix a parlar, Vázquez diu: «Perquè em sent més fort mentalment, i perquè la gent sàpia més del cas… i no torne a ocórrer».

En el documental, Vázquez revela que en 2007, després de la mort de la seua mare, va emigrar a Anglaterra, on es va criar de xiqueta: «Mai m’he sentit lliure, excepte el temps que he estat a Anglaterra, perquè era jo, perquè allí ningú em coneixia ningú pel carrer».

«No va anar solament la condemna i la presó, va anar després en eixir i continuar lluitant per a tirar avant, que va ser molt difícil. Hauran passat 20 anys, però per a mi sempre va anar ahir», sentència Vázquez en el documental.

 

Alícia Hornos i la seua relació

 

També intervé Alícia Hornos, la mare de Rocío Wanninkhof. La dona explica com es va enamorar de Dolores Vázquez: «Jo note que m’estic enamorant d’ella perquè sent moltes coses en l’estómac». En canvi, Dolores és més reservada: «Per part meua no va haver-hi un enamorament, va anar més aviat per part seua».

La manera de viure la relació ambdues va ser molt diferent. Malgrat el que poguera semblar, Alícia era més oberta i Dolores ho portava més discretament. «Jo als meus pares els vaig parlar molt clar del que em passava i els meus pares ho van entendre perfectament. Som set germans i les seues parelles i un munt de nebots i tots sabien que teníem una relació, per part meua, no per part seua», diu Alícia.

En canvi, Dolores afirma: «Era una relació una mica estranya. Per a mi. Jo recorde que em va molestar molt quan em va dir que li ho havia dit a tota la seua família». La relació va començar a enrarir-se quan es va anar a viure amb elles la mare de Dolores.

Segons Alícia, «la mare comença a ficar molta zitzània amb ella». «A vegades menjant ella tira la taula, li la tira a la mare damunt. En un altre episodi la tira al sòl i l’arrossega dels pèls perquè la mare m’insulta a mi», assegura la mare de Rocío.

Dolores desmenteix en el documental tot això: «Si Alícia diu que li tira dels pèls, no té perdó de déu. Jo li hauria pegat a Alícia si veig que toca a la meua mare. La meua mare és sagrada, a la meua mare no me la toques».

Últimes notícies

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.