Dolores Vázquez va arribar a creure que va matar a Rocío i esborrat de la memòria

Fa tan sols unes setmanes la plataforma d’HBO Max llançava al món el documental inèdit de Dolores Vázquez, ‘Dolores. La verdad sobre el caso Wanninkhof’. Una estrena que ha conquistat als espectadors de la plataforma de streaming i que ara s’ha convertit en el nou fitxatge de Mediaset, qui l’ha començat a emetre en obert en Telecinco.

En aquest primer lliurament se li ha presentat a l’audiència el cas de la desaparició i assassinat de la jove Rocío Wanninhkof, que va tindre lloc en 1999 en La Cala de Mijas (Màlaga).

Un succés que va portar al fet que l’any 2000 Dolores Vázquez, exparella d’Alícia Hornos, mare de la víctima, fora detinguda.

Va ser declarada culpable, empresonada i va passar 519 dies a la presó, al que cal sumar el judici paral·lel al que va ser sotmesa per la televisió i la societat, que la va pintar com una freda assassina, unes acusacions trufades d’un cert grau de lesbofobia.

Després de demostrar-se que no va tindre a veure amb la mort de la jove, per la qual va ser condemnat el súbdit britànic Tony Alexander King, va ser excarcerada i va emigrar al Regne Unit, on es va criar de xiqueta i on ha viscut des de llavors.

 

Emissió documental

 

Ara, 22 anys després del terrible cas de Wanninhkof, Dolores ha trencat el seu silenci. «Jo sempre he cregut en la justícia, però aqueix dia vaig deixar de creure. La premsa va vendre una imatge de mi que no era jo. Sense conéixer-me, m’han fet un judici paral·lel», explica en el documental.

 

 

«Si eres allí, és perquè eres culpable. Era com si ho donaren per fet, que era jo i ja, no hi havia res més. Jo no tenia ni veu, ni paraula. He perdut molt. Ho he perdut tot», confessa Dolores Vázquez davant les cambres. Davant la pregunta del perquè ha decidit parlar ara, la protagonista ho té clar.

«Perquè em sent més fort mentalment, i perquè la gent sàpia més del cas… i no torne a ocórrer», declara. Així mateix, ha confessat que quan va estar a la presó va ser amenaçada per les preses i fins a tal punt va ser el maltractament que va arribar a plantejar-se que sí que havia comés l’assassinat i que d’alguna manera l’havia esborrat de la seua memòria. «Això és el que em deien en els interrogatoris», aclareix.

 

«Que no torne a ocórrer»

 

Preguntada per què ara s’atreveix a parlar, Vázquez diu: «Perquè em sent més fort mentalment, i perquè la gent sàpia més del cas… i no torne a ocórrer».

En el documental, Vázquez revela que en 2007, després de la mort de la seua mare, va emigrar a Anglaterra, on es va criar de xiqueta: «Mai m’he sentit lliure, excepte el temps que he estat a Anglaterra, perquè era jo, perquè allí ningú em coneixia ningú pel carrer».

«No va anar solament la condemna i la presó, va anar després en eixir i continuar lluitant per a tirar avant, que va ser molt difícil. Hauran passat 20 anys, però per a mi sempre va anar ahir», sentència Vázquez en el documental.

 

Alícia Hornos i la seua relació

 

També intervé Alícia Hornos, la mare de Rocío Wanninkhof. La dona explica com es va enamorar de Dolores Vázquez: «Jo note que m’estic enamorant d’ella perquè sent moltes coses en l’estómac». En canvi, Dolores és més reservada: «Per part meua no va haver-hi un enamorament, va anar més aviat per part seua».

La manera de viure la relació ambdues va ser molt diferent. Malgrat el que poguera semblar, Alícia era més oberta i Dolores ho portava més discretament. «Jo als meus pares els vaig parlar molt clar del que em passava i els meus pares ho van entendre perfectament. Som set germans i les seues parelles i un munt de nebots i tots sabien que teníem una relació, per part meua, no per part seua», diu Alícia.

En canvi, Dolores afirma: «Era una relació una mica estranya. Per a mi. Jo recorde que em va molestar molt quan em va dir que li ho havia dit a tota la seua família». La relació va començar a enrarir-se quan es va anar a viure amb elles la mare de Dolores.

Segons Alícia, «la mare comença a ficar molta zitzània amb ella». «A vegades menjant ella tira la taula, li la tira a la mare damunt. En un altre episodi la tira al sòl i l’arrossega dels pèls perquè la mare m’insulta a mi», assegura la mare de Rocío.

Dolores desmenteix en el documental tot això: «Si Alícia diu que li tira dels pèls, no té perdó de déu. Jo li hauria pegat a Alícia si veig que toca a la meua mare. La meua mare és sagrada, a la meua mare no me la toques».

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.