21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Dolores Vázquez va arribar a creure que va matar a Rocío i esborrat de la memòria

Fa tan sols unes setmanes la plataforma d’HBO Max llançava al món el documental inèdit de Dolores Vázquez, ‘Dolores. La verdad sobre el caso Wanninkhof’. Una estrena que ha conquistat als espectadors de la plataforma de streaming i que ara s’ha convertit en el nou fitxatge de Mediaset, qui l’ha començat a emetre en obert en Telecinco.

En aquest primer lliurament se li ha presentat a l’audiència el cas de la desaparició i assassinat de la jove Rocío Wanninhkof, que va tindre lloc en 1999 en La Cala de Mijas (Màlaga).

Un succés que va portar al fet que l’any 2000 Dolores Vázquez, exparella d’Alícia Hornos, mare de la víctima, fora detinguda.

Va ser declarada culpable, empresonada i va passar 519 dies a la presó, al que cal sumar el judici paral·lel al que va ser sotmesa per la televisió i la societat, que la va pintar com una freda assassina, unes acusacions trufades d’un cert grau de lesbofobia.

Després de demostrar-se que no va tindre a veure amb la mort de la jove, per la qual va ser condemnat el súbdit britànic Tony Alexander King, va ser excarcerada i va emigrar al Regne Unit, on es va criar de xiqueta i on ha viscut des de llavors.

 

Emissió documental

 

Ara, 22 anys després del terrible cas de Wanninhkof, Dolores ha trencat el seu silenci. «Jo sempre he cregut en la justícia, però aqueix dia vaig deixar de creure. La premsa va vendre una imatge de mi que no era jo. Sense conéixer-me, m’han fet un judici paral·lel», explica en el documental.

 

 

«Si eres allí, és perquè eres culpable. Era com si ho donaren per fet, que era jo i ja, no hi havia res més. Jo no tenia ni veu, ni paraula. He perdut molt. Ho he perdut tot», confessa Dolores Vázquez davant les cambres. Davant la pregunta del perquè ha decidit parlar ara, la protagonista ho té clar.

«Perquè em sent més fort mentalment, i perquè la gent sàpia més del cas… i no torne a ocórrer», declara. Així mateix, ha confessat que quan va estar a la presó va ser amenaçada per les preses i fins a tal punt va ser el maltractament que va arribar a plantejar-se que sí que havia comés l’assassinat i que d’alguna manera l’havia esborrat de la seua memòria. «Això és el que em deien en els interrogatoris», aclareix.

 

“Que no torne a ocórrer”

 

Preguntada per què ara s’atreveix a parlar, Vázquez diu: “Perquè em sent més fort mentalment, i perquè la gent sàpia més del cas… i no torne a ocórrer”.

En el documental, Vázquez revela que en 2007, després de la mort de la seua mare, va emigrar a Anglaterra, on es va criar de xiqueta: “Mai m’he sentit lliure, excepte el temps que he estat a Anglaterra, perquè era jo, perquè allí ningú em coneixia ningú pel carrer”.

“No va anar solament la condemna i la presó, va anar després en eixir i continuar lluitant per a tirar avant, que va ser molt difícil. Hauran passat 20 anys, però per a mi sempre va anar ahir”, sentència Vázquez en el documental.

 

Alícia Hornos i la seua relació

 

També intervé Alícia Hornos, la mare de Rocío Wanninkhof. La dona explica com es va enamorar de Dolores Vázquez: “Jo note que m’estic enamorant d’ella perquè sent moltes coses en l’estómac”. En canvi, Dolores és més reservada: “Per part meua no va haver-hi un enamorament, va anar més aviat per part seua”.

La manera de viure la relació ambdues va ser molt diferent. Malgrat el que poguera semblar, Alícia era més oberta i Dolores ho portava més discretament. “Jo als meus pares els vaig parlar molt clar del que em passava i els meus pares ho van entendre perfectament. Som set germans i les seues parelles i un munt de nebots i tots sabien que teníem una relació, per part meua, no per part seua”, diu Alícia.

En canvi, Dolores afirma: “Era una relació una mica estranya. Per a mi. Jo recorde que em va molestar molt quan em va dir que li ho havia dit a tota la seua família”. La relació va començar a enrarir-se quan es va anar a viure amb elles la mare de Dolores.

Segons Alícia, “la mare comença a ficar molta zitzània amb ella”. “A vegades menjant ella tira la taula, li la tira a la mare damunt. En un altre episodi la tira al sòl i l’arrossega dels pèls perquè la mare m’insulta a mi”, assegura la mare de Rocío.

Dolores desmenteix en el documental tot això: “Si Alícia diu que li tira dels pèls, no té perdó de déu. Jo li hauria pegat a Alícia si veig que toca a la meua mare. La meua mare és sagrada, a la meua mare no me la toques”.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.