15 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Sanció milionària a Mediaset i a Atresmedia per males pràctiques en la publicitat

Conseller d'Atresmedia, Silvio González

El conseller d’Atresmedia, Silvio González | EFE

La Comissió Nacional de Mercats i Competència ha sancionat a Mediaset i a Atresmedia per pràctiques anticompetitives en la comercialització de la publicitat en televisió, ja que entén que vulneren les normes de competència i tenen com a efecte limitar la capacitat de les altres televisions per a poder competir en la captació d’ingressos publicitaris. A més, cal destacar que Mediaset ja va ser multada el passat agost per un tema similar.

 

Segons el comunicat de la CNMC, el motiu ha sigut concentrar en els seus canals una quota conjunta que supera el 85% de tot el mercat. La resolució, feta pública este dimecres, obliga a modificar el sistema actual de comercialització de la publicitat de les dos cadenes en un termini màxim de tres mesos. La sanció total per a les dos cadenes de televisió s’eleva a 77.100.000 d’euros.

 

Esta quota és superior a la que els correspondria en un mercat competitiu. D’esta manera, segons la CNMC, limiten la capacitat dels altres canals de televisió per a captar ingressos per publicitat, amb risc de vore’s expulsats del mercat.

 

Una quota mínima d’inversió

Per a això, Mediaset i Atresmedia imposaven de forma generalitzada als seus anunciants una elevada quota mínima d’inversió, que suposava un percentatge significatiu de la seua campanya publicitària general. L’incompliment d’este compromís d’inversió podia ser penalitzat.

 

Les dos cadenes han pagat uns incentius a les agències de mitjans denominats ‘extraprimes’. Esta retribució als intermediaris està condicionada a que cada agència arribe a un determinat volum o quota d’inversió sobre el conjunt de la publicitat facturada a Mediaset i Atresmedia. Els ingressos procedents d’estes primes especials tenen un pes important en el compte de resultats de les agències, segons la Comissió.

 

D’altra banda, les dos cadenes comercialitzen de manera habitual la publicitat en paquets o mòduls de canals. En cada mòdul, s’inclouen un dels canals amb més audiència amb altres canals de menor audiència de cada cadena. D’esta manera, conseguixen que la concentració publicitària es produïsca també en els canals de menor audiència de Mediaset i Atresmedia.

 

Canvi obligatori en l’estratègia comercial

La resolució obliga als dos grups a «adaptar les seues relacions comercials i contractuals en el termini màxim de tres mesos». A més, la CNMC vigilarà que este canvi es produïsca: els grups estan obligats a informar de forma periòdica a l’organisme regulador de les seues ofertes comercials desglossades i dels acords comercials que formalitzen amb anunciants i agències de mitjans. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.