Sanció milionària a Mediaset i a Atresmedia per males pràctiques en la publicitat

Conseller d'Atresmedia, Silvio González

El conseller d’Atresmedia, Silvio González | EFE

La Comissió Nacional de Mercats i Competència ha sancionat a Mediaset i a Atresmedia per pràctiques anticompetitives en la comercialització de la publicitat en televisió, ja que entén que vulneren les normes de competència i tenen com a efecte limitar la capacitat de les altres televisions per a poder competir en la captació d’ingressos publicitaris. A més, cal destacar que Mediaset ja va ser multada el passat agost per un tema similar.

 

Segons el comunicat de la CNMC, el motiu ha sigut concentrar en els seus canals una quota conjunta que supera el 85% de tot el mercat. La resolució, feta pública este dimecres, obliga a modificar el sistema actual de comercialització de la publicitat de les dos cadenes en un termini màxim de tres mesos. La sanció total per a les dos cadenes de televisió s’eleva a 77.100.000 d’euros.

 

Esta quota és superior a la que els correspondria en un mercat competitiu. D’esta manera, segons la CNMC, limiten la capacitat dels altres canals de televisió per a captar ingressos per publicitat, amb risc de vore’s expulsats del mercat.

 

Una quota mínima d’inversió

Per a això, Mediaset i Atresmedia imposaven de forma generalitzada als seus anunciants una elevada quota mínima d’inversió, que suposava un percentatge significatiu de la seua campanya publicitària general. L’incompliment d’este compromís d’inversió podia ser penalitzat.

 

Les dos cadenes han pagat uns incentius a les agències de mitjans denominats ‘extraprimes’. Esta retribució als intermediaris està condicionada a que cada agència arribe a un determinat volum o quota d’inversió sobre el conjunt de la publicitat facturada a Mediaset i Atresmedia. Els ingressos procedents d’estes primes especials tenen un pes important en el compte de resultats de les agències, segons la Comissió.

 

D’altra banda, les dos cadenes comercialitzen de manera habitual la publicitat en paquets o mòduls de canals. En cada mòdul, s’inclouen un dels canals amb més audiència amb altres canals de menor audiència de cada cadena. D’esta manera, conseguixen que la concentració publicitària es produïsca també en els canals de menor audiència de Mediaset i Atresmedia.

 

Canvi obligatori en l’estratègia comercial

La resolució obliga als dos grups a «adaptar les seues relacions comercials i contractuals en el termini màxim de tres mesos». A més, la CNMC vigilarà que este canvi es produïsca: els grups estan obligats a informar de forma periòdica a l’organisme regulador de les seues ofertes comercials desglossades i dels acords comercials que formalitzen amb anunciants i agències de mitjans. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i accedix directament als Goya

El curt ‘Polígono X’, rodat quasi íntegrament en pla seqüència pel lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica directament per als Premis Goya i els Premis Fugaz de 2027.

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica per als Goya

El curt ‘Polígono X’, del director lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i s’ha classificat directament per als Goya i els Premis Fugaz de 2027.

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.