Sanció milionària a Mediaset i a Atresmedia per males pràctiques en la publicitat

Conseller d'Atresmedia, Silvio González

El conseller d’Atresmedia, Silvio González | EFE

La Comissió Nacional de Mercats i Competència ha sancionat a Mediaset i a Atresmedia per pràctiques anticompetitives en la comercialització de la publicitat en televisió, ja que entén que vulneren les normes de competència i tenen com a efecte limitar la capacitat de les altres televisions per a poder competir en la captació d’ingressos publicitaris. A més, cal destacar que Mediaset ja va ser multada el passat agost per un tema similar.

 

Segons el comunicat de la CNMC, el motiu ha sigut concentrar en els seus canals una quota conjunta que supera el 85% de tot el mercat. La resolució, feta pública este dimecres, obliga a modificar el sistema actual de comercialització de la publicitat de les dos cadenes en un termini màxim de tres mesos. La sanció total per a les dos cadenes de televisió s’eleva a 77.100.000 d’euros.

 

Esta quota és superior a la que els correspondria en un mercat competitiu. D’esta manera, segons la CNMC, limiten la capacitat dels altres canals de televisió per a captar ingressos per publicitat, amb risc de vore’s expulsats del mercat.

 

Una quota mínima d’inversió

Per a això, Mediaset i Atresmedia imposaven de forma generalitzada als seus anunciants una elevada quota mínima d’inversió, que suposava un percentatge significatiu de la seua campanya publicitària general. L’incompliment d’este compromís d’inversió podia ser penalitzat.

 

Les dos cadenes han pagat uns incentius a les agències de mitjans denominats ‘extraprimes’. Esta retribució als intermediaris està condicionada a que cada agència arribe a un determinat volum o quota d’inversió sobre el conjunt de la publicitat facturada a Mediaset i Atresmedia. Els ingressos procedents d’estes primes especials tenen un pes important en el compte de resultats de les agències, segons la Comissió.

 

D’altra banda, les dos cadenes comercialitzen de manera habitual la publicitat en paquets o mòduls de canals. En cada mòdul, s’inclouen un dels canals amb més audiència amb altres canals de menor audiència de cada cadena. D’esta manera, conseguixen que la concentració publicitària es produïsca també en els canals de menor audiència de Mediaset i Atresmedia.

 

Canvi obligatori en l’estratègia comercial

La resolució obliga als dos grups a «adaptar les seues relacions comercials i contractuals en el termini màxim de tres mesos». A més, la CNMC vigilarà que este canvi es produïsca: els grups estan obligats a informar de forma periòdica a l’organisme regulador de les seues ofertes comercials desglossades i dels acords comercials que formalitzen amb anunciants i agències de mitjans. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.