12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Sanció milionària a Mediaset i a Atresmedia per males pràctiques en la publicitat

Conseller d'Atresmedia, Silvio González

El conseller d’Atresmedia, Silvio González | EFE

La Comissió Nacional de Mercats i Competència ha sancionat a Mediaset i a Atresmedia per pràctiques anticompetitives en la comercialització de la publicitat en televisió, ja que entén que vulneren les normes de competència i tenen com a efecte limitar la capacitat de les altres televisions per a poder competir en la captació d’ingressos publicitaris. A més, cal destacar que Mediaset ja va ser multada el passat agost per un tema similar.

 

Segons el comunicat de la CNMC, el motiu ha sigut concentrar en els seus canals una quota conjunta que supera el 85% de tot el mercat. La resolució, feta pública este dimecres, obliga a modificar el sistema actual de comercialització de la publicitat de les dos cadenes en un termini màxim de tres mesos. La sanció total per a les dos cadenes de televisió s’eleva a 77.100.000 d’euros.

 

Esta quota és superior a la que els correspondria en un mercat competitiu. D’esta manera, segons la CNMC, limiten la capacitat dels altres canals de televisió per a captar ingressos per publicitat, amb risc de vore’s expulsats del mercat.

 

Una quota mínima d’inversió

Per a això, Mediaset i Atresmedia imposaven de forma generalitzada als seus anunciants una elevada quota mínima d’inversió, que suposava un percentatge significatiu de la seua campanya publicitària general. L’incompliment d’este compromís d’inversió podia ser penalitzat.

 

Les dos cadenes han pagat uns incentius a les agències de mitjans denominats ‘extraprimes’. Esta retribució als intermediaris està condicionada a que cada agència arribe a un determinat volum o quota d’inversió sobre el conjunt de la publicitat facturada a Mediaset i Atresmedia. Els ingressos procedents d’estes primes especials tenen un pes important en el compte de resultats de les agències, segons la Comissió.

 

D’altra banda, les dos cadenes comercialitzen de manera habitual la publicitat en paquets o mòduls de canals. En cada mòdul, s’inclouen un dels canals amb més audiència amb altres canals de menor audiència de cada cadena. D’esta manera, conseguixen que la concentració publicitària es produïsca també en els canals de menor audiència de Mediaset i Atresmedia.

 

Canvi obligatori en l’estratègia comercial

La resolució obliga als dos grups a «adaptar les seues relacions comercials i contractuals en el termini màxim de tres mesos». A més, la CNMC vigilarà que este canvi es produïsca: els grups estan obligats a informar de forma periòdica a l’organisme regulador de les seues ofertes comercials desglossades i dels acords comercials que formalitzen amb anunciants i agències de mitjans. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.