Sanció milionària a Mediaset i a Atresmedia per males pràctiques en la publicitat

Conseller d'Atresmedia, Silvio González

El conseller d’Atresmedia, Silvio González | EFE

La Comissió Nacional de Mercats i Competència ha sancionat a Mediaset i a Atresmedia per pràctiques anticompetitives en la comercialització de la publicitat en televisió, ja que entén que vulneren les normes de competència i tenen com a efecte limitar la capacitat de les altres televisions per a poder competir en la captació d’ingressos publicitaris. A més, cal destacar que Mediaset ja va ser multada el passat agost per un tema similar.

 

Segons el comunicat de la CNMC, el motiu ha sigut concentrar en els seus canals una quota conjunta que supera el 85% de tot el mercat. La resolució, feta pública este dimecres, obliga a modificar el sistema actual de comercialització de la publicitat de les dos cadenes en un termini màxim de tres mesos. La sanció total per a les dos cadenes de televisió s’eleva a 77.100.000 d’euros.

 

Esta quota és superior a la que els correspondria en un mercat competitiu. D’esta manera, segons la CNMC, limiten la capacitat dels altres canals de televisió per a captar ingressos per publicitat, amb risc de vore’s expulsats del mercat.

 

Una quota mínima d’inversió

Per a això, Mediaset i Atresmedia imposaven de forma generalitzada als seus anunciants una elevada quota mínima d’inversió, que suposava un percentatge significatiu de la seua campanya publicitària general. L’incompliment d’este compromís d’inversió podia ser penalitzat.

 

Les dos cadenes han pagat uns incentius a les agències de mitjans denominats ‘extraprimes’. Esta retribució als intermediaris està condicionada a que cada agència arribe a un determinat volum o quota d’inversió sobre el conjunt de la publicitat facturada a Mediaset i Atresmedia. Els ingressos procedents d’estes primes especials tenen un pes important en el compte de resultats de les agències, segons la Comissió.

 

D’altra banda, les dos cadenes comercialitzen de manera habitual la publicitat en paquets o mòduls de canals. En cada mòdul, s’inclouen un dels canals amb més audiència amb altres canals de menor audiència de cada cadena. D’esta manera, conseguixen que la concentració publicitària es produïsca també en els canals de menor audiència de Mediaset i Atresmedia.

 

Canvi obligatori en l’estratègia comercial

La resolució obliga als dos grups a «adaptar les seues relacions comercials i contractuals en el termini màxim de tres mesos». A més, la CNMC vigilarà que este canvi es produïsca: els grups estan obligats a informar de forma periòdica a l’organisme regulador de les seues ofertes comercials desglossades i dels acords comercials que formalitzen amb anunciants i agències de mitjans. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.

135.000 persones omplin Benicàssim en el 30é aniversari del FIB amb The Prodigy com a colofó

El FIB ha tancat la seua 30a edició a Benicàssim amb 135.000 assistents i un potent concert final de The Prodigy, en un festival cada volta més orientat al públic estatal.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana, amb mínimes de fins a 28 graus i humitats extremes

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28 graus i humitat que ha arribat al 100 % en diversos municipis.

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.