Transportistes: ‘No podem acceptar almoines que no ens solucionen res’


La Plataforma en Defensa del Transport per Mercaderies mantindrà la vaga de transportistes que va començar el 14 de març malgrat les noves mesures de suport adoptades pel Govern. “No podem acceptar almoines que no ens solucionen res, si no tenim la garantia de treballar per a viure, no hi ha motius d’arrancar”, ha expressat aquest matí Manuel Hernández, president de la Plataforma en un comunicat.

“Senyors estem sent l’exemple de tot un país, no podem tirar la tovallola ara en cap concepte”, encoratja als seus companys en la nota i ressalta que “no estem demanant almoines, les ajudes que volen donar no és la solució de res, no estem lluitant perquè de manera puntual ens done un entrepà”.

Ahir, la Plataforma en Defensa del Transport es va reunir amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez. Una reunió que es va saldar amb la negativa dels transportistes a desconvocar la vaga. “Irremeiablement i molt al nostre pesar, seguirem amb l’atur nacional indefinit fins que s’aproven les mesures provisionals necessàries que ens garantisquen que podem treballar sense perdre diners”, va assenyalar Hernández.

El motiu principal pel qual segueixen endavant amb la vaga és que el paquet d’ajudes pactat pel Govern i el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC) no ofereix solucions immediates per a evitar que els camioners treballen a pèrdues.

La ministra de Transports va anunciar que el Govern bonificarà als transportistes amb 20 cèntims d’euro per litre o quilo de combustible, dels quals 15 cèntims sortiran del pressupost públic i 5 cèntims seran suportats pels operadors de productes petrolífers, i que s’aplicarà a gasoil, gasolina, gas i adblue. Aquesta bonificació suposarà més de 600 milions d’euros per al sector del transport.

Es tracta d’una de les mesures concretes que s’han materialitzat, després de l’acord aconseguit amb els representants del sector del transport dilluns passat, per la qual s’estima un estalvi d’uns 700 euros per camió al mes i que tindrà una vigència des de l’1 d’abril fins al 30 de juny, prorrogable en funció de l’evolució dels mercats.

Aquesta mesura, al costat de les ajudes directes al sector de 450 milions, suposaran una injecció de més de 1.000 milions d’euros.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.