Transportistes: ‘No podem acceptar almoines que no ens solucionen res’


La Plataforma en Defensa del Transport per Mercaderies mantindrà la vaga de transportistes que va començar el 14 de març malgrat les noves mesures de suport adoptades pel Govern. “No podem acceptar almoines que no ens solucionen res, si no tenim la garantia de treballar per a viure, no hi ha motius d’arrancar”, ha expressat aquest matí Manuel Hernández, president de la Plataforma en un comunicat.

“Senyors estem sent l’exemple de tot un país, no podem tirar la tovallola ara en cap concepte”, encoratja als seus companys en la nota i ressalta que “no estem demanant almoines, les ajudes que volen donar no és la solució de res, no estem lluitant perquè de manera puntual ens done un entrepà”.

Ahir, la Plataforma en Defensa del Transport es va reunir amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez. Una reunió que es va saldar amb la negativa dels transportistes a desconvocar la vaga. “Irremeiablement i molt al nostre pesar, seguirem amb l’atur nacional indefinit fins que s’aproven les mesures provisionals necessàries que ens garantisquen que podem treballar sense perdre diners”, va assenyalar Hernández.

El motiu principal pel qual segueixen endavant amb la vaga és que el paquet d’ajudes pactat pel Govern i el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC) no ofereix solucions immediates per a evitar que els camioners treballen a pèrdues.

La ministra de Transports va anunciar que el Govern bonificarà als transportistes amb 20 cèntims d’euro per litre o quilo de combustible, dels quals 15 cèntims sortiran del pressupost públic i 5 cèntims seran suportats pels operadors de productes petrolífers, i que s’aplicarà a gasoil, gasolina, gas i adblue. Aquesta bonificació suposarà més de 600 milions d’euros per al sector del transport.

Es tracta d’una de les mesures concretes que s’han materialitzat, després de l’acord aconseguit amb els representants del sector del transport dilluns passat, per la qual s’estima un estalvi d’uns 700 euros per camió al mes i que tindrà una vigència des de l’1 d’abril fins al 30 de juny, prorrogable en funció de l’evolució dels mercats.

Aquesta mesura, al costat de les ajudes directes al sector de 450 milions, suposaran una injecció de més de 1.000 milions d’euros.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.