Transportistes: ‘No podem acceptar almoines que no ens solucionen res’


La Plataforma en Defensa del Transport per Mercaderies mantindrà la vaga de transportistes que va començar el 14 de març malgrat les noves mesures de suport adoptades pel Govern. “No podem acceptar almoines que no ens solucionen res, si no tenim la garantia de treballar per a viure, no hi ha motius d’arrancar”, ha expressat aquest matí Manuel Hernández, president de la Plataforma en un comunicat.

“Senyors estem sent l’exemple de tot un país, no podem tirar la tovallola ara en cap concepte”, encoratja als seus companys en la nota i ressalta que “no estem demanant almoines, les ajudes que volen donar no és la solució de res, no estem lluitant perquè de manera puntual ens done un entrepà”.

Ahir, la Plataforma en Defensa del Transport es va reunir amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez. Una reunió que es va saldar amb la negativa dels transportistes a desconvocar la vaga. “Irremeiablement i molt al nostre pesar, seguirem amb l’atur nacional indefinit fins que s’aproven les mesures provisionals necessàries que ens garantisquen que podem treballar sense perdre diners”, va assenyalar Hernández.

El motiu principal pel qual segueixen endavant amb la vaga és que el paquet d’ajudes pactat pel Govern i el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC) no ofereix solucions immediates per a evitar que els camioners treballen a pèrdues.

La ministra de Transports va anunciar que el Govern bonificarà als transportistes amb 20 cèntims d’euro per litre o quilo de combustible, dels quals 15 cèntims sortiran del pressupost públic i 5 cèntims seran suportats pels operadors de productes petrolífers, i que s’aplicarà a gasoil, gasolina, gas i adblue. Aquesta bonificació suposarà més de 600 milions d’euros per al sector del transport.

Es tracta d’una de les mesures concretes que s’han materialitzat, després de l’acord aconseguit amb els representants del sector del transport dilluns passat, per la qual s’estima un estalvi d’uns 700 euros per camió al mes i que tindrà una vigència des de l’1 d’abril fins al 30 de juny, prorrogable en funció de l’evolució dels mercats.

Aquesta mesura, al costat de les ajudes directes al sector de 450 milions, suposaran una injecció de més de 1.000 milions d’euros.

Últimes notícies

Ratxes de vent de fins a 122 km/h assoten diversos municipis de Castelló

El fort vent a la província de Castelló deixa ratxes màximes de 122 km/h i manté actiu l'avís groc, amb registres destacats a l'interior i la costa.

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.