14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Trump diu que un acord entre Israel i Hamàs està ‘molt a prop’ i afirma que podria ser qüestió de dies

El president electe assegura que les parts “s’han donat la mà” i “estan en procés de finalitzar” el pacte

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El president electe d’Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que un acord entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a un alto el foc a la Franja de Gaza i l’alliberament de segrestats durant els atacs del 7 d’octubre del 2023 està “molt a prop”, enmig dels avanços obtinguts en les negociacions indirectes durant els últims dies.

“Estem molt prop d’aconseguir-ho”, ha sostingut durant una entrevista concedida a Newsmax. Han d’aconseguir-ho. Si no ho fan, hi haurà molts problemes, com no els han vist abans”, ha sostingut, en un aparent advertiment al grup islamista palestí.

Així, ha confirmat que les parts “s’han donat la mà” i que “estan en procés de finalitzar-ho”, en referència a l’acord. Trump ha apuntat que el pacte podria tenir lloc “potser a la fi d’esta setmana”, si bé ha matisat que “encara ha d’ocórrer”.

El magnat republicà, vencedor de les eleccions presidencials celebrades al novembre del 2023, ha lamentat que “molta gent ha mort” en el conflicte i ha criticat que els ostatges porten “massa temps” vivint en males condicions a Gaza.

“Això no haguera passat si jo haguera sigut president”, ha assegurat, en una nova crítica a l’actual mandatari nord-americà, Joe Biden. “Iran no tenia diners per a donar-los, Iran estava arruïnat, essencialment. Ara (Teheran) té molts diners, encara que han patit danys durant els últims mesos”, ha resolt.

Trump ha fet referència així a les garrotades patides per Iran a causa de la desestructuració de les cúpules de Hamàs i del partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là a causa de les ofensives militars d’Israel, a més de la caiguda a Síria del règim de Bashar al Assad per una ofensiva de gihadistes i rebels.

El propi Biden va assenyalar el dilluns que està “a punt” d’aconseguir-se un acord entre Israel i Hamàs. “En la guerra entre Israel i Hamàs som a punt d'(aconseguir) que la proposta que vaig plantejar fa mesos finalment done el seu fruit”, va argumentar.

Els enviats especials per a Pròxim Orient de Biden, Brett McGurk, i de Trump, Steve Witkoff, es troben de visita en la regió de Pròxim Orient i mantenen contactes amb els principals actors amb vista a aconseguir un acord.

L’Exèrcit israelià va llançar una ofensiva contra l’enclavament després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Les autoritats gazianes, controlades per Hamàs, han denunciat fins hui prop de 46.600 morts, als quals se sumen més de 800 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces israelianes o en atacs per part de colones.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.