Trump diu que un acord entre Israel i Hamàs està ‘molt a prop’ i afirma que podria ser qüestió de dies

El president electe assegura que les parts «s’han donat la mà» i «estan en procés de finalitzar» el pacte

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El president electe d’Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que un acord entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a un alto el foc a la Franja de Gaza i l’alliberament de segrestats durant els atacs del 7 d’octubre del 2023 està «molt a prop», enmig dels avanços obtinguts en les negociacions indirectes durant els últims dies.

«Estem molt prop d’aconseguir-ho», ha sostingut durant una entrevista concedida a Newsmax. Han d’aconseguir-ho. Si no ho fan, hi haurà molts problemes, com no els han vist abans», ha sostingut, en un aparent advertiment al grup islamista palestí.

Així, ha confirmat que les parts «s’han donat la mà» i que «estan en procés de finalitzar-ho», en referència a l’acord. Trump ha apuntat que el pacte podria tenir lloc «potser a la fi d’esta setmana», si bé ha matisat que «encara ha d’ocórrer».

El magnat republicà, vencedor de les eleccions presidencials celebrades al novembre del 2023, ha lamentat que «molta gent ha mort» en el conflicte i ha criticat que els ostatges porten «massa temps» vivint en males condicions a Gaza.

«Això no haguera passat si jo haguera sigut president», ha assegurat, en una nova crítica a l’actual mandatari nord-americà, Joe Biden. «Iran no tenia diners per a donar-los, Iran estava arruïnat, essencialment. Ara (Teheran) té molts diners, encara que han patit danys durant els últims mesos», ha resolt.

Trump ha fet referència així a les garrotades patides per Iran a causa de la desestructuració de les cúpules de Hamàs i del partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là a causa de les ofensives militars d’Israel, a més de la caiguda a Síria del règim de Bashar al Assad per una ofensiva de gihadistes i rebels.

El propi Biden va assenyalar el dilluns que està «a punt» d’aconseguir-se un acord entre Israel i Hamàs. «En la guerra entre Israel i Hamàs som a punt d'(aconseguir) que la proposta que vaig plantejar fa mesos finalment done el seu fruit», va argumentar.

Els enviats especials per a Pròxim Orient de Biden, Brett McGurk, i de Trump, Steve Witkoff, es troben de visita en la regió de Pròxim Orient i mantenen contactes amb els principals actors amb vista a aconseguir un acord.

L’Exèrcit israelià va llançar una ofensiva contra l’enclavament després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Les autoritats gazianes, controlades per Hamàs, han denunciat fins hui prop de 46.600 morts, als quals se sumen més de 800 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces israelianes o en atacs per part de colones.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.