Trump diu que un acord entre Israel i Hamàs està ‘molt a prop’ i afirma que podria ser qüestió de dies

El president electe assegura que les parts “s’han donat la mà” i “estan en procés de finalitzar” el pacte

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El president electe d’Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que un acord entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a un alto el foc a la Franja de Gaza i l’alliberament de segrestats durant els atacs del 7 d’octubre del 2023 està “molt a prop”, enmig dels avanços obtinguts en les negociacions indirectes durant els últims dies.

“Estem molt prop d’aconseguir-ho”, ha sostingut durant una entrevista concedida a Newsmax. Han d’aconseguir-ho. Si no ho fan, hi haurà molts problemes, com no els han vist abans”, ha sostingut, en un aparent advertiment al grup islamista palestí.

Així, ha confirmat que les parts “s’han donat la mà” i que “estan en procés de finalitzar-ho”, en referència a l’acord. Trump ha apuntat que el pacte podria tenir lloc “potser a la fi d’esta setmana”, si bé ha matisat que “encara ha d’ocórrer”.

El magnat republicà, vencedor de les eleccions presidencials celebrades al novembre del 2023, ha lamentat que “molta gent ha mort” en el conflicte i ha criticat que els ostatges porten “massa temps” vivint en males condicions a Gaza.

“Això no haguera passat si jo haguera sigut president”, ha assegurat, en una nova crítica a l’actual mandatari nord-americà, Joe Biden. “Iran no tenia diners per a donar-los, Iran estava arruïnat, essencialment. Ara (Teheran) té molts diners, encara que han patit danys durant els últims mesos”, ha resolt.

Trump ha fet referència així a les garrotades patides per Iran a causa de la desestructuració de les cúpules de Hamàs i del partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là a causa de les ofensives militars d’Israel, a més de la caiguda a Síria del règim de Bashar al Assad per una ofensiva de gihadistes i rebels.

El propi Biden va assenyalar el dilluns que està “a punt” d’aconseguir-se un acord entre Israel i Hamàs. “En la guerra entre Israel i Hamàs som a punt d'(aconseguir) que la proposta que vaig plantejar fa mesos finalment done el seu fruit”, va argumentar.

Els enviats especials per a Pròxim Orient de Biden, Brett McGurk, i de Trump, Steve Witkoff, es troben de visita en la regió de Pròxim Orient i mantenen contactes amb els principals actors amb vista a aconseguir un acord.

L’Exèrcit israelià va llançar una ofensiva contra l’enclavament després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Les autoritats gazianes, controlades per Hamàs, han denunciat fins hui prop de 46.600 morts, als quals se sumen més de 800 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces israelianes o en atacs per part de colones.

Últimes notícies

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.

El PP reclama més prevenció després de la dana i critica la falta de resposta del Govern central

El PP conclou en el seu dictamen sobre la dana de 2024 que no n'hi ha prou amb reaccionar davant l'emergència i acusa el Govern central de falta de previsió, coordinació i transparència.