15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Trump diu que un acord entre Israel i Hamàs està ‘molt a prop’ i afirma que podria ser qüestió de dies

El president electe assegura que les parts “s’han donat la mà” i “estan en procés de finalitzar” el pacte

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El president electe d’Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que un acord entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a un alto el foc a la Franja de Gaza i l’alliberament de segrestats durant els atacs del 7 d’octubre del 2023 està “molt a prop”, enmig dels avanços obtinguts en les negociacions indirectes durant els últims dies.

“Estem molt prop d’aconseguir-ho”, ha sostingut durant una entrevista concedida a Newsmax. Han d’aconseguir-ho. Si no ho fan, hi haurà molts problemes, com no els han vist abans”, ha sostingut, en un aparent advertiment al grup islamista palestí.

Així, ha confirmat que les parts “s’han donat la mà” i que “estan en procés de finalitzar-ho”, en referència a l’acord. Trump ha apuntat que el pacte podria tenir lloc “potser a la fi d’esta setmana”, si bé ha matisat que “encara ha d’ocórrer”.

El magnat republicà, vencedor de les eleccions presidencials celebrades al novembre del 2023, ha lamentat que “molta gent ha mort” en el conflicte i ha criticat que els ostatges porten “massa temps” vivint en males condicions a Gaza.

“Això no haguera passat si jo haguera sigut president”, ha assegurat, en una nova crítica a l’actual mandatari nord-americà, Joe Biden. “Iran no tenia diners per a donar-los, Iran estava arruïnat, essencialment. Ara (Teheran) té molts diners, encara que han patit danys durant els últims mesos”, ha resolt.

Trump ha fet referència així a les garrotades patides per Iran a causa de la desestructuració de les cúpules de Hamàs i del partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là a causa de les ofensives militars d’Israel, a més de la caiguda a Síria del règim de Bashar al Assad per una ofensiva de gihadistes i rebels.

El propi Biden va assenyalar el dilluns que està “a punt” d’aconseguir-se un acord entre Israel i Hamàs. “En la guerra entre Israel i Hamàs som a punt d'(aconseguir) que la proposta que vaig plantejar fa mesos finalment done el seu fruit”, va argumentar.

Els enviats especials per a Pròxim Orient de Biden, Brett McGurk, i de Trump, Steve Witkoff, es troben de visita en la regió de Pròxim Orient i mantenen contactes amb els principals actors amb vista a aconseguir un acord.

L’Exèrcit israelià va llançar una ofensiva contra l’enclavament després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Les autoritats gazianes, controlades per Hamàs, han denunciat fins hui prop de 46.600 morts, als quals se sumen més de 800 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces israelianes o en atacs per part de colones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.