10.9 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Trump diu que un acord entre Israel i Hamàs està ‘molt a prop’ i afirma que podria ser qüestió de dies

El president electe assegura que les parts “s’han donat la mà” i “estan en procés de finalitzar” el pacte

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El president electe d’Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que un acord entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a un alto el foc a la Franja de Gaza i l’alliberament de segrestats durant els atacs del 7 d’octubre del 2023 està “molt a prop”, enmig dels avanços obtinguts en les negociacions indirectes durant els últims dies.

“Estem molt prop d’aconseguir-ho”, ha sostingut durant una entrevista concedida a Newsmax. Han d’aconseguir-ho. Si no ho fan, hi haurà molts problemes, com no els han vist abans”, ha sostingut, en un aparent advertiment al grup islamista palestí.

Així, ha confirmat que les parts “s’han donat la mà” i que “estan en procés de finalitzar-ho”, en referència a l’acord. Trump ha apuntat que el pacte podria tenir lloc “potser a la fi d’esta setmana”, si bé ha matisat que “encara ha d’ocórrer”.

El magnat republicà, vencedor de les eleccions presidencials celebrades al novembre del 2023, ha lamentat que “molta gent ha mort” en el conflicte i ha criticat que els ostatges porten “massa temps” vivint en males condicions a Gaza.

“Això no haguera passat si jo haguera sigut president”, ha assegurat, en una nova crítica a l’actual mandatari nord-americà, Joe Biden. “Iran no tenia diners per a donar-los, Iran estava arruïnat, essencialment. Ara (Teheran) té molts diners, encara que han patit danys durant els últims mesos”, ha resolt.

Trump ha fet referència així a les garrotades patides per Iran a causa de la desestructuració de les cúpules de Hamàs i del partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là a causa de les ofensives militars d’Israel, a més de la caiguda a Síria del règim de Bashar al Assad per una ofensiva de gihadistes i rebels.

El propi Biden va assenyalar el dilluns que està “a punt” d’aconseguir-se un acord entre Israel i Hamàs. “En la guerra entre Israel i Hamàs som a punt d'(aconseguir) que la proposta que vaig plantejar fa mesos finalment done el seu fruit”, va argumentar.

Els enviats especials per a Pròxim Orient de Biden, Brett McGurk, i de Trump, Steve Witkoff, es troben de visita en la regió de Pròxim Orient i mantenen contactes amb els principals actors amb vista a aconseguir un acord.

L’Exèrcit israelià va llançar una ofensiva contra l’enclavament després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Les autoritats gazianes, controlades per Hamàs, han denunciat fins hui prop de 46.600 morts, als quals se sumen més de 800 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces israelianes o en atacs per part de colones.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.