UGT subratlla que els ERTO per a frenar els danys de la dana ‘han mostrat la seua eficàcia’ i contingut el ‘colp’

Reclama al Govern valencià «una millora en la inversió respecte a les polítiques actives d’ocupació» i «amb perspectiva feminista»

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El sindicat UGT PV ha subratllat hui divendres que la Comunitat Valenciana i la província de Valencia han «resistit» el «colp» que ha suposat la catàstrofe de la dana gràcies a mesures desplegades com els ERTO, dels quals ha apuntat que «un cop més, mostren ser eficaços contra la destrucció d’ocupació». Actualment, prop d’un total de 32.000 persones estan en ERTO, que afecten a 2.862 empreses.

Així ho ha apuntat el sindicat en un comunicat després de donar-se a conèixer les dades publicades pel Ministeri de Treball i Economia Social, que reflectixen que l’atur registrat va baixar en 9.018 persones el 2024 a la Comunitat Valenciana en relació a l’any anterior (-2,8 per cent) fins als 315.503 aturats, malgrat el repunt d’un 0,1% en l’últim mes de l’any respecte a novembre (440 aturats més).

La secretària de Formació en Ocupació i Igualtat de gènere del sindicat, Pilar Mora, ha subratllat que és «fonamental millorar en l’atracció de la inversió privada per a atendre el nou model econòmic que requereix segle XXI, basat en la igualtat a la sostenibilitat i la justícia social».

En este sentit, Mora veu «necessari» seguir amb l’evolució positiva dels salaris, «que ja es va iniciar amb l’aprovació del cinquè acord per a l’ocupació i la negociació col·lectiva el 2003», ha indicat.

«Exigim al Govern valencià una millora en la inversió respecte a les polítiques actives d’ocupació per a obtenir uns millors servicis d’orientació i formació, perquè arriben realment a les persones que ho necessiten», ha reclamat, al que ha emfatitzat que «amb perspectiva feminista, que és l’única manera d’aconseguir eliminar les grans bretxes de gènere que patixen les dones en el mercat laboral».

UGT PV ha subratllat que 2024 tanca amb un descens de l’atur respecte a l’any anterior i un increment de la contractació indefinida i temporal respecte a xifres de fa un any. Així mateix, ha destacat l’augment de la xifra de cotitzadores i de la taxa de cobertura, que és de quatre punts major.

D’esta manera, el sindicat ha sostingut que l’any 2024 el mercat de treball ha tingut un comportament «positiu», encara que amb un menor descens de la desocupació i un menor augment de l’afiliació que l’any anterior. No obstant això, ha assenyalat que s’ha tancat, en termes interanuals, amb millors resultats que els registrats el 2019, abans de la crisi originada per la pandèmia de la covid.

Quant a les dades mensuals, ha valorat que, «com és habitual», desembre ha registrat un descens respecte al mes anterior. En aquest sentit, s’han arreplegat increments de l’atur i descensos en la contractació indefinida, encara que creix la temporal.

UGT PV ha qualificat l’augment del nombre de cotitzadors com a «bona dada», encara que «creix lleument», respecte al mes anterior, junt amb la taxa de cobertura. Sobre el total de contractes indefinits, que el 2024 ha sigut de 689.835, el sindicat ha apuntat que «és molt similar al de l’any 2023», que es va tancar amb un total de contractes indefinits de 691.682.

BRETXES DE GÈNERE I D’EDAT

El sindicat ha assenyalat que «destaquen les bretxes de gènere i d’edat», doncs les dones representen més del 60% de la població parada i ocupen el 42% dels contractes indefinits i més de la meitat dels contractes temporals (el 52% dels mateixos).

Quant a la població jove, ha sostingut que les persones menors de 25 anys, «a pesar que la xifra de contractes i atur ha millorat bastant, sent colpejades per la major dificultat per a trobar una primera ocupació i per la precarietat dels mateixos».

Últimes notícies

Cauen nou detinguts i 40 armes requisades en una xarxa d’armes liderada des de presó

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una banda de tràfic d’armes dirigida des d’una presó de Barcelona, amb nou detinguts i més de quaranta armes decomissades.

Morant tanca files amb Mascarell i denuncia l’“assetjament” del PP al PSPV

Diana Morant referma el seu suport a Vicent Mascarell després que un jutjat haja obert juí oral contra ell per presumptes calúmnies al PP i critica el clima d’odi en la política espanyola.

Un pescador salva una tortuga marina enredada en una boia davant Port de Sagunt

Una tortuga marina ha sigut rescatada davant la costa de Port de Sagunt gràcies a l’avís d’un pescador recreatiu, després d’aparéixer enredada en una boia i diversos caps. L’animal ha ingressat a l’ARCA del Mar de l’Oceanogràfic de València amb lesions al coll i a les aletes, però sense danys ossis aparents.

Aemet activa l’avís roig per 42 graus al sud del litoral de València i Alacant este dijous

Aemet ha activat per a este dijous l’avís roig al litoral sud de València i d’Alacant per màximes de fins a 42 graus, amb altres avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tot el territori valencià.

Gonzalo Villar confia en un Elx fort per a iniciar LaLiga amb garanties

El migcampista de lElx Gonzalo Villar remarca la duresa de la pretemporada amb Martín Anselmi per a arribar en les millors condicions a LaLiga i mantindre la mentalitat guanyadora del tram final del curs passat.

Dos jugadors del València Basket, citats amb Espanya per a la finestra del Mundial 2027

Álvaro Cárdenas i Mario Saint-Supéry formen part de la llista de quinze jugadors que ha cridat Chus Mateo per a la finestra de classificació del Mundial 2027 del mes dagost.

Més de la mitat dels bebés menors d’un any ja està escolaritzada a Espanya

Gairebé huit de cada deu xiquets menors de dos anys estan escolaritzats a Espanya i el 52 % dels bebés d’un any acuden a escoles infantils, mentres el Ministeri d’Educació prepara una llei per a dignificar la professió de les educadores.

Pérez Llorca anuncia per a dijous una gran notícia per al futur de Ford Almussafes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que este dijous es coneixerà una gran notícia per al futur de la planta de Ford a Almussafes, en una jornada en què està prevista també la visita de Pedro Sánchez.