Un home ‘torna a la vida’ durant la seua autòpsia a València

En un insòlit incident que va deixar bocabadats a molts a València, un home que havia sigut declarat mort, sorprenentment «va tornar a la vida» mentre estava sent examinat per un forense. El cas va tindre lloc en el concorregut carrer Palau de València divendres passat a la nit.

Aquest inusual succés va començar quan un preocupat veí, que no havia tingut notícies ni vist a l’ara protagonista d’aquest fet durant diversos dies, va contactar als serveis d’emergència. En situacions on, lamentablement, persones moren en completa soledat, les respostes són ràpides. L’equip de resposta va incloure bombers, que van ingressar al domicili, seguits d’agents policials i personal sanitari.

Per sort, en aquest cas no es va requerir dur a terme una autòpsia. No obstant això, és rellevant esmentar que durant l’últim any, el Servei de Patologia Forense del *IML de València va realitzar un total de 1.775 autòpsies, un notable increment del 13,85% respecte a l’any anterior, la qual cosa suposa un augment global del 35,3% en l’última dècada, segons xifres proporcionades per la Generalitat Valenciana.

Dins d’aquestes xifres, és destacable que el 69% dels casos corresponen a homes. A més, les morts naturals, sent la majoria, constitueixen el 50% del total, de les quals, la principal causa són problemes cardiovasculars, abastant un 72%. D’altra banda, les morts d’origen violent han vist un augment, especialment en suïcidis, que van passar de 198 en 2021 a 214 en 2022. En el cas d’homicidis, es va notar una disminució, baixant de 22 en 2021 a 18 en 2022, on les armes blanques van predominar com a mètode d’atac.

L’Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses (*IMLCF) de València, que també abasta a Castelló i Alacant, opera sota la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. Aquesta entitat exerceix un paper crucial, fent costat a jutjats i altres entitats amb proves mèdiques i reportes basats en rigorosos mètodes d’investigació científica.

Aquest incident, a més de posar de manifest la importància de la labor forense, ens recorda l’inesperat i valuós que és cada moment en la vida. És essencial estar sempre alerta i cuidar-nos entre veïns en la nostra comunitat.

Últimes notícies

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.