Un home ‘torna a la vida’ durant la seua autòpsia a València

En un insòlit incident que va deixar bocabadats a molts a València, un home que havia sigut declarat mort, sorprenentment «va tornar a la vida» mentre estava sent examinat per un forense. El cas va tindre lloc en el concorregut carrer Palau de València divendres passat a la nit.

Aquest inusual succés va començar quan un preocupat veí, que no havia tingut notícies ni vist a l’ara protagonista d’aquest fet durant diversos dies, va contactar als serveis d’emergència. En situacions on, lamentablement, persones moren en completa soledat, les respostes són ràpides. L’equip de resposta va incloure bombers, que van ingressar al domicili, seguits d’agents policials i personal sanitari.

Per sort, en aquest cas no es va requerir dur a terme una autòpsia. No obstant això, és rellevant esmentar que durant l’últim any, el Servei de Patologia Forense del *IML de València va realitzar un total de 1.775 autòpsies, un notable increment del 13,85% respecte a l’any anterior, la qual cosa suposa un augment global del 35,3% en l’última dècada, segons xifres proporcionades per la Generalitat Valenciana.

Dins d’aquestes xifres, és destacable que el 69% dels casos corresponen a homes. A més, les morts naturals, sent la majoria, constitueixen el 50% del total, de les quals, la principal causa són problemes cardiovasculars, abastant un 72%. D’altra banda, les morts d’origen violent han vist un augment, especialment en suïcidis, que van passar de 198 en 2021 a 214 en 2022. En el cas d’homicidis, es va notar una disminució, baixant de 22 en 2021 a 18 en 2022, on les armes blanques van predominar com a mètode d’atac.

L’Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses (*IMLCF) de València, que també abasta a Castelló i Alacant, opera sota la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. Aquesta entitat exerceix un paper crucial, fent costat a jutjats i altres entitats amb proves mèdiques i reportes basats en rigorosos mètodes d’investigació científica.

Aquest incident, a més de posar de manifest la importància de la labor forense, ens recorda l’inesperat i valuós que és cada moment en la vida. És essencial estar sempre alerta i cuidar-nos entre veïns en la nostra comunitat.

Últimes notícies

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.