Una avaria en el metre provoca retards en quatre línies de Metrovalencia

Una avaria en una unitat del metre entre les estacions de Xàtiva i Bailèn ha provocat este dissabte importants incidències en la xarxa de Metrovalencia, amb retards acumulats en quatre línies i talls puntuals de la circulació mentres es retirava el tren afectat.

La incidència s’ha originat poc abans de les 9.30 hores en una composició de la línia 7 que circulava en direcció a Torrent. L’avaria s’ha produït en el tram comprés entre el senyal d’entrada de l’estació de Xàtiva i la bifurcació de l’estació de Bailèn, un punt clau del traçat en el qual confluïxen diverses línies i on qualsevol incidència repercutix de manera immediata en la resta del servici.

Gestió de la incidència i desallotjaments

Després de detectar-se l’avaria, s’ha procedit a desallotjar a les persones viatgeres que es trobaven en la unitat afectada per a garantir la seua seguretat i permetre les maniobres tècniques necessàries. Este tipus de desallotjaments es realitzen directament en la zona més segura disponible, amb l’objectiu de buidar el tren i facilitar la seua retirada cap als tallers.

Per a poder remolcar la unitat avariada fins a les instal·lacions de manteniment de Machado, un altre comboi que anava a entrar en l’estació de Xàtiva també ha hagut de desallotjar als seus passatgers. D’esta manera, el segon tren ha quedat disponible per a enganxar-se a la unitat danyada i traslladar-la fora de la línia comercial, una operació que requerix coordinació i que obliga a adaptar la circulació de la resta de trens.

Durant les maniobres de remolc s’ha tallat temporalment la circulació de la línia 7 entre les estacions de Marítim i Bailèn. Este tram connecta zones amb un elevat volum d’usuaris, per la qual cosa el tall ha suposat ajustos en els temps de pas i una reorganització del servici, amb la finalitat de minimitzar l’impacte sobre els desplaçaments previstos a eixa hora del matí.

El tall ha sigut provisional i la circulació en la línia 7 s’ha anat restablint una vegada la unitat avariada ha abandonat la zona i s’ha dirigit cap als tallers de Machado, on està previst realitzar les comprovacions i reparacions necessàries per a retornar-la al servici amb les degudes garanties tècniques.

Mentres es duia a terme la retirada del tren, s’han registrat també retards en les línies 3, 5 i 9 de Metrovalencia. La causa principal ha sigut la limitació de la circulació a una sola via en el tram afectat, la qual cosa ha obligat a organitzar el pas altern de trens i a espaiar les freqüències habituales, generant demores respecte a l’horari programat.

Segons la informació facilitada per l’empresa pública, la franja més afectada per la incidència s’ha concentrat entre les 9.30 i les 10.30 hores, quan els usuaris han hagut d’afrontar majors temps d’espera i possibles canvis de ruta. Una vegada la unitat avariada ha arribat als tallers i s’ha alliberat la via, s’ha iniciat el procés de normalització del servici en totes les línies implicades.

La resolució de l’avaria ha permés recuperar progressivament la circulació amb els intervals habituals, encara que les demores acumulades durant la incidència han pogut prolongar-se alguns minuts més fins que el trànsit de trens ha tornat per complet a la normalitat.

Últimes notícies

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.