València retira 10.500 tones d’arena acumulada en els passejos per la tempesta Cèlia

Els servicis de neteja de l’àrea d’Ecologia Urbana estan desenvolupant una operació especial en els passejos marítims de les platges urbanes de la ciutat per tal de retirar tota la sorra acumulada durant la tempesta Cèlia i posteriors borrasques que han afectat el litoral valencià. S’estima que quan acabe esta acció s’hauran tornat a les platges 10.500 tones de sorra acumulada a les zones per a vianant, «el que garanteix que les platges i els passejos marítims urbans estaran en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps» ha assenyalat el vicealcalde i regidor de l’àrea, Sergi Campillo.

Les platges urbanes de València es preparen per als visitants de la primavera després del temporal de pluja i vent que ha colpejat la Comunitat Valenciana. L’Ajuntament de València està netejant i condicionant l’arena arrossegada per la tempesta Cèlia dels passejos de les platges urbanes de Malva-Rosa, Cabanyal i Pinedo.

«El temporal d’aigua i de vent que estem patint ha arrossegat milers de tones d’arena des de la platja fins als passejos marítims i este Ajuntament, mitjançant el servici de neteja està duent a terme un dispositiu d’arrossegament per retornar tota la sorra desplaçada dels passejos a la platja», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo.

A més l’arena amuntonada pel vent i la provinent del trasllat s’ha d’escampar i anivellar amb tractors perquè siga més accessible a tots els usuaris de les platges. «Cada matí hi ha 7 equips treballant a les platges del nord i un altre al sud, ja que és al nord on hi ha hagut més acumulació de sorra per la tempesta. I a la vesprada 7 equips més continuen fent feina al nord», ha afegit el regidor d’Ecologia Urbana. Per als treballs es compta amb 10 persones i 9 tractors amb anivelladores.

El temporal ha afectat 2,2 quilòmetres de les platges del Cabanyal i Malva-rosa al nord, i un quilòmetre a la platja de Pinedo, al sud. «S’estima que es mouran 7.000 m³ de sorra, en total unes 10.500 tones, ja que cada dia s’estan movent aproximadament 1.700 tones», ha resumit Sergi Campillo.

Després d’estos treballs, «per a les properes festes de Pasqua s’espera que estes platges, que reben milers de ciutadans i visitants, estiguen en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps».

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.