València retira 10.500 tones d’arena acumulada en els passejos per la tempesta Cèlia

Els servicis de neteja de l’àrea d’Ecologia Urbana estan desenvolupant una operació especial en els passejos marítims de les platges urbanes de la ciutat per tal de retirar tota la sorra acumulada durant la tempesta Cèlia i posteriors borrasques que han afectat el litoral valencià. S’estima que quan acabe esta acció s’hauran tornat a les platges 10.500 tones de sorra acumulada a les zones per a vianant, «el que garanteix que les platges i els passejos marítims urbans estaran en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps» ha assenyalat el vicealcalde i regidor de l’àrea, Sergi Campillo.

Les platges urbanes de València es preparen per als visitants de la primavera després del temporal de pluja i vent que ha colpejat la Comunitat Valenciana. L’Ajuntament de València està netejant i condicionant l’arena arrossegada per la tempesta Cèlia dels passejos de les platges urbanes de Malva-Rosa, Cabanyal i Pinedo.

«El temporal d’aigua i de vent que estem patint ha arrossegat milers de tones d’arena des de la platja fins als passejos marítims i este Ajuntament, mitjançant el servici de neteja està duent a terme un dispositiu d’arrossegament per retornar tota la sorra desplaçada dels passejos a la platja», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo.

A més l’arena amuntonada pel vent i la provinent del trasllat s’ha d’escampar i anivellar amb tractors perquè siga més accessible a tots els usuaris de les platges. «Cada matí hi ha 7 equips treballant a les platges del nord i un altre al sud, ja que és al nord on hi ha hagut més acumulació de sorra per la tempesta. I a la vesprada 7 equips més continuen fent feina al nord», ha afegit el regidor d’Ecologia Urbana. Per als treballs es compta amb 10 persones i 9 tractors amb anivelladores.

El temporal ha afectat 2,2 quilòmetres de les platges del Cabanyal i Malva-rosa al nord, i un quilòmetre a la platja de Pinedo, al sud. «S’estima que es mouran 7.000 m³ de sorra, en total unes 10.500 tones, ja que cada dia s’estan movent aproximadament 1.700 tones», ha resumit Sergi Campillo.

Després d’estos treballs, «per a les properes festes de Pasqua s’espera que estes platges, que reben milers de ciutadans i visitants, estiguen en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps».

Últimes notícies

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.