València retira 10.500 tones d’arena acumulada en els passejos per la tempesta Cèlia

Els servicis de neteja de l’àrea d’Ecologia Urbana estan desenvolupant una operació especial en els passejos marítims de les platges urbanes de la ciutat per tal de retirar tota la sorra acumulada durant la tempesta Cèlia i posteriors borrasques que han afectat el litoral valencià. S’estima que quan acabe esta acció s’hauran tornat a les platges 10.500 tones de sorra acumulada a les zones per a vianant, «el que garanteix que les platges i els passejos marítims urbans estaran en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps» ha assenyalat el vicealcalde i regidor de l’àrea, Sergi Campillo.

Les platges urbanes de València es preparen per als visitants de la primavera després del temporal de pluja i vent que ha colpejat la Comunitat Valenciana. L’Ajuntament de València està netejant i condicionant l’arena arrossegada per la tempesta Cèlia dels passejos de les platges urbanes de Malva-Rosa, Cabanyal i Pinedo.

«El temporal d’aigua i de vent que estem patint ha arrossegat milers de tones d’arena des de la platja fins als passejos marítims i este Ajuntament, mitjançant el servici de neteja està duent a terme un dispositiu d’arrossegament per retornar tota la sorra desplaçada dels passejos a la platja», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo.

A més l’arena amuntonada pel vent i la provinent del trasllat s’ha d’escampar i anivellar amb tractors perquè siga més accessible a tots els usuaris de les platges. «Cada matí hi ha 7 equips treballant a les platges del nord i un altre al sud, ja que és al nord on hi ha hagut més acumulació de sorra per la tempesta. I a la vesprada 7 equips més continuen fent feina al nord», ha afegit el regidor d’Ecologia Urbana. Per als treballs es compta amb 10 persones i 9 tractors amb anivelladores.

El temporal ha afectat 2,2 quilòmetres de les platges del Cabanyal i Malva-rosa al nord, i un quilòmetre a la platja de Pinedo, al sud. «S’estima que es mouran 7.000 m³ de sorra, en total unes 10.500 tones, ja que cada dia s’estan movent aproximadament 1.700 tones», ha resumit Sergi Campillo.

Després d’estos treballs, «per a les properes festes de Pasqua s’espera que estes platges, que reben milers de ciutadans i visitants, estiguen en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps».

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.