9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

València retira 10.500 tones d’arena acumulada en els passejos per la tempesta Cèlia

Els servicis de neteja de l’àrea d’Ecologia Urbana estan desenvolupant una operació especial en els passejos marítims de les platges urbanes de la ciutat per tal de retirar tota la sorra acumulada durant la tempesta Cèlia i posteriors borrasques que han afectat el litoral valencià. S’estima que quan acabe esta acció s’hauran tornat a les platges 10.500 tones de sorra acumulada a les zones per a vianant, «el que garanteix que les platges i els passejos marítims urbans estaran en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps» ha assenyalat el vicealcalde i regidor de l’àrea, Sergi Campillo.

Les platges urbanes de València es preparen per als visitants de la primavera després del temporal de pluja i vent que ha colpejat la Comunitat Valenciana. L’Ajuntament de València està netejant i condicionant l’arena arrossegada per la tempesta Cèlia dels passejos de les platges urbanes de Malva-Rosa, Cabanyal i Pinedo.

«El temporal d’aigua i de vent que estem patint ha arrossegat milers de tones d’arena des de la platja fins als passejos marítims i este Ajuntament, mitjançant el servici de neteja està duent a terme un dispositiu d’arrossegament per retornar tota la sorra desplaçada dels passejos a la platja», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo.

A més l’arena amuntonada pel vent i la provinent del trasllat s’ha d’escampar i anivellar amb tractors perquè siga més accessible a tots els usuaris de les platges. «Cada matí hi ha 7 equips treballant a les platges del nord i un altre al sud, ja que és al nord on hi ha hagut més acumulació de sorra per la tempesta. I a la vesprada 7 equips més continuen fent feina al nord», ha afegit el regidor d’Ecologia Urbana. Per als treballs es compta amb 10 persones i 9 tractors amb anivelladores.

El temporal ha afectat 2,2 quilòmetres de les platges del Cabanyal i Malva-rosa al nord, i un quilòmetre a la platja de Pinedo, al sud. «S’estima que es mouran 7.000 m³ de sorra, en total unes 10.500 tones, ja que cada dia s’estan movent aproximadament 1.700 tones», ha resumit Sergi Campillo.

Després d’estos treballs, «per a les properes festes de Pasqua s’espera que estes platges, que reben milers de ciutadans i visitants, estiguen en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps».

Últimes notícies

L’alcalde d’Almussafes denuncia per injúries i calúmnies al seu denunciant per assetjament sexual

Toni González ha presentat una denúncia contra la persona que el va acusar d'assetjament sexual i laboral i contra altres dos del seu entorn. Manté el càrrec en el grup mixt i sosté que és el punt culminant d'una campanya en contra seua.

Avís groc per nevades en el Racó d’Ademuz a partir de 900 metres

Aemet ha establit l'avís groc per nevades a l'interior nord de València, amb cota en 900 m i acumulacions previstes de 2 cm fins a les 16 h. La jornada suma ratxes de fins a 90 km/h i avisos costaners a Alacant i Castelló.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó de Castelló II

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona de 41 anys durant un control d'accés a visitants a la presó de Castelló II. Se li van intervindre 78 g de presumpte haixix i 2,20 g de suposada cocaïna ocults a l'interior del cos.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó Castelló II

Una dona de 41 anys va ser arrestada en intentar introduir haixixs i suposada cocaïna a Castelló II. L'alerta d'un gos detector va permetre intervindre els embolcalls ocults.

Startup València, Alicantec i Xarxatec acorden constituir la federació Comunitat Startup amb més de 550 empreses

Les tres associacions de l'ecosistema emprenedor han pactat crear una federació regional que representarà a més de 550 empreses tecnològiques. La iniciativa busca una veu única i interlocució més eficaç amb institucions, amb suport empresarial i de la Generalitat.

Aerte xifra l’ocupació de les residències de majors en la Comunitat en el 95,5% i alerta de dèficit de places

Aerte corregix el 61,3% difós i situa l'ocupació mitjana en el 95,5% després d'analitzar més de 10.000 places. Reclama una resposta sostinguda davant la demanda.

Presó provisional per a quatre detinguts per l’assalt a una vivenda a Alacant

Un jutge ha decretat presó provisional per a quatre hòmens vinculats a un assalt violent a Alacant. La Policia va trobar armes i material per a immobilitzar a la víctima.

Detinguts pare i fill i desarticulat un punt de venda de droga a València

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda de droga en una vivenda de València i ha detingut a un pare i al seu fill. En el registre s'han intervingut cocaïna, marihuana, substància de tall, balances de precisió i més de 4.600 euros.