9.5 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Crítiques a Alejandro Sanz després de les seues paraules per l’assassinat de Samuel

 

L’assassinat de Samuel de 24 anys a la Corunya dissabte passat podria ser un crim d’odi per homofòbia. És el que els seus familiars i amics creuen, ja que els autors de la pallissa van començar a agredir-li al crit de “maricón”, segons ha explicat una amiga de la víctima que va ser testimoni de l’ocorregut. És per això que, des que es coneguera la notícia, el suport en xarxes socials a la família ha sigut incessant.

De fet, moltes personalitats públiques s’han volgut sumar en la condemna de l’ocorregut. Un d’ells ha sigut el músic Alejandro Sanz. “Que l’orientació sexual de Samuel ens preocupe més que l’instint criminal del seu o els seus assassins, diu molt del fotut que estem #justiciaparasamuel”, va escriure en Twitter, la qual cosa ha deslligat crítiques en les xarxes socials.

 

Molts usuaris han entés que Sanz s’equivoca al no preocupar-se per rerefons de l’atac, que no es descarta encara que siga un possible cas d’homofòbia, encara que la Policia baralla com a primera hipòtesi al fet que l’agressió va poder començar arran d’un conflicte amb un telèfon mòbil. Descartar els tints homòfobs i reduir-los a “instint criminal” ha sigut molt criticat en xarxes socials.

 

 

 

 

 

 

Al final el cantautor hi ha escrit un altre tweet per a explicar les seues paraules anteriors.

 

 

 

 

Com va ser l’assassinat de Samuel?

 

L’assassinat de Samuel va tindre lloc dissabte passat, al voltant de les 3 del matí, quan eixia d’una discoteca amb unes amigues. Pel que sembla, una de les joves va començar una videotelefonada i un grup de xics pròxims a ells van pensar que els estaven gravant. Alguna cosa que no els va asseure bé i van començar a increpar a la jove. És llavors quan Samuel es va interposar entre ells i va rebre una brutal pallissa que li va provocar la mort.

Familiars i amics condemnen el succeït i consideren que es tracta d’un crim d’odi per homofòbia, ja que l’agressió va començar al crit de “marieta”, segons els testimonis. No obstant això, els investigadors no han determinat el mòbil de l’assassinat.

 

La Policia continua investigant

 

Encara que al principi s’ha parlat de detencions, la veritat és que la Policia Nacional ha aclarit que la investigació continua oberta, i que tan sols s’han pres declaracions. La localització dels presumptes agressors no ha sigut molt complicada, ja que van haver de deixar els seus DNI en la discoteca en la qual van passar la nit. Els col·lectius LGTBI se sumen a la petició de justícia per a Samuel.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.