Crítiques a Alejandro Sanz després de les seues paraules per l’assassinat de Samuel

 

L’assassinat de Samuel de 24 anys a la Corunya dissabte passat podria ser un crim d’odi per homofòbia. És el que els seus familiars i amics creuen, ja que els autors de la pallissa van començar a agredir-li al crit de “maricón”, segons ha explicat una amiga de la víctima que va ser testimoni de l’ocorregut. És per això que, des que es coneguera la notícia, el suport en xarxes socials a la família ha sigut incessant.

De fet, moltes personalitats públiques s’han volgut sumar en la condemna de l’ocorregut. Un d’ells ha sigut el músic Alejandro Sanz. “Que l’orientació sexual de Samuel ens preocupe més que l’instint criminal del seu o els seus assassins, diu molt del fotut que estem #justiciaparasamuel”, va escriure en Twitter, la qual cosa ha deslligat crítiques en les xarxes socials.

 

Molts usuaris han entés que Sanz s’equivoca al no preocupar-se per rerefons de l’atac, que no es descarta encara que siga un possible cas d’homofòbia, encara que la Policia baralla com a primera hipòtesi al fet que l’agressió va poder començar arran d’un conflicte amb un telèfon mòbil. Descartar els tints homòfobs i reduir-los a “instint criminal” ha sigut molt criticat en xarxes socials.

 

 

 

 

 

 

Al final el cantautor hi ha escrit un altre tweet per a explicar les seues paraules anteriors.

 

 

 

 

Com va ser l’assassinat de Samuel?

 

L’assassinat de Samuel va tindre lloc dissabte passat, al voltant de les 3 del matí, quan eixia d’una discoteca amb unes amigues. Pel que sembla, una de les joves va començar una videotelefonada i un grup de xics pròxims a ells van pensar que els estaven gravant. Alguna cosa que no els va asseure bé i van començar a increpar a la jove. És llavors quan Samuel es va interposar entre ells i va rebre una brutal pallissa que li va provocar la mort.

Familiars i amics condemnen el succeït i consideren que es tracta d’un crim d’odi per homofòbia, ja que l’agressió va començar al crit de “marieta”, segons els testimonis. No obstant això, els investigadors no han determinat el mòbil de l’assassinat.

 

La Policia continua investigant

 

Encara que al principi s’ha parlat de detencions, la veritat és que la Policia Nacional ha aclarit que la investigació continua oberta, i que tan sols s’han pres declaracions. La localització dels presumptes agressors no ha sigut molt complicada, ja que van haver de deixar els seus DNI en la discoteca en la qual van passar la nit. Els col·lectius LGTBI se sumen a la petició de justícia per a Samuel.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.