Crítiques a Alejandro Sanz després de les seues paraules per l’assassinat de Samuel

 

L’assassinat de Samuel de 24 anys a la Corunya dissabte passat podria ser un crim d’odi per homofòbia. És el que els seus familiars i amics creuen, ja que els autors de la pallissa van començar a agredir-li al crit de “maricón”, segons ha explicat una amiga de la víctima que va ser testimoni de l’ocorregut. És per això que, des que es coneguera la notícia, el suport en xarxes socials a la família ha sigut incessant.

De fet, moltes personalitats públiques s’han volgut sumar en la condemna de l’ocorregut. Un d’ells ha sigut el músic Alejandro Sanz. “Que l’orientació sexual de Samuel ens preocupe més que l’instint criminal del seu o els seus assassins, diu molt del fotut que estem #justiciaparasamuel”, va escriure en Twitter, la qual cosa ha deslligat crítiques en les xarxes socials.

 

Molts usuaris han entés que Sanz s’equivoca al no preocupar-se per rerefons de l’atac, que no es descarta encara que siga un possible cas d’homofòbia, encara que la Policia baralla com a primera hipòtesi al fet que l’agressió va poder començar arran d’un conflicte amb un telèfon mòbil. Descartar els tints homòfobs i reduir-los a “instint criminal” ha sigut molt criticat en xarxes socials.

 

 

 

 

 

 

Al final el cantautor hi ha escrit un altre tweet per a explicar les seues paraules anteriors.

 

 

 

 

Com va ser l’assassinat de Samuel?

 

L’assassinat de Samuel va tindre lloc dissabte passat, al voltant de les 3 del matí, quan eixia d’una discoteca amb unes amigues. Pel que sembla, una de les joves va començar una videotelefonada i un grup de xics pròxims a ells van pensar que els estaven gravant. Alguna cosa que no els va asseure bé i van començar a increpar a la jove. És llavors quan Samuel es va interposar entre ells i va rebre una brutal pallissa que li va provocar la mort.

Familiars i amics condemnen el succeït i consideren que es tracta d’un crim d’odi per homofòbia, ja que l’agressió va començar al crit de “marieta”, segons els testimonis. No obstant això, els investigadors no han determinat el mòbil de l’assassinat.

 

La Policia continua investigant

 

Encara que al principi s’ha parlat de detencions, la veritat és que la Policia Nacional ha aclarit que la investigació continua oberta, i que tan sols s’han pres declaracions. La localització dels presumptes agressors no ha sigut molt complicada, ja que van haver de deixar els seus DNI en la discoteca en la qual van passar la nit. Els col·lectius LGTBI se sumen a la petició de justícia per a Samuel.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ramazani, pichichi de penal amb un 100% d’encert i nou punts per al València

L'extrem belga s'ha afermat com a especialista des dels onze metres, ha sigut el màxim golejador del València en la segona volta i els seus quatre punts han donat nou punts.

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.

Avís groc a Alacant este dimarts per ratxes de 70 km/h i ones de 3 metres

Aemet ha activat l'avís groc a l'interior i el litoral sud d'Alacant per vent del nord-est amb ratxes de fins a 70 km/h. En la costa s'esperen ones de 3 metres i vent de força 7 des de primera hora.

Mascarell ha declarat que en el Cecopi no estaven pendents de Mazón

El president del Consorci de Bombers de València ha sostingut davant la jutgessa que el Cecopi no estava pendent de Carlos Mazón. La magistrada ha qüestionat llacunes del relat i una possible falta de direcció durant la DANA.

Quasi 150 xurreries comencen a muntar a València les parades ambulants de Falles

Les autoritzacions arriben enguany amb retard i les parades estaran obertes fins al dia de Sant Josep