Crítiques a Alejandro Sanz després de les seues paraules per l’assassinat de Samuel

 

L’assassinat de Samuel de 24 anys a la Corunya dissabte passat podria ser un crim d’odi per homofòbia. És el que els seus familiars i amics creuen, ja que els autors de la pallissa van començar a agredir-li al crit de «maricón», segons ha explicat una amiga de la víctima que va ser testimoni de l’ocorregut. És per això que, des que es coneguera la notícia, el suport en xarxes socials a la família ha sigut incessant.

De fet, moltes personalitats públiques s’han volgut sumar en la condemna de l’ocorregut. Un d’ells ha sigut el músic Alejandro Sanz. «Que l’orientació sexual de Samuel ens preocupe més que l’instint criminal del seu o els seus assassins, diu molt del fotut que estem #justiciaparasamuel», va escriure en Twitter, la qual cosa ha deslligat crítiques en les xarxes socials.

 

Molts usuaris han entés que Sanz s’equivoca al no preocupar-se per rerefons de l’atac, que no es descarta encara que siga un possible cas d’homofòbia, encara que la Policia baralla com a primera hipòtesi al fet que l’agressió va poder començar arran d’un conflicte amb un telèfon mòbil. Descartar els tints homòfobs i reduir-los a «instint criminal» ha sigut molt criticat en xarxes socials.

 

 

 

 

 

 

Al final el cantautor hi ha escrit un altre tweet per a explicar les seues paraules anteriors.

 

 

 

 

Com va ser l’assassinat de Samuel?

 

L’assassinat de Samuel va tindre lloc dissabte passat, al voltant de les 3 del matí, quan eixia d’una discoteca amb unes amigues. Pel que sembla, una de les joves va començar una videotelefonada i un grup de xics pròxims a ells van pensar que els estaven gravant. Alguna cosa que no els va asseure bé i van començar a increpar a la jove. És llavors quan Samuel es va interposar entre ells i va rebre una brutal pallissa que li va provocar la mort.

Familiars i amics condemnen el succeït i consideren que es tracta d’un crim d’odi per homofòbia, ja que l’agressió va començar al crit de «marieta», segons els testimonis. No obstant això, els investigadors no han determinat el mòbil de l’assassinat.

 

La Policia continua investigant

 

Encara que al principi s’ha parlat de detencions, la veritat és que la Policia Nacional ha aclarit que la investigació continua oberta, i que tan sols s’han pres declaracions. La localització dels presumptes agressors no ha sigut molt complicada, ja que van haver de deixar els seus DNI en la discoteca en la qual van passar la nit. Els col·lectius LGTBI se sumen a la petició de justícia per a Samuel.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.