Polèmica pel «passeig espontani» de dos filaes de Moros i Cristians de Moraira

 

Les festes de Moros i Cristians de Moraira, en la comarca de la Marina Alta, es van suspendre a causa de la crisi del coronavirus i es va decidir que, enguany, se celebraria de manera virtual. A pesar d’això, dos filaes han eixit al carrer i el vídeo de la desfilada ha obert la polèmica.

 

Les filaes de l’Almoraima i Marsa Mushayra, amb un total de 19 persones, desfilaren pel carrer per a vianants de Calatayud este dissabte, cosa que ha obert la polèmica, en la que també l’Ajuntament de Teulada-Moraira s’ha pronunciat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’Ajuntament s’ha desmarcat dels fets

En este sentit, el consistori ha emés un comunicat a través de Facebook en el que es desmarca totalment de l’actuació: «esta desfilada no tenia cap classe d’autorització». A demés, asseguren que «es tracta d’una actuació de responsabilitat individual i no representa a la totalitat de la festa de Moros i Cristians».

 

Des de l’Ajuntament han aprofitat per a fer una crida a la responsabilitat individual enmig del context de crisi sanitària: «no podem deixar d’estar atents. Cal actuar amb cura i seny. És important mantindre les normes de seguretat i reforçar la precaució davant del Covid-19. Seguim enlairant la bandera de la unió, el civisme i saber fer. Ara, més que mai, cal fer les coses bé».

 

Les filaes es defenen: «No necessitem cap autorització per a passejar per un carrer per a vianants»

Per la seua banda, i davant del comunicat municipal, les dos filaes també han volgut emetre un comunicat per a aclarir els fets. En ell, s’han defés apuntant que el que han fet no ha sigut una desfilada, sinó un passeig «totalment espontani». En este sentit, asseguren que els dos filaes es van trobar en el carrer i «respectaren en tot moment les mesures de seguretat quant a la distància social».

 

D’altra banda, les dos organitzacions asseguren que «en cap cas hi ha hagut cap intenció de molestar a ningú» i lamenten si algú s’ha sentit ofés. Des de les filaes consideren que l’Ajuntament ha aprofitat estos fets «per a traure a la llum debats polítics, totalment paral·lels a la festa de Moros i Cristians».

 

A demés, destaquen que, en la fase 3, es permeten reunions de fins a 20 persones i ells n’eren 19, pel que «no necessitem cap autorització de cap organisme pertinent per a passejar per un carrer per a vianants».

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.