14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Polèmica pel «passeig espontani» de dos filaes de Moros i Cristians de Moraira

 

Les festes de Moros i Cristians de Moraira, en la comarca de la Marina Alta, es van suspendre a causa de la crisi del coronavirus i es va decidir que, enguany, se celebraria de manera virtual. A pesar d’això, dos filaes han eixit al carrer i el vídeo de la desfilada ha obert la polèmica.

 

Les filaes de l’Almoraima i Marsa Mushayra, amb un total de 19 persones, desfilaren pel carrer per a vianants de Calatayud este dissabte, cosa que ha obert la polèmica, en la que també l’Ajuntament de Teulada-Moraira s’ha pronunciat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’Ajuntament s’ha desmarcat dels fets

En este sentit, el consistori ha emés un comunicat a través de Facebook en el que es desmarca totalment de l’actuació: «esta desfilada no tenia cap classe d’autorització». A demés, asseguren que «es tracta d’una actuació de responsabilitat individual i no representa a la totalitat de la festa de Moros i Cristians».

 

Des de l’Ajuntament han aprofitat per a fer una crida a la responsabilitat individual enmig del context de crisi sanitària: «no podem deixar d’estar atents. Cal actuar amb cura i seny. És important mantindre les normes de seguretat i reforçar la precaució davant del Covid-19. Seguim enlairant la bandera de la unió, el civisme i saber fer. Ara, més que mai, cal fer les coses bé».

 

Les filaes es defenen: «No necessitem cap autorització per a passejar per un carrer per a vianants»

Per la seua banda, i davant del comunicat municipal, les dos filaes també han volgut emetre un comunicat per a aclarir els fets. En ell, s’han defés apuntant que el que han fet no ha sigut una desfilada, sinó un passeig «totalment espontani». En este sentit, asseguren que els dos filaes es van trobar en el carrer i «respectaren en tot moment les mesures de seguretat quant a la distància social».

 

D’altra banda, les dos organitzacions asseguren que «en cap cas hi ha hagut cap intenció de molestar a ningú» i lamenten si algú s’ha sentit ofés. Des de les filaes consideren que l’Ajuntament ha aprofitat estos fets «per a traure a la llum debats polítics, totalment paral·lels a la festa de Moros i Cristians».

 

A demés, destaquen que, en la fase 3, es permeten reunions de fins a 20 persones i ells n’eren 19, pel que «no necessitem cap autorització de cap organisme pertinent per a passejar per un carrer per a vianants».

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.