Polèmica pel «passeig espontani» de dos filaes de Moros i Cristians de Moraira

 

Les festes de Moros i Cristians de Moraira, en la comarca de la Marina Alta, es van suspendre a causa de la crisi del coronavirus i es va decidir que, enguany, se celebraria de manera virtual. A pesar d’això, dos filaes han eixit al carrer i el vídeo de la desfilada ha obert la polèmica.

 

Les filaes de l’Almoraima i Marsa Mushayra, amb un total de 19 persones, desfilaren pel carrer per a vianants de Calatayud este dissabte, cosa que ha obert la polèmica, en la que també l’Ajuntament de Teulada-Moraira s’ha pronunciat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’Ajuntament s’ha desmarcat dels fets

En este sentit, el consistori ha emés un comunicat a través de Facebook en el que es desmarca totalment de l’actuació: «esta desfilada no tenia cap classe d’autorització». A demés, asseguren que «es tracta d’una actuació de responsabilitat individual i no representa a la totalitat de la festa de Moros i Cristians».

 

Des de l’Ajuntament han aprofitat per a fer una crida a la responsabilitat individual enmig del context de crisi sanitària: «no podem deixar d’estar atents. Cal actuar amb cura i seny. És important mantindre les normes de seguretat i reforçar la precaució davant del Covid-19. Seguim enlairant la bandera de la unió, el civisme i saber fer. Ara, més que mai, cal fer les coses bé».

 

Les filaes es defenen: «No necessitem cap autorització per a passejar per un carrer per a vianants»

Per la seua banda, i davant del comunicat municipal, les dos filaes també han volgut emetre un comunicat per a aclarir els fets. En ell, s’han defés apuntant que el que han fet no ha sigut una desfilada, sinó un passeig «totalment espontani». En este sentit, asseguren que els dos filaes es van trobar en el carrer i «respectaren en tot moment les mesures de seguretat quant a la distància social».

 

D’altra banda, les dos organitzacions asseguren que «en cap cas hi ha hagut cap intenció de molestar a ningú» i lamenten si algú s’ha sentit ofés. Des de les filaes consideren que l’Ajuntament ha aprofitat estos fets «per a traure a la llum debats polítics, totalment paral·lels a la festa de Moros i Cristians».

 

A demés, destaquen que, en la fase 3, es permeten reunions de fins a 20 persones i ells n’eren 19, pel que «no necessitem cap autorització de cap organisme pertinent per a passejar per un carrer per a vianants».

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.