Polèmica pel «passeig espontani» de dos filaes de Moros i Cristians de Moraira

 

Les festes de Moros i Cristians de Moraira, en la comarca de la Marina Alta, es van suspendre a causa de la crisi del coronavirus i es va decidir que, enguany, se celebraria de manera virtual. A pesar d’això, dos filaes han eixit al carrer i el vídeo de la desfilada ha obert la polèmica.

 

Les filaes de l’Almoraima i Marsa Mushayra, amb un total de 19 persones, desfilaren pel carrer per a vianants de Calatayud este dissabte, cosa que ha obert la polèmica, en la que també l’Ajuntament de Teulada-Moraira s’ha pronunciat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’Ajuntament s’ha desmarcat dels fets

En este sentit, el consistori ha emés un comunicat a través de Facebook en el que es desmarca totalment de l’actuació: «esta desfilada no tenia cap classe d’autorització». A demés, asseguren que «es tracta d’una actuació de responsabilitat individual i no representa a la totalitat de la festa de Moros i Cristians».

 

Des de l’Ajuntament han aprofitat per a fer una crida a la responsabilitat individual enmig del context de crisi sanitària: «no podem deixar d’estar atents. Cal actuar amb cura i seny. És important mantindre les normes de seguretat i reforçar la precaució davant del Covid-19. Seguim enlairant la bandera de la unió, el civisme i saber fer. Ara, més que mai, cal fer les coses bé».

 

Les filaes es defenen: «No necessitem cap autorització per a passejar per un carrer per a vianants»

Per la seua banda, i davant del comunicat municipal, les dos filaes també han volgut emetre un comunicat per a aclarir els fets. En ell, s’han defés apuntant que el que han fet no ha sigut una desfilada, sinó un passeig «totalment espontani». En este sentit, asseguren que els dos filaes es van trobar en el carrer i «respectaren en tot moment les mesures de seguretat quant a la distància social».

 

D’altra banda, les dos organitzacions asseguren que «en cap cas hi ha hagut cap intenció de molestar a ningú» i lamenten si algú s’ha sentit ofés. Des de les filaes consideren que l’Ajuntament ha aprofitat estos fets «per a traure a la llum debats polítics, totalment paral·lels a la festa de Moros i Cristians».

 

A demés, destaquen que, en la fase 3, es permeten reunions de fins a 20 persones i ells n’eren 19, pel que «no necessitem cap autorització de cap organisme pertinent per a passejar per un carrer per a vianants».

Últimes notícies

Awa Fam firma el segon millor debut anotador d’una espanyola en la WNBA

L'aler alacantina Awa Fam, de 19 anys, arranca la seua etapa en la WNBA amb 10 punts davant Washington Mystics i firma el segon debut més anotador d'una espanyola en la lliga, només per darrere d'Anna Cruz.

La família valenciana del naufragi a Indonèsia denuncia la falta de seguretat en el vaixell turístic

Els familiars dels quatre valencians morts en el naufragi d'un vaixell turístic a Indonèsia insistixen que el juí ha evidenciat greus carències de seguretat abans, durant i després de l'accident.

Pérez Llorca recolza l’ampliació i transició energètica del port d’Alacant

Pérez Llorca reafirma el suport del Consell a l'ampliació, modernització i transició energètica del port d'Alacant per a guanyar competitivitat i atraure més trànsit i creuers.

Les diputacions exigixen un finançament local just i alerten que sostenen Espanya sense recursos

Les diputacions, capítols i consells insulars reclamen a Govern i autonomies una reforma profunda del finançament local per a garantir els servicis que presten els municipis.

La calor es dispara en la Comunitat Valenciana des del dijous amb nits tropicals en el litoral

La Comunitat Valenciana afronta des del dijous un episodi de calor de ple estiu, amb possibles rècords de temperatura i nits tropicals en tot el litoral almenys fins a principis de juny.

Detingut un treballador de residència per robar joies i rellotges a ancians vulnerables

Un empleat d'una residència de lHorta Nord és detingut per sostraure joies i rellotges a ancians amb deterioració cognitiva, a un dels quals va arribar a agredir per a silenciar-ho.

La calor es dispara en la Comunitat Valenciana amb màximes de ple estiu i nits tropicals

La Comunitat Valenciana afronta des del dijous un episodi de calor de ple estiu, amb diversos dies de rècord i nits tropicals en el litoral almenys fins a primers de juny.

L’alcaldessa de Torrent defén la seua gestió durant la DANA del 29 d’octubre

Amparo Folgado sosté que l'alerta roja per la DANA del 29 d'octubre va ser igual per a tots els municipis i afirma que l'Ajuntament de Torrent va avisar a la població amb la informació disponible.