Polèmica pel «passeig espontani» de dos filaes de Moros i Cristians de Moraira

 

Les festes de Moros i Cristians de Moraira, en la comarca de la Marina Alta, es van suspendre a causa de la crisi del coronavirus i es va decidir que, enguany, se celebraria de manera virtual. A pesar d’això, dos filaes han eixit al carrer i el vídeo de la desfilada ha obert la polèmica.

 

Les filaes de l’Almoraima i Marsa Mushayra, amb un total de 19 persones, desfilaren pel carrer per a vianants de Calatayud este dissabte, cosa que ha obert la polèmica, en la que també l’Ajuntament de Teulada-Moraira s’ha pronunciat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’Ajuntament s’ha desmarcat dels fets

En este sentit, el consistori ha emés un comunicat a través de Facebook en el que es desmarca totalment de l’actuació: «esta desfilada no tenia cap classe d’autorització». A demés, asseguren que «es tracta d’una actuació de responsabilitat individual i no representa a la totalitat de la festa de Moros i Cristians».

 

Des de l’Ajuntament han aprofitat per a fer una crida a la responsabilitat individual enmig del context de crisi sanitària: «no podem deixar d’estar atents. Cal actuar amb cura i seny. És important mantindre les normes de seguretat i reforçar la precaució davant del Covid-19. Seguim enlairant la bandera de la unió, el civisme i saber fer. Ara, més que mai, cal fer les coses bé».

 

Les filaes es defenen: «No necessitem cap autorització per a passejar per un carrer per a vianants»

Per la seua banda, i davant del comunicat municipal, les dos filaes també han volgut emetre un comunicat per a aclarir els fets. En ell, s’han defés apuntant que el que han fet no ha sigut una desfilada, sinó un passeig «totalment espontani». En este sentit, asseguren que els dos filaes es van trobar en el carrer i «respectaren en tot moment les mesures de seguretat quant a la distància social».

 

D’altra banda, les dos organitzacions asseguren que «en cap cas hi ha hagut cap intenció de molestar a ningú» i lamenten si algú s’ha sentit ofés. Des de les filaes consideren que l’Ajuntament ha aprofitat estos fets «per a traure a la llum debats polítics, totalment paral·lels a la festa de Moros i Cristians».

 

A demés, destaquen que, en la fase 3, es permeten reunions de fins a 20 persones i ells n’eren 19, pel que «no necessitem cap autorització de cap organisme pertinent per a passejar per un carrer per a vianants».

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.