Un xic detingut per estafar 17.000 euros a un home després d’usurpar la seua identitat en Vilafamés

 

La Guàrdia Civil de Vilafamés, en la Plana Alta (Castelló), ha detingut a un xic de 23 anys per la seua presumpta participació en dos delictes de furt, estafa bancària, usurpació d’identitat i falsedat documental, en els que va conseguir 16.900 euros després d’usurpar la identitat del seu excap.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, els delictes haurien sigut comesos en Vilafamés, i tenen com a víctima a un veí de la localitat, que va posar una denúncia per la sostracció de 1.600 euros en un primer moment i en una segona ocasió d’una renyonera amb 300 euros, a demés de documentació personal i targetes bancàries. Esta sèrie de fets va donar pas durant el mes de gener a l’inici de les investigacions.

 

En el moment de la denúncia, el perjudicat va rebre un avís de la seua sucursal bancària que l’informava de la retirada de 15.000 euros en efectiu, que va ser «clau» durant el transcurs de la investigació. Fruit de les posteriors perquisicions la Guàrdia Civil va poder saber que el presumpte autor havia adquirit amb els diners furtats un cotxe, i amb la documentació havia intentat fer compres per Internet.

 

S’han recuperat part dels diners robats

Amb l’anàlisi de la informació obtinguda i les dades recaptades pels agents investigadors, es va acreditar la identificació del presumpte autor dels fets, un extreballador de l’empresa del denunciant que s’havia servit de la documentació obtinguda amb el furt de la renyonera per a suplantar la identitat del damnificat i retirar els diners en efectiu de l’entitat bancària.

 

La Guàrdia Civil va conseguir localitzar i detindre al presumpte autor dels fets, al que s’atribuïxen dos delictes de furt, estafa bancària, usurpació d’identitat i falsedat documental. Els agents han confiscat, a demés, el vehicle que havia comprat amb el capital sostret, i part dels diners recuperats de la comissió del fet delictiu.

Últimes notícies

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.