Un xic detingut per estafar 17.000 euros a un home després d’usurpar la seua identitat en Vilafamés

 

La Guàrdia Civil de Vilafamés, en la Plana Alta (Castelló), ha detingut a un xic de 23 anys per la seua presumpta participació en dos delictes de furt, estafa bancària, usurpació d’identitat i falsedat documental, en els que va conseguir 16.900 euros després d’usurpar la identitat del seu excap.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, els delictes haurien sigut comesos en Vilafamés, i tenen com a víctima a un veí de la localitat, que va posar una denúncia per la sostracció de 1.600 euros en un primer moment i en una segona ocasió d’una renyonera amb 300 euros, a demés de documentació personal i targetes bancàries. Esta sèrie de fets va donar pas durant el mes de gener a l’inici de les investigacions.

 

En el moment de la denúncia, el perjudicat va rebre un avís de la seua sucursal bancària que l’informava de la retirada de 15.000 euros en efectiu, que va ser «clau» durant el transcurs de la investigació. Fruit de les posteriors perquisicions la Guàrdia Civil va poder saber que el presumpte autor havia adquirit amb els diners furtats un cotxe, i amb la documentació havia intentat fer compres per Internet.

 

S’han recuperat part dels diners robats

Amb l’anàlisi de la informació obtinguda i les dades recaptades pels agents investigadors, es va acreditar la identificació del presumpte autor dels fets, un extreballador de l’empresa del denunciant que s’havia servit de la documentació obtinguda amb el furt de la renyonera per a suplantar la identitat del damnificat i retirar els diners en efectiu de l’entitat bancària.

 

La Guàrdia Civil va conseguir localitzar i detindre al presumpte autor dels fets, al que s’atribuïxen dos delictes de furt, estafa bancària, usurpació d’identitat i falsedat documental. Els agents han confiscat, a demés, el vehicle que havia comprat amb el capital sostret, i part dels diners recuperats de la comissió del fet delictiu.

Últimes notícies

La segona quinzena de juny arranca amb calor i alguns ruixats de vesprada a la Comunitat

La segona quinzena de juny ha començat en la Comunitat Valenciana amb temps estable, molta calor i algun ruixat amb tronada a la vesprada, especialment en zones d’interior, segons Aemet.

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.