10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Un xic detingut per estafar 17.000 euros a un home després d’usurpar la seua identitat en Vilafamés

 

La Guàrdia Civil de Vilafamés, en la Plana Alta (Castelló), ha detingut a un xic de 23 anys per la seua presumpta participació en dos delictes de furt, estafa bancària, usurpació d’identitat i falsedat documental, en els que va conseguir 16.900 euros després d’usurpar la identitat del seu excap.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, els delictes haurien sigut comesos en Vilafamés, i tenen com a víctima a un veí de la localitat, que va posar una denúncia per la sostracció de 1.600 euros en un primer moment i en una segona ocasió d’una renyonera amb 300 euros, a demés de documentació personal i targetes bancàries. Esta sèrie de fets va donar pas durant el mes de gener a l’inici de les investigacions.

 

En el moment de la denúncia, el perjudicat va rebre un avís de la seua sucursal bancària que l’informava de la retirada de 15.000 euros en efectiu, que va ser «clau» durant el transcurs de la investigació. Fruit de les posteriors perquisicions la Guàrdia Civil va poder saber que el presumpte autor havia adquirit amb els diners furtats un cotxe, i amb la documentació havia intentat fer compres per Internet.

 

S’han recuperat part dels diners robats

Amb l’anàlisi de la informació obtinguda i les dades recaptades pels agents investigadors, es va acreditar la identificació del presumpte autor dels fets, un extreballador de l’empresa del denunciant que s’havia servit de la documentació obtinguda amb el furt de la renyonera per a suplantar la identitat del damnificat i retirar els diners en efectiu de l’entitat bancària.

 

La Guàrdia Civil va conseguir localitzar i detindre al presumpte autor dels fets, al que s’atribuïxen dos delictes de furt, estafa bancària, usurpació d’identitat i falsedat documental. Els agents han confiscat, a demés, el vehicle que havia comprat amb el capital sostret, i part dels diners recuperats de la comissió del fet delictiu.

Últimes notícies

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.

El Llevant va trencar la seua mala ratxa en el Ciutat amb un gol en el 96′ davant l’Elx

Una miqueta d'Alan Matturro en el 96' va donar al Llevant el seu primer triomf del curs en el Ciutat de València, 3-2 a l'Elx. Malgrat l'alleujament, seguix com a pitjor local de LaLiga amb 1-3-5 i 11-20 en gols.