Un xic detingut per estafar 17.000 euros a un home després d’usurpar la seua identitat en Vilafamés

 

La Guàrdia Civil de Vilafamés, en la Plana Alta (Castelló), ha detingut a un xic de 23 anys per la seua presumpta participació en dos delictes de furt, estafa bancària, usurpació d’identitat i falsedat documental, en els que va conseguir 16.900 euros després d’usurpar la identitat del seu excap.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, els delictes haurien sigut comesos en Vilafamés, i tenen com a víctima a un veí de la localitat, que va posar una denúncia per la sostracció de 1.600 euros en un primer moment i en una segona ocasió d’una renyonera amb 300 euros, a demés de documentació personal i targetes bancàries. Esta sèrie de fets va donar pas durant el mes de gener a l’inici de les investigacions.

 

En el moment de la denúncia, el perjudicat va rebre un avís de la seua sucursal bancària que l’informava de la retirada de 15.000 euros en efectiu, que va ser «clau» durant el transcurs de la investigació. Fruit de les posteriors perquisicions la Guàrdia Civil va poder saber que el presumpte autor havia adquirit amb els diners furtats un cotxe, i amb la documentació havia intentat fer compres per Internet.

 

S’han recuperat part dels diners robats

Amb l’anàlisi de la informació obtinguda i les dades recaptades pels agents investigadors, es va acreditar la identificació del presumpte autor dels fets, un extreballador de l’empresa del denunciant que s’havia servit de la documentació obtinguda amb el furt de la renyonera per a suplantar la identitat del damnificat i retirar els diners en efectiu de l’entitat bancària.

 

La Guàrdia Civil va conseguir localitzar i detindre al presumpte autor dels fets, al que s’atribuïxen dos delictes de furt, estafa bancària, usurpació d’identitat i falsedat documental. Els agents han confiscat, a demés, el vehicle que havia comprat amb el capital sostret, i part dels diners recuperats de la comissió del fet delictiu.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.