STEPV critica la ‘brutal’ retallada d’aules en la proposta d’arranjament escolar del pròxim curs amb 150 unitats menys

Educació subratlla que la planificació és provisional i es basa «en la baixada de natalitat i, per tant, d’alumnat»

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

El Sindicat de Treballadors i Treballadors de l’Ensenyament del País València (STEPV) ha criticat la «brutal retallada» que presenta la proposta d’arranjament escolar –la planificació d’unitats per al pròxim curs escolar 2024-2025– amb la reducció de 150 aules d’Educació Infantil i Primària.

El sindicat ha realitzat una anàlisi de l’arranjament provisional que ha remès la Conselleria d’Educació i que contempla unitats d’Educació Infantil, Primària i Educació Especial (aules UECO).

D’acord a la informació reunida per l’organització sindical, hi haurà dos aules UECO menys el pròxim curs; en Infantil se suprimir dos aules en primer cicle i 41 en segon; mentre que en Primària el nombre d’unitats baixa en 105.

«Per primera vegada ens trobem que en totes les etapes educatives el saldo d’unitats és negatiu. Ni en els moments més durs de les retallades de la consellera María José Catalá es van reduir tantes unitats», lamenta STEPV en un comunicat.

El sindicat assenyala que, si bé és cert que en els últims cursos s’havien reduït unitats en Primària, «es compensava per l’increment d’unitats en Infantil, especialment des de la incorporació de les aules de 2 anys en els centres públics, un fet que ara, per primera vegada es retalla».

En opinió de l’entitat, açò «confirma que el pla de 0-3 anys anunciat per la Conselleria d’Educació no està pensat per als centres públics sino per a fomentar l’escolarització en la privada».

Quant a l’impacte en el professorat, el sindicat docent assevera que «la pèrdua de 150 unitats comportarà una retallada important de mestres en les escoles públiques». En aquest sentit, augura que «com a mínim 150 tutors i tutores perdran el seu lloc de treball i, segons les unitats que tinga cada centre afectarà en major o menor mesura el professorat especialista».

Per açò, STEPV fa una crida en el centres d’Infantil i Primària «afectats per les retallades perquè facen arribar les seues al·legacions per a defensar-les en les direccions territorials d’educació i davant de la Conselleria». Així mateix, insta al professorat d’aquestes etapes a secundar la vaga del pròxim 23 de maig contra les retallades en educació.

Per la seua banda, la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació subratlla que l’arranjament escolar per al pròxim curs 2024-2025 en Infantil, Primària i aules UECO remès als ajuntaments i sindicats aquesta setmana és provisional, per la qual cosa encara està «obert a modificacions».

«Hem fet arribar als ajuntaments de la Comunitat Valenciana la proposta d’arranjament escolar perquè realitzen les seues al·legacions fins al 21 de maig i d’acord amb elles farem les modificacions oportunes per a escolaritzar tot l’alumnat», manifesta el director general de Centres Docents, Jorge Cabo.

Cabo declara que aquesta previsió d’unitats s’ha realitzat tenint en compte el padró, que reflecteix «un evident descens de la natalitat i per tant d’alumnat». «Per a la determinació d’unitats ens hem basat en el padró que tendeix a la baixa. No obstant açò, una vegada es realitze l’admissió, s’habilitaran les unitats que siguen necessàries», ha incidit.

AUGMENT DE 25 UNITATS UECO MÉS

«En el llistat facilitat aquesta setmana a ajuntaments i sindicats no es té en compte totes les aules UECO, ja que no s’han habilitat encara en la seua modalitat, i açò ja va a suposar almenys un augment de 25 unitats més», ha afegit el director general.

A més, fonts del departament de Campanar han assenyalat que la previsió s’ha realitzat baixant la ràtio a moltes localitats perquè la reducció d’unitats no fóra major a la contemplada.

Finalment, el director general de Centres Docents ha lamentat que es critiquen dades provisionals «quan des de Conselleria s’està realitzant un gran esforç perquè els alumnes de la Comunitat Valenciana reben una educació de qualitat en les millors condicions».

«Primer cal estudiar totes les dades i fer aportacions. La crítica de manera automàtica ni se sosté ni és un bon camí per a treballar», ha sentenciat.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.