18.4 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Israel avisa que prompte prendrà les ‘decisions necessàries’ sobre l’escalada del conflicte a Líban

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Exteriors d’Israel, Israel Katz, ha avisat que el seu país “prompte prendrà les decisions necessàries” en relació a l’escala d’enfrontaments a la frontera contra el partit-milícia xiïta libanés Hezbolá.

“Israel no pot permetre que l’organització terrorista seguisca atacant al seu territori i als seus ciutadans, i prompte prendrà les decisions necessàries”, ha avisat en un missatge a través del seu compte de la xarxa social X.

Les tensions han anat a l’alça durant les últimes setmanes i el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, va advertir recentment que l’Exèrcit israelià “està preparat per a una acció molt poderosa” a la frontera amb Líban.

En resposta, el ‘número dos’ d’Hezbolà, Naim Qassem, va advertir que una expansió del conflicte derivaria en “devastació i destrucció” a Israel.

El líder d’Hezbolà, Hasán Nasralá s’ha oposat a una possible “guerra total” encara que ha recomanat a Israel a “romandre preparat” en el nord del país i ha arribat a avisar a països com Xipre que la seua organització ho considerarà “part de la guerra” si Nicòsia seguix permetent a Israel l’ús de les seues bases per a exercicis militars.

“La nostra guerra també és la vostra”, ha avisat Katz en este sentit, “i l’amenaça de Nasralá a Xipre és només el principi”.

Últimes notícies

Rosalía estrena en directe LUX en Los40 Music Awards amb orquestra i veles

L'artista ha presentat per primera vegada en viu el seu quart àlbum en el Roig Arena de València amb 'Relíquia' com a obertura, orquestra i ciris. El públic ha embogit amb un xou breu i intens.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena el dia que estrena LUX

La cantant ha acaparat l'atenció en Los40 Music Awards Santander 2025 amb una arribada que va paralitzar la catifa roja, coincidint amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX.

Rescaten a diverses persones i dos gossos en un incendi a Vinaròs: cinc ferits

Els bombers han evacuat a tres persones d'un tercer pis —una amb mobilitat reduïda— i a dos ocupants del quart, a més de dos gossos. Quatre han patit inhalació de fum i una dona presenta cremades de segon grau.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena a València amb l’estrena de LUX

L'arribada de Rosalía a Los40 Music Awards 2025 ha detingut la catifa roja en el Roig Arena i ha coincidit amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX. Col·legues com Bombai i Nil Moliner han elogiat el disc i el significat de celebrar la gala a València.

Vox demana al PP que propose un candidat per a rellevar a Mazón en la Generalitat Valenciana

Vox ha demanat al PP que designe un candidat a la Generalitat Valenciana per a negociar amb ell les polítiques del nou Executiu. La petició arriba després de la dimissió de Mazón i la publicació en el BOE del seu cessament.

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

El president del Govern ha reclamat comicis a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria de PP i Vox, a la qual ha vinculat amb l'impacte de la dana. Ha advertit que les negociacions entre els dos partits poden desmantellar l'agenda climàtica al Mediterrani.

Cinc anys de presó per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys de presó a un home per una agressió sexual continuada a la seua neta entre els 4 i 10 anys. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització.

A disposició judicial el camioner que ha atropellat mortalment a una jove a València

El camioner detingut per atropellar a una jove de 20 anys a València ha passat a disposició judicial. Va donar positiu en cànnabis i cocaïna i la Policia Local investiga les causes del sinistre.