AINIA enfortix un sistema integrat de dades desenvolupat per a millorar la seguretat alimentària

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

AINIA ha aconseguit «avanços importants» en el desenvolupament d’un hub d’informació específic per a millorar la seguretat alimentària amb la creació d’una plataforma avançada de gestió de dades i la implementació d’algorismes d’intel·ligència artificial al sistema integrat de dades desenvolupat dins del projecte GlobalSafeFood II, segons ha informat el centre tecnològic.

Estos nous prototips d’aplicacions assolits «optimitzen» la detecció i anàlisi de riscos i fraus, i «milloren la qualitat del control alimentari, garantint una cadena de subministrament «més segura». A més, s’ha aconseguit diverses «fites importants» que permeten «un avanç significatiu» en la gestió de la seguretat alimentària a nivell mundial, gràcies al desenvolupament d’estes tecnologies avançades i la integració de dades en temps real.

Entre ells destaca una nova versió «avançada» del Data-Lake, que ara integra tant fonts externes com a internes de dades, proporcionant una plataforma «robusta i escalable» per a la gestió d’informació de seguretat alimentària. Esta actualització permet «una millor gobernança i configuració de l’accés a dades, facilitant un control en temps real per part dels operadors».

Així, s’han implementat nous algorismes avançats per a la fusió, descobriment, classificació i predicció de dades relacionades amb la seguretat alimentària. Estos algorismes «milloren» la capacitat de detecció primerenca de patrons associats a riscos emergents i fraus alimentaris, basats en tècniques de machine learning i anàlisi semàntica, destaquen.

A més, ha desenvolupat i validat nous prototips d’aplicacions que integren les capacitats del sistema GlobalSafeFood. Estes aplicacions permeten una gestió «més eficaç» de la seguretat alimentària, facilitant l’anàlisi de riscos i la detecció de fraus. Els avanços assolits tenen un impacte «significatiu» en diversos aspectes de la seguretat alimentària, com la millora en la detecció «més precisa i primerenca» de riscos potencials, tant a nivell de fraus com d’amenaces emergents, la qual cosa «permet prendre decisions informades i proactives per a mitigar riscos».

De la mateixa manera, la reducció d’incidències és un altre «benefici assolit»: la capacitat de combinar intel·ligentment dades internes i externs «millora la comprensió i control dels processos de seguretat alimentària, reduint així les incidències i millorant l’eficiència dels plans de control de qualitat».

«PROTECCIÓ» CONTRA FRAUS

Finalment, estos avanços aconseguixen «una major protecció» contra fraus. El sistema avançat de monitoratge automatitzat proporciona una protecció «robusta» enfront de possibles fraus alimentaris, permetent identificar i respondre ràpidament a esdeveniments sospitosos en els països d’origen de les nostres matèries primeres.

Este projecte compta amb el suport de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat Valenciana, a través de l’IVACE, i està finançat per la Unió Europea, a través del Programa FEDER Comunitat Valenciana 2021-2027.

Últimes notícies

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.