L’Ajuntament demana sis anys de presó per a l’acusat dels incendis del Saler

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València reclama sis anys de presó i 10.800 euros de multa per a l’investigat pels incendis declarats a l’entorn del Parc Natural de la Devesa del Saler, ocorreguts el 21 d’octubre del 2023 i el 14 de gener del 2024.

El consistori ha presentat en el Jutjat d’Instrucció número 7 de València l’escrit d’acusació contra l’home al que es responsabilitza de tots dos focs i al que li consideren autor d’un delicte d’incendi forestal agreujat. En concepte de responsabilitat civil, l’Ajuntament li reclama 120.761 euros per les despeses derivades de l’extinció i de la restauració ambiental de la zona cremada, segons ha pogut saber Europa Press.

El consistori reclama al jutjat que acorde les oportunes mesures d’assegurament de les responsabilitats pecuniàries de l’acusat, i que es forme un peça separada de responsabilitat civil.

El Jutjat d’Instrucció número 7 de València va dictar el passat 17 de juliol una interlocutòria en el qual atribuïa «a nivell indiciari» al detingut per la seua presumpta relació amb diversos incendis a l’entorn del Saler dos dels focs –en concret els ocorreguts el 21 d’octubre del 2023 i el 14 de gener del 2024–, mentre decretava el sobreseïment provisional de la resta de fets –sumen aproximadament una dotzena–.

El jutge considerava que hi ha indicis suficients per a atribuir-li finalment els dos focs «en existir testimonio directes de la seua proximitat al lloc dels fets, amb absència d’altres persones». Respecte a l’altres, arxivava en entendre que les dades eren «insuficients» per a prosseguir el procés en contra seua.

Entre estes dades, citava la localització pròxima dels incendis o que l’investigat caminava per una via per la qual necessàriament havia de circular (prop del migdia), per a accedir al seu domicili després del seu treball. També rebutjava com a prova suficient la possessió de certa quantitat d’encenedors en el seu domicili o l’adquisició de parafina per a una estufa.

En esta resolució i en relació amb el primer foc, el jutjat recordava que el 21 d’octubre del 2023 es va produir un conat d’incendi a les 13.30 hores, un incendi a les 14.30 hores que va afectar a 15 hectàrees de terrè arbrat i un conat a les 20.20 hores.

Quant al succés del 14 de gener, s’assenyala que es va iniciar en la zona del parc natural de l’Albufera, junt amb l’antic parc de bombers del Saler i va afectar aproximadament a una hectàrea de massa forestal.

Últimes notícies

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat en presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu, lesions i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte passat a la N-332, a la província d’Alacant.

Reobrin les carreteres a Soneja i tornen a casa els 500 desallotjats per l’incendi

L’incendi forestal de Soneja, estabilitzat després de cremar 183 hectàrees, ha permés reobrir carreteres i el retorn d’uns 500 veïns desallotjats d’Azuébar.

Un camió bolcat a la A-7 en Bétera provoca 13 quilòmetres de cues en hora punta

Un camió s'ha bolcat este matí a la A-7 al terme de Bétera i ha generat retencions de fins a 13 quilòmetres, sense víctimes ni ferits comunicats.

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.