35 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Detinguts 9 membres d’una xarxa que oferia inversions amb alta rendibilitat i s’apropiava dels diners

La investigació estima una estafa a les víctimes d’1.180.000 euros i la possible existència de més perjudicats que no hagen denunciat

MURCIA, 11 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

Agents de la Policia Nacional han procedit a la detenció dels nou presumptes integrants d’un grup criminal assentat a Múrcia i a la província d’Alacant dedicat a cometre la denominada ‘estafa de la inversió’, amb la qual oferien altes rendibilitats en suposades inversions que mai arribaven a realitzar-se, segons ha informat la Policia en un comunicat en un comunicat.

En concret, estes nou persones de nacionalitat espanyola han sigut detingudes com a presumptes autores dels delictes d’estafa i pertinença a grup criminal, en ser considerades responsables d’un complex sistema d’estafa en el qual s’oferien a les víctimes inversions amb una gran rendibilitat i baix risc. Per a captar a les víctimes, empraven persones properes i de confiança amb la finalitat de generar seguretat en la inversió.

La investigació, realitzada pel Grup de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) de la Prefectura Superior de Policia de Múrcia, va començar en el mes de novembre del 2023 després de la denúncia d’un ciutadà que manifestava haver sigut víctima d’una estafa. En concret, el denunciant va indicar que altres víctimes havien presentat denúncia en seu judicial pels mateixos fets.

El grup criminal desmantellat estaria utilitzant la denominada ‘estafa de la Inversió’, en la qual s’oferia a les víctimes participar en diferents tipus d’inversió: des d’inversions immobiliàries en l’estranger o inversions en energies renovables, fins a presumptes adjudicacions d’immobles en subhastes judicials per a obtenir una rendibilitat posterior.

Les grans rendibilitats presentades a les víctimes, fins a un 300% en menys de tres mesos, s’oferien a través de persones de confiança o fins i tot persones amb cert prestigi empresarial, amb l’objectiu de donar sensació de seguretat en les inversions.

El sistema d’estafa creat per este grup criminal utilitzava un complex entramat d’empreses i de comptes bancaris a través del com rebien els diners de les víctimes mitjançant transferències o pagaments en efectiu els diners.

En concret, rebien quantitats que oscil·laven entre els 15.000 i els 70.000 euros en cada transacció. Així, els imports totals estafats haurien arribat, en alguns casos, a més de 300.000 euros.

Els diners eren desviats a comptes d’altres mercantils que eren controlades per l’organització, des d’on desapareixien les quantitats lliurades.

Així mateix, com a mitjà per a formalitzar la suposada inversió, l’entramat criminal presentava a les víctimes un ‘Contracte de Préstec’ en el qual figuraven unes condicions i terminis de devolució dels diners lliurats i la seua rendibilitat, sense especificar l’objecte de la inversió.

Es tracta d’una documentació que, en realitat, buscava simular una relació contractual en lloc d’una inversió, per la qual cosa en cas de ser descoberts es podria qualificar com un incompliment de contracte en lloc d’un delicte d’estafa, segons la Policia Nacional.

La Policia Nacional, que durant la instrucció de les diligències policials ha estimat un import total estafat d’1.180.000 euros, manté la investigació oberta per a poder localitzar noves víctimes que no hagen denunciat els fets, així com per a determinar la possible implicació de més autors dels fets.

Últimes notícies

Mor un home ofegat a la platja nord de Gandia malgrat els intents de reanimació

Un home va morir ofegat este dimarts a la platja nord de Gandia (València) malgrat les maniobres de reanimació realitzades pels servicis de socorrisme i l'equip mèdic del SAMU.

El Consell, Fisabio i la UV impulsen la investigació per a identificar víctimes de la Guerra Civil i el franquisme

El Consell aprova un acord amb Fisabio i la Universitat de València per a avançar en la identificació de víctimes de la Guerra Civil i el franquisme mitjançant projectes innovadors durant els pròxims quatre anys.

Bernabé destaca que el 90% de la inversió per a la recuperació de València prové del Govern central

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, afirma que la majoria dels fons per a la recuperació de València després de la dana provenen del Govern central, i qüestiona la gestió del Consell.

Reserves d’aigua en les conques del Xúquer i Segura baixen menys que la mitjana nacional en l’última setmana

Les reserves d'aigua en els embassaments del Xúquer i Segura registren un descens inferior a la mitjana nacional en l'última setmana de juny, mantenint-se en nivells relativament estables.

Síndic de Greuges exigix al Defensor del Poble recurs contra retallades pressupostàries que amenacen autonomia de l’AVL

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana sol·licita al Defensor del Poble acudir al Tribunal Constitucional per a defendre l'autonomia de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua després de retallades pressupostàries que vulneren la seua funció i estatut.

Calendari laboral de la Comunitat Valenciana 2026: 12 dies festius oficials i no recuperables

La Comunitat Valenciana ha aprovat el seu calendari laboral per a 2026 amb 12 dies festius oficials, retribuïts i no recuperables, a més de dos jornades de festa local a determinar.

Tècnics indiquen que les obres en el barranc de Poio podrien haver mitigat l’impacte de la DANA a València

Especialistes subratllen que les obres planejades en el barranc de Poio haurien disminuït l'abast de les inundacions causades per la DANA d'octubre, que va provocar nombroses víctimes i danys a València.

Bernabé destaca l’actuació del PSOE davant el cas Santos Cerdán i demana que actue la Justícia

Pilar Bernabé, delegada del Govern a València, afirma que el PSOE va prendre mesures contra Santos Cerdán abans que la justícia intervinguera i subratlla la importància que s'aplique la llei.