6.8 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

L’amnistia és la llei amb més recursos d’inconstitucionalitat en el TC

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’amnistia s’ha convertit ja en la llei contra la qual més recursos d’inconstitucionalitat s’han presentat. Un total de 16: els presentats pel PP i les comunitats autònomes que governa, més el del Govern socialista d’Emiliano García-Page a Castella-la Manxa, segons ha informat el TC una vegada tancat el termini per a presentar-los.

El Partit Popular va ser el primer a registrar recurs, el passat 5 de setembre. L’assumpte ha recaigut en el magistrat conservador José María Macías, nouvingut al TC, una designació que ha generat polèmica per les seues declaracions contra la llei d’amnistia quan era vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). Malgrat açò, les fonts consultades per Europa Press apunten que no planeja abstindre’s.

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

En els dies següents, les comunitats autònomes governades pel PP van ser presentant els seus recursos d’inconstitucionalitat. Consten els de Madrid, Galícia, Andalusia, Comunitat Valenciana, Extremadura, La Rioja, Illes Balears i Castella i Lleó. Aragó, Murcia i Cantàbria, per la seua banda, han duplicat, amb impugnacions tant dels seus governs com de les seues assemblees legislatives.

A tots ells se suma el formalitzat pel Govern de Castella-la Manxa, l’única comunitat autònoma no ‘popular’ a recórrer l’amnistia. El Consell Consultiu regional va concloure que era una llei inconstitucional perquè “trenca el principi d’igualtat entre els ciutadans”.

Últimes notícies

Investiguen a un home per robar 8 tones de mandarines a les Alqueries

La Guàrdia Civil investiga a un home pel furt de 8.000 quilos de mandarines Leanri en dos finques de les Alqueries. La collita estava valorada en uns 8.800 euros.

El 78.477, primer quart premi, repartix 600.000 euros a Alaquàs, Mislata i València

El primer quart premi del sorteig ha deixat una sèrie en cada localitat. Cada administració ha venut deu dècims premiats amb 60.000 euros.

El 78477, quart premi de la Loteria de Nadal, deixa 200.000 euros a la Comunitat Valenciana

El número ha sigut premiat amb 20.000 euros al dècim en el Sorteig Extraordinari de Nadal celebrat este 22 de desembre

Fruites, flors, xocolate, oli, bolets i tòfones: regals gurmet per a Nadal

Els regals gurmet guanyen terreny per Nadal amb cistelles de fruites, tòfones, AOVE de collita primerenca, flors preservades i desdejunis a domicili. Són detalls elegants, compartibles i lleugers enfront de taules copioses.

El 70048, segon premi de la Loteria de Nadal, reparteix fortuna a Madrid

El número ha eixit premiat a les 09.21 hores amb 125.000 euros al dècim en el Sorteig de Nadal

Un guàrdia civil ha rescatat a un bebé tancat en un cotxe en l’aparcament del centre comercial Bonaire

Un guàrdia civil ha trencat una finestreta per a obrir un cotxe i rescatar a un bebé d'1 any en l'aparcament del centre comercial Bonaire. El menor va eixir il·lés.

La Comunitat Valenciana juga 425 milions en la Loteria de Nadal, un 0,67% menys que en 2024

La Comunitat Valenciana participa amb 425.409.780 euros en el sorteig, un 0,67% menys que en 2024. El gasto mitjà per habitant se situa en 78,41 euros.

Fred i gelades a l’interior obrin una setmana sense pluges en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca amb ambient fred, gelades a l'interior i cels buidats que s'ennuvolen al final del dia. El dimarts augmenta la nuvolositat i puja la cota de neu.