Compromís reclama 2.000 incorporacions en Infermeria per a fer front a les noves competències d’Atenció Primària

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

El diputat de Compromís i portaveu de Sanitat a les Corts, Carles Esteve, ha registrat una proposició no de llei (PNL) amb l’objectiu de «reforçar i dignificar» el servici d’infermeria a la Comunitat Valenciana, especialment en Atenció Primària, per a garantir les noves competències que la Conselleria «ha atribuït al col·lectiu, sense haver-ho dotat abans dels recursos humans i tècnics adequats».

Sobre este tema, ha assenyalat que per a solucionar la problemàtica generada pel PP a Sanitat, la proposta de Compromís inclou com a punt clau l’augment substancial de les plantilles d’infermeria. En concret es proposa incrementar el nombre de professionals per a garantir que es puga fer tota l’atenció prevista en «les millors condicions» i, en qualsevol cas, assegurant la ràtio per sota d’1/1500. Esteve ha subratllat que això suposaria la contractació de 2.000 noves infermeres en Atenció Primària.

Esteve ha recalcat «la urgència» de la proposició ja que en els últims mesos, «el paper que desenvolupa el servici d’infermeria en Atenció Primària ha augmentat bastant, amb noves funcions com per exemple la infermeria escolar, la vacunació en escoles o la demanda compartida». «I el que ens estem trobant és que augmenten les funcions, però no augmenten igualment les plantilles i tampoc la dotació de recursos que tenen per a desenvolupar estes noves tasques», ha apuntat.

De fet, ha recordat que el govern del PP «va prometre 300 noves infermeres perquè treballaren en les escoles atenent als alumnes, i no ha incorporat ni una, esta és la realitat de la gestió del PP a Sanitat». Per això, ha exigit al conseller Marciano Gómez que «espavile i que no deixe que el president Mazón situe l’atenció a la salut dels valencians i valencianes en la cua de les seues prioritats».

EIXIR DEL CENTRE DE SALUT

Des de Compromís es destaca que les noves contractacions en infermeria «no només servirien per a les noves competències, sinó també per a ampliar l’abast del treball comunitari de prevenció i promoció de la salut en pobles i barris, però també el treball en centres de majors». «La infermeria ha d’eixir del centre de salut i treballar amb la població més directament», ha conclòs.

En relació amb els recursos tècnics que també cal augmentar junt amb les contractacions de personal, Esteve ha insistit que «no són necessàries grans inversions, sinó accions tan senzilles com garantir que la infermeria que està gestionant la demanda compartida tinga accés a un ordinador per a veure l’historial d’un pacient».

Així mateix Compromís proposa llançar campanyes per a «dignificar» la professió d’infermeria, «facilitant el coneixement i acceptació per part de la ciutadania de les noves competències adquirides per este col·lectiu».

Últimes notícies

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.