El sector editorial valencià acudix a la fira de Frankfurt per a apostar per la internacionalització

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació participa en 76ª edició de la Fira del Llibre de Frankfurt, que se celebra fins al pròxim 26 d’octubre a la ciutat alemanya, per a recolzar a la indústria editorial valenciana i contribuir a iniciar o consolidar la seua presència en els mercats nacionals i internacionals.

Per a això, la Generalitat compta amb un estand institucional en el qual participen un total de dotze editorials valencianes, «donant-los així l’oportunitat d’exposar els seus llibres i facilitant-los un espai de reunió i informació en una trobada que està considerat com la major plataforma comercial per a tots els sectors que componen el sector del llibre».

En este sentit, amb la presència en esta fira, la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació «contribuïx a donar visibilitat al treball realitzat per les editorials de la Comunitat Valenciana en un dels principals aparadors internacionals del sector del llibre, oferint així l’oportunitat de donar a conèixer també a nivell nacional i internacional la riquesa cultural dels nostres escriptors i il·lustradors», destaca l’administració autonòmica en un comunicat.

En concret, les editorials valencianes que han acudit enguany a la Fira del Llibre de Frankfurt baix el paraigua del stand de la Generalitat són: Fandogamia Editorial; Andana Editorial; Litera Libros; Grupo Editorial Sargantana SL (Aleta-Desfiladero-Munyx-Sargantana); Algar Libros; Editorial Lisermed; Ediciones Babylon; Iglú Editorial; Publicacions de la Universitat de València; Media Vaca; Pre-Textos, i la Institució Alfons El Magnànim.

La Fira del Llibre de Frankfurt, que enguany té com a país convidat a Itàlia, està organitzada per l’Associació de Publicadores i Llibreters d’Alemanya i reunix, cada any, a editors, llibreters, distribuïdors, gràfics, agents literaris, il·lustradors, autors, traductors, impremtes i intermediaris del món editorial, amb més de 4.000 empresa expositores i més de 200.000 visitants.

El principal objectiu, tant dels expositors com dels professionals que visiten la Fira, és la compravenda de drets editorials i, en este sentit, Frankfurt és el fòrum internacional més important, com ho demostra el fet que el 80% dels contractes anuals de drets d’autor del món es tanquen en esta cita.

La Fira també és un important esdeveniment cultural, amb prop de 3.000 esdeveniments entorn de la literatura, els escriptors i lectors a través de taules redones, lectures, debats i exhibicions.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.