Compromís demana un monument commemoratiu en un ‘lloc destacat’ per a recordar a les víctimes de la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha proposat instal·lar un monument commemoratiu en un «lloc destacat» de la ciutat per a recordar a les víctimes de la dana del passat 29 d’octubre i «sensibilitzar a la ciutadania sobre la necessitat de prevenir i gestionar els efectes dels episodis climàtics extrems».

La portaveu de Compromís en el consistori, Papi Robles, ha anunciat, en un comunicat, que presentarà esta proposta en una moció en el pròxim ple municipal i ha considerat que la mateixa «hauria de ser aprovada per unanimitat de tots els grups municipals».

«L’Ajuntament de València, com a institució de referència en la capital i com a municipi afectat, on han perdut la vida 17 persones, té el deure moral de retre homenatge a totes les víctimes i expressar la solidaritat de la ciutat amb les seues famílies i amb totes les persones que es van veure afectades per esta tragèdia», ha recalcat.

Compromís també demana assignar el nom de ‘Víctimes de la dana 29 d’octubre del 2024’ en un carrer, plaça o espai públic de València, en «record permanent de les persones que van perdre la vida en esta tragèdia».

Robles també ha instat a l’Ajuntament a organitzar «un acte d’homenatge civil en memòria de les víctimes mortals de la dana, en el qual es convide als familiars de les víctimes, representants institucionals i membres de la societat civil».

«Esta tragèdia ha provocat, lamentablement, la pèrdua de 222 vides humanes, 17 d’elles al terme municipal de València, causant el desplaçament de famílies, la destrucció d’infraestructures i greus conseqüències per a les activitats econòmiques i socials, entre elles les pedanies de Castellar-l’Oliveral, La Torre-Faitanar i Forn d’Alcedo», ha lamentat.

Finalment, ha afegit que les víctimes mortals «representen una pèrdua irreparable per a les seues famílies i comunitats, i el seu record ens obliga a reflexionar sobre la necessitat de seguir treballant en la prevenció i gestió de riscos naturals, així com mantenir viu el seu llegat com a part de la nostra memòria col·lectiva».

Últimes notícies

Franz Ferdinand encén un FIB amb 40.000 assistents i majoria de públic nacional

El FIB ha obert la seua 30a edició a Benicàssim amb uns 40.000 assistents, majoria de públic nacional, calor intensa i un multitudinari concert de Franz Ferdinand.

Avisos per calor extrema este divendres a València i Alacant amb màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada de divendres avisos grocs a les províncies de València i Alacant per temperatures màximes que poden arribar als 40 graus en zones de l’interior.

Una dona i un home detinguts per una trama d’estafes amb falsos lloguers de vivendes en internet

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 25 anys i un home de 39 anys per una presumpta trama d’estafes amb anuncis falsos de lloguer de vivendes en internet, amb almenys setze casos consumats i un perjudici superior als 20.000 euros en diverses ciutats, entre elles València.

Román i Nek Romero tallen oreja en l’inici de la Fira de Juliol de València

Els toreros valencians Román i Nek Romero han tallat una oreja cadascun en la primera corrida mixta de la Fira de Juliol de València, mentre que la novillera Olga Casado ha quedat inèdita amb un lot dèbil.

Desmantellen tres plantacions de marihuana a Aldaia i rescaten 30 animals maltractats

La Policia Nacional ha desmantellat tres plantacions de marihuana al barri del Cayo d'Aldaia i ha rescatat 30 animals maltractats, amb cinc persones detingudes per delictes contra la salut pública, frau elèctric i maltractament animal.

Catarroja inicia dilluns la segona fase del clavegueram finançada amb fons estatals

Catarroja posarà en marxa dilluns 20 de juliol la segona fase de les obres de recuperació del clavegueram, valorades en 5,8 milions i finançades pel Ministeri per a la Transició Ecològica. El municipi gestiona en total 249,2 milions en projectes de reconstrucció després de la dana.

Villena i Pinoso arriben als 40 graus i les capitals es queden per damunt dels 32

Villena i Pinoso han superat este dijous els 40 graus en una jornada d’avís taronja per calor, mentre que València, Alacant i Castelló han registrat màximes entre 32 i 35 graus.

L’augment de finançament en dependència crearà 12.700 llocs de faena a la Comunitat Valenciana

L’increment de 535 milions d’euros en el finançament estatal de la dependència a la Comunitat Valenciana fins a 2027 permetrà arribar a 61.700 beneficiaris, reduir les llistes d’espera i crear 12.704 llocs de faena.