29.1 C
València
Dimecres, 16 juliol, 2025

El Consell aprovarà la setmana vinent ajudes de sis milions per als sectors culturals afectats per la dana

Rovira insistix que Urtasun active un bo cultural dotat amb 15 milions d’euros

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

El conseller de Cultura, José Antonio Rovira, ha anunciat que el ple del govern valencià aprovarà la setmana vinent un “paquet de xoc” per a reactivar el sector cultural després de la dana, amb sis milions d’euros en ajudes directes.

Hi haurà cinc milions per a professions i indústries afectades i un altre milió d’euros específicament per al sector editorial, segons ha apuntat en la seua compareixença en la comissió d’Educació i Cultura el també titular d’Educació, Universitats i Ocupació.

Rovira ha indicat que la intenció del Consell és que els pagaments es puguen efectuar “com més prompte millor” i que “bastarà amb una declaració responsable” per a sol·licitar estes ajudes.

En concret, els cinc milions aniran destinats a reparar danys materials i es podran beneficiar tant autònoms com persones físiques que desenvolupen activitats culturals de manera habitual, com a músics o artistes de carrer.

L’altre milió d’euros serà perquè el sector editorial puga reimprimir els llibres perduts per la dana. Estes ajudes aniran de 4.000 a 150.000 euros en funció de l’afectació.

D’altra banda ha lamentat que la Generalitat seguix “esperant” que el Ministeri responga a les seues peticions, com la creació d’un bo cultural dotat amb 15 milions d’euros.

“ENCARA ESTIC ESPERANT QUE EM TELEFONE MORANT”

Ara bé, Rovira ha reconegut que el ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va ser “el primer” que li va contactar per part del Govern per a interessar-se pels danys, i després ho van fer les responsables de Treball, Yolanda Díaz, i Educació, Pilar Alegria. “Encara estic esperant que la líder del PSPV i ministra d’Universitats (Diana Morant) em telefone per a interessar-se per la PAU”, ha afegit.

Entre els grups de l’oposició, el diputat del PSPV José Chulvi ha sostingut que Rovira “ni s’acorda que té la competència de cultura” i ja tenia la indústria “paralitzada” abans de la dana, que “ha rematat la faena”. A més, ha acusat al conseller d’amagar-se i no donar la cara davant del sector cultural.

Respecte a les crítiques a Morant, fonts del PSPV assenyalen que “la PAU depén de Pilar Alegria” i recorden que la titular d’Universitats no figurava entre els set ministres que va demanar el president Carlos Mazón. “I ho va fer per motius sectaris -esgrimixen-. No només van excloure a Morant: cap dels dos ministeris amb secretaris d’estat valencians van ser citats per Mazón per a aquest reunions per la dana.

Verònica Ruiz (Compromís) ha retret a Rovira que haja “abandonat el sector cultural” després de la dana, ja que ha afirmat que es va reunir amb ells només “després d’un duríssim comunicat” de diverses associacions. És més, ha denunciat que les ajudes de sis milions són “del tot insignificants” davant de la magnitud dels danys.

Últimes notícies

Comunitats del PP anuncien boicot a reunió sobre reubicació de menors migrants

Les comunitats governades pel PP, al costat de la valenciana, anuncien que no assistiran a la Conferència Sectorial per a reubicar a uns 3.000 menors migrants no acompanyats, en protesta per un repartiment que qualifiquen com a forçós i il·legal.

El Llevant fitxa a Jon Ander Olasagasti de la Reial Societat fins a 2028

El Llevant ha tancat l'acord amb la Reial Societat per a fitxar el migcampista Jon Ander Olasagasti, firmant contracte fins a juny de 2028, en una operació valorada en 1,5 milions si es complixen variables.

Dona ferida per inhalació de fum i cremades després d’incendi en vivenda de Peníscola

Una dona de 31 anys va patir ferides per inhalació de fum i cremades després d'un incendi en una vivenda de Peníscola, Castelló. Els bombers van aconseguir extingir el foc i evacuar l'edifici.

L’Elx incorpora a Alejandro Iturbe com el seu nou porter per a les pròximes quatre temporades

L'Elx CF reforça la seua plantilla després de fitxar el jove porter Alejandro Iturbe, procedent de l'Atlètic de Madrid, amb un contracte per quatre anys.

La província de València registra les temperatures màximes més altes del dimecres amb 36° a Xàtiva

Este dimecres, la província de València ha marcat les temperatures màximes més elevades en la Comunitat Valenciana, amb 36,1° a Xàtiva i 35,7° a Llíria, en el context de la festivitat de la Verge del Carmen.

Naixen set serps cascavell cornudas del desert en Terra Natura Benidorm, una fita en conservació

Terra Natura Benidorm anuncia el naixement de set cries de serp cascavell cornuda del desert, reafirmant el seu compromís amb la conservació d'espècies singulars.

Nicolas Pepe estén el seu contracte amb el Vila-real fins a 2028 i prepara el seu debut en la Champions

Nicolas Pepe anuncia l'ampliació del seu contracte amb el Vila-real fins a 2028 i destaca el repte personal de jugar la Lliga de Campions per primera vegada amb el club groc.

La directora general de la Guàrdia Civil reforça la seguretat a Alacant després de reunió amb comandaments del Cos

La directora general de la Guàrdia Civil, Mercedes González, va mantindre una trobada amb els comandaments a Alacant per a analitzar evolució, reptes i enfortir servicis a la regió.