El BCE compleix amb les expectatives del mercat i baixa els tipus en 25 punts bàsics

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El Consell de Govern del Banc Central Europeu (BCE) ha decidit complir amb el guió i baixar en 25 punts bàsics els tipus d’interès, de manera que la taxa de dipòsit (DFR) quedarà en el 3%, la de referència per a les seues operacions principals de refinançament (MRO) en el 3,15% i la de la facilitat de préstec (MLF) en el 3,40%.

Tal com donaven per descomptat els analistes consultats per Europa Press, el BCE ha continuat amb el seu cicle de flexibilització monetària després de la baixada d’octubre, quan es va decantar per retallar els tipus en idèntica proporció.

«En particular, la decisió de baixar el tipus d’interès aplicable a la facilitat de dipòsit […] es basa en la seua avaluació actualitzada de les perspectives d’inflació, la dinàmica de la inflació subjacent i la intensitat de la transmissió de la política monetària», ha argumentat el BCE.

DADES D’INFLACIÓ

La taxa d’inflació de la zona euro es va situar al novembre en el 2,3% interanual, tres dècimes més que la pujada del mes anterior i major alça interanual des del passat mes de juliol, segons l’oficina estadística comunitària, Eurostat.

L’acceleració dels preus a l’àrea de la moneda comuna va ser reflex de la caiguda de l’1,9% en el cost de l’energia després de disminuir un 4,6% interanual a l’octubre, mentre que els aliments frescos van augmentar al 2,4%, sis dècimes menys.

En descomptar l’impacte de l’energia, la taxa d’inflació es va mantenir estable en el 2,7%, mentre que, d’excloure’s també el cost dels aliments, alcohol i tabac, la subjacent va romandre també en el 2,7%.

Entre els Estats de la UE, el major increment del cost de la vida al novembre va correspondre a Bèlgica (5%), Croàcia (4%) i Estònia i Països Baixos (en tots dos casos un 3,8%). Per contra, les menors pujades es van observar a Irlanda (0,5%), així com a Lituània i Luxemburg (1,1% per als dos països).

En el cas d’Espanya, la taxa interanual repuntó sis dècimes, fins al 2,4%, una dècima per sobre de la mitjana de la zona euro.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.