El Govern, decidit a tombar la qüestió de confiança que demana Junts en considerar-la injustificada

A Moncloa són conscients que esta decisió pot fer que Junts no recolze els Pressupostos Generals de l’Estat del 2025

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El Govern va a tombar la proposta de Junts perquè el president del Govern, Pedro Sánchez se sotmeta a una qüestió de confiança en el Congrés dels Diputats, una decisió que està en mans de la Mesa de la Cambra baixa que es pronunciarà sobre este tema este dijous.

En este sentit a Moncloa es mostren en contra que la Mesa –amb majoria de PSOE i Sumar– admeta la tramitació d’esta proposta, consideren que el debat no té sentit i insistixen que la prerrogativa per a presentar una moció de confiança la té en exclusiva el president del Govern, segons fonts governamentals.

En la mateixa línia, un ministre indica que es tracta d’una proposta «ex-temporània» i altres fonts del Govern consultades per Europa Press apunten en la mateixa direcció i veuen més que probable que la proposta de Junts no seguisca avant.

Les fonts consultades afirmen ser conscients que la negativa a complir esta exigència dels de Puigdemont pot significar que no recolzen els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2025, el suport del qual és fonamental per a traure’ls avant. Referent a això, insistixen que l’Executiu vol nous Comptes Generals, però recorda que es pot governar amb pressupostos prorrogats.

La portaveu del Govern i ministra d’Educació, Pilar Alegría, s’ha pronunciat sobre este assumpte este dimarts en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres i ha qualificat com no justificada la qüestió de confiança que Junts reclama al president Sánchez. En este sentit ha preguntat als de Carles Puigdemont per què insistixen en este instrument parlamentari si l’Executiu complix els compromisos subscrits en l’acord d’investidura.

«La pregunta que jo els traslladaria és per què? Perquè mira, jo el que els puc traslladar és que el Govern d’Espanya complix amb els compromisos que ha establit amb la resta de les forces parlamentàries. El que està en la nostra mà complim amb els compromisos», ha defensat la ministra portaveu en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Alegría ha indicat que a qui li correspon qualificar la proposta presentada per Junts al Congrés és a la Mesa, que prendrà una decisió sobre este tema este dijous. També ha recordat que els grups parlamentaris «tenen altres instruments i altres ferramentes», però que la prerrogativa d’una qüestió de confiança pertany al president del Govern.

Les declaracions de la portaveu del Govern tenen lloc hores després que el secretari general de Junts, Jordi Turull, haja avisat al PSOE que prendran decisions que «no agradaran» si s’oposen a tramitar la iniciativa perquè el president del Govern, Pedro Sánchez, se sotmeta a una qüestió de confiança.

«Si no ho tramiten significa que no es veuen capaços de restablir la confiança. Si no complixen i no es veuen capaços de restablir esta confiança cal prendre decisions que li puc assegurar que no agradaran al PSOE», ha defensat este dimarts durant la seua intervenció en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.