Col·lisionen un petrolier i un buc mercant enfront de la costa oriental de Regne Unit

Els equips d’emergència rescaten a prop de 40 persones, una de les quals ha hagut de ser hospitalitzada

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Un petrolier i un buc mercant han col·lisionat hui dilluns enfront de les costes del comtat de Yorkshire de l’Est, a l’est de Regne Unit, segons ha confirmat la Guàrdia Costanera, que ha indicat que s’ha activat una operació de rescat en la zona després de l’accident, després del qual el petrolier s’hauria incendiat.

«La Guàrdia Costanera està coordinant en estos moments la resposta d’emergència als informes sobre una col·lisió entre un petrolier i un mercant enfront de la costa de Yorkshire de l’Est», ha assenyalat, abans d’afirmar que l’incident ha tingut lloc entorn de les 9.50 hores (hora local), segons ha arreplegat la cadena de televisió britànica BBC.

Fins al lloc s’han desplaçat un helicòpter, un avió i diverses embarcacions, inclosos bucs amb capacitat de lluita contra incendis. Els equips de recerca i rescat han traslladat a un total de 37 persones a la costa, una de les quals ha hagut de ser hospitalitzada, segons de precisat el diputat local Graham Stuart.

Els bucs implicats en el succés són el ‘Stena Immaculate’, un buc de transport de petroli i productes químics amb bandera nord-americana, i el ‘Solong’, un buc amb bandera portuguesa i capacitat per al trasllat de 9.500 tones de càrrega.

Segons ha reconegut l’empresa Crowley, operadora i copropietària del ‘Stena Immaculate’, el buc transportava combustible per a avions quan ha sigut colpejat pel ‘Solong’. Tota la seua tripulació es troba fora de perill encara que el combustible s’està vessant i s’ha pres sobre les aigües del mar del Nord.

La Divisió d’Investigació Marítima ha enviat a un equip a la zona per a analitzar el succeït, que eleva la preocupació per l’impacte mediambiental que podria tenir l’abocament de combustible. L’ONG Greenpeace ha afirmat que encara és «massa prompte» per a estimar l’abast del dany mediambiental.

La sotssecretària de Medi ambient, Sue Hayman, ha reconegut estar «extremadament commocionada i preocupada» per la situació en el mar del Nord. Fuentes de Sky News apunten al fet que el Govern hauria declarat una zona d’exclusió aèria i marítima de cinc milles –uns huit quilòmetres– al voltant del lloc.

Últimes notícies

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.

Les comunitats del PP planten la Conferència Sectorial d’Educació i bloquegen 31 milions per a FP

Les comunitats autònomes governades pel PP han rebutjat participar en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri, que pretenia repartir 31,2 milions per a FP i abordar la reforma de l’etapa de 0 a 3 anys. Educació parla de boicot i d’una falta de lleialtat institucional que retarda ajudes clau per a alumnat i professorat.

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat i arrasa 9.300 hectàrees a la Serra d’Espadà

L’incendi forestal declarat dissabte en la Vall d’Uixó encadena cinc dies sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres, més de 10.000 persones evacuades i una situació que les autoritats qualifiquen de molt complexa.

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.
FILMOTECA D'ESTIU