Es tracta d’una parella del Campello vinculada a l’empresa de fruites que presumptament va importar el contenidor
MADRID/ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)
Una parella del Campello buscada per la presumpta relació amb la troballa de 13 tones de cocaïna al port d’Algesires (Cadis) i la investigació contra el cap de la UDEF que amagava 20 milions aparedats en la seua casa s’ha entregat a la Policia Nacional, posant fi a diversos mesos ocultant-se dels agents per a evitar la seua localització.
La parella conformada per un home i una dona s’ha entregat en una comissaria a Madrid, on han sigut detinguts en existir ordres de detenció tant nacionals com a europees, segons ha avançat el diari ‘Información’ i confirmen a Europa Press fonts policials.
Als dos se’ls vincula amb l’empresa de fruites que presumptament va importar el contenidor que ocultava les 13 tones de cocaïna, el considerat com la major partida de contraban d’esta droga confiscada a Espanya i el segon a tot Europa per la Policia i l’Agència Tributària.
Els investigadors el buscaven des que es va intervindre al novembre la droga al port d’Algesires i una vegada que tots dos van desaparèixer del xalet del Campello on residien amb la seua filla menor d’edat. La principal hipòtesi és que es van ocultar després de ser alertats de les diligències policials.
ROL DEL CAP DE LA UDEF A MADRID
La investigació sobre l’entramat criminal la dirigix el Jutjat central d’Instrucció número 1 de l’Audiència Nacional, englobant diverses mercantils relacionades presumptament amb el narcotràfic.
La investigació apunta al fet que l’entramat dedicat al narcotràfic comptava amb l’ajuda de l’inspector Óscar S.G., excap de la UDEF a Madrid i empresonat després de ser detingut junt amb la seua dona, també policia nacional. A sa casa ocultaven entre les parets 20 milions d’euros, així com prop d’un milió al seu despatx a la Prefectura Superior de Policia a Madrid.
La investigació també assenyala l’excap d’antiblanqueig de la Policia a Madrid per presumptament col·laborar amb la xarxa dedicada al narcotràfic, per al que introduïa dades en els sistemes informàtics policials sobre contenidors i empreses.
A canvi de diners rebuts pels narcotraficants, amb este mecanisme el responsable policial detectava si eren objecte d’altres perquisicions policials i podia alertar als capitosts del grup criminal.