L’IVAM porta l’educació artística a les zones afectades per la dana amb el projecte ‘L’Expandit’

L’Institut València d’Art Modern (IVAM) s’ha desplaçat a les zones afectades per la dana mitjançant el projecte de transformació social ‘L’Expandit’, que busca fomentar l’educació artística entre menors d’entre 6 i 17 anys en residències d’acolliment.

Este programa es desenvolupa en col·laboració amb la Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, tal com ha informat el museu en un comunicat.

Anuncios

El projecte consta de deu sessions, en les quals els participants s’hi embarquen en un procés de reflexió sobre la seua identitat, tant individual com col·lectiva. Este procès d’autoconeixement i d’exploració de les seues vivències es recull en un llibre d’artista que actua com a instrument de treball. En la següent fase, els participants treballaran amb la tècnica del collage, creant una composició que els defineixi.

Les sessions finalitzaran amb la producció artística d’un mural, que es realitzarà a partir dels outputs creatius de les sessions anteriors, utilitzant la tècnica del ‘paste-up’, que permet enganxar imatges, textos i dissenys a les parets.

Segueix l’enfocament de ‘IVAM al territori’, una iniciativa que pretén expandir les activitats del museu, portant experiències d’art contemporani a aquells que no poden accedir al museu, alhora que s’enforteix l’activitat social i la conciliació.

El projecte ‘L’Expandit’ està dirigit pel departament d’Activitats i Educació de l’IVAM en col·laboració amb Fractals Educació Artística, una associació cultural valenciana que promou metodologies participatives centrades en joves i adolescents.

Anuncios

Últimes notícies

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.

Avís taronja per pluges intenses a Alacant i sud de València este dijous

La Aemet activa l'avís taronja per pluges molt intenses a l'interior i litoral nord d'Alacant i en el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.