22.1 C
València
Dissabte, 31 maig, 2025

L’IPC de la Comunitat Valenciana s’eleva al 2,5% a l’abril de 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’Índex de Preus de Consum (IPC) a la Comunitat Valenciana ha registrat un increment del 2,5% a abril de 2024 en taxa interanual, una dècima més que la taxa interanual del mes anterior. Així ho indiquen les dades definitives publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) hui mateix.

- Advertisement -Telegram València Diari

La pujada d’abril representa una recuperació a la taxa interanual després d’un descens observat el mes anterior. En termes mensuals, la inflació a la Comunitat ha augmentat un 0,6%, i en el que va d’any, la taxa de variació acumulada arriba a l’1,5%.

Analitzant els detalls, els preus d’habitatge, incloent aigua, electricitat, gas i altres combustibles, han experimentat un increment notable d’un 5,7% en comparació amb aquest mateix mes de l’any anterior, tot i que es tracta d’una disminució de 1,7 punts respecte a la taxa interanual registrada el mes passat. Altres sectors com ara restaurants i hotels també han viscut un increment, amb una variació del 4,9%, mentre que l’ensenyament ha crescut un 3,6% i altres béns i serveis un 3,4%.

En contrast, els costos han disminuït en categories com el transport, amb una variació negativa del -1,6%, representant una caiguda de 0,7 punts respecte a la taxa del mes anterior. Igualment, els preus de mobles i articles per al manteniment de la llar han registrat una lleugera caiguda del -0,1%, convertint-se en les úniques categories amb descensos.

A nivell nacional, l’IPC ha augmentat un 0,6% a l’abril respecte al mes anterior, amb una reducció de 0,1 punts en la taxa interanual, que se situa en un 2,2%.

Últimes notícies

Incendi industrial a Almassora: seguix actiu però amb evolució favorable i mesures per a la població

Un incendi en una nau del polígon industrial Via Europa d'Almassora (Castelló), amb acumulació de residus tèxtils, continua actiu però evoluciona favorablement. Bombers continuen treballant i es recomanen precaucions a la població pròxima.

Vox inclou a Iker Jiménez i líders polítics en la comissió sobre la DANA en el Congrés

El grup parlamentari Vox presenta una llista de compareixents per a la comissió d'investigació sobre la DANA, incloent-hi Iker Jiménez i destacats polítics com Pedro Sánchez i Carlos Mazón.

Juan Roig destaca la importància dels empresaris en temps d’incertesa durant la Graduació Executive d’EDEM

Juan Roig, president de Mercadona i president d'honor d'EDEM, subratlla el valor dels empresaris en moments incerts i el seu impacte en el progrés econòmic i social durant la Graduació Executive d'EDEM a València.

Ontinyent lidera amb 36,5 graus en una nova onada de calor en la Comunitat Valenciana

Ontinyent aconseguix els 36,5 graus en una jornada d'altes temperatures que afecten la Comunitat Valenciana, amb múltiples localitats superant els 30 graus.

Psicòlegs d’emergències exigixen la seua integració oficial en el servici autonòmic del 112 a València

Especialistes en psicologia d'emergències reclamen en un congrés a València ser part oficial del servici autonòmic 112 per a evitar improvisacions i millorar l'atenció psicològica en crisi.

Famílies i afectats rebutgen l’arxivament del cas per l’incendi mortal en Campanar

Famílies de les víctimes i afectats de l'incendi en Campanar al febrer de 2024 rebutgen el sobreseïment provisional de la causa i planegen recórrer la decisió judicial.

La jutgessa de Catarroja sol·licita a Emergències identificar a responsables de missatges És-Alert en la gestió de la DANA

La jutgessa del jutjat de Catarroja demana a Emergències identificar a les persones autoritzades per a enviar missatges És-Alert durant la DANA a l'octubre de 2024, qüestionant l'efectivitat del sistema.

Artistes afectats per la DANA homenatgen pintors valencians en exposició del Centre del Carme

Una trentena d'artistes de municipis afectats per la DANA il·lustren a pintors valencians en l'exposició '37 il·lustres x 37 il·lustrats' en el Centre del Carme.