20.2 C
València
Dimecres, 14 maig, 2025

Jordi Colonques guanya el XXX Premi Enric Valor de Novel·la amb ‘Carnívora’

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

Jordi Colonques Bellmunt, un autor nascut a Castelló encara que actualment resident a València, ha aconseguit el XXX Premi Enric Valor de Novel·la amb la seva obra ‘Carnívora’. Aquesta prestigiosa distinció, atorgada per la Diputació d’Alacant, inclou una dotació de 20.000 euros i reconeix la importància de la literatura en valencià. La gala de lliurament del premi tindrà lloc a l’Auditori Municipal de Castalla el dimecres a les 20.00 hores.

- Advertisement -Telegram València Diari

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha fet pública la decisió juntament amb l’alcalde de Castalla, Jesús López, i la directora de l’àrea de Cultura, María José Argudo. Navarro ha destacat el ‘nivell’ dels setze projectes que han participat en aquesta edició, ressaltant el compromís de la institució amb la cultura i la importància d’oferir accés a la literatura a tota la ciutadania.

‘Carnívora’ és definida com una obra de crònica social amb una visió mediambiental que planteja una profunda reflexió sobre el model de societat actual. A través de personatges forts que lluiten per la seva supervivència, l’obra també s’oposa a problemes com ara el canvi climàtic, reflectint les conseqüències d’una plaga d’insectes que ataca els éssers humans.

Nascut en 1976, Colonques Bellmunt ha publicat amb el pseudònim Silva i ha obtingut diversos premis durant la seva trajectòria literària. La seva obra destaca per la seva capacitat de combinar elements de thriller distòpic amb qüestions socials actuals, destacant així la vivesa i rica tradició literària del territori valencià.

Últimes notícies

García-Page celebra la nova sentència sobre el Tajo com un avanç ecològic indiscutible

El president de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page, celebra la nova sentència del Tribunal Suprem que assegura la necessitat de garantir un cabal ecològic adequat al riu Tajo, considerant-la un pas irrefutable cap a la fi del transvasament d'aigua.

Cinc Concerts a la ‘Zona Zero’ per Reactivar la Indústria Musical de València

El cicle 'Música en la Zona Zero', organitzat per la FEVIM, presentarà cinc concerts gratuïts a diverses localitats de València per ajudar a la reconstrucció del sector musical afectat per la dana.

Elx impulsa la seguretat nocturna amb la renovació de l’il·luminat del riu Vinalopó

L'Ajuntament d'Elx ha invertit 172.000 euros en la renovació de l'il·luminat del vessant del riu Vinalopó, substituint 188 fanals de vapor de sodi per un sistema LED, millorant la seguretat nocturna i suposant un estalvi energètic del 40%.

El Ministeri d’Hisenda inicia la consulta pública per a la condonació de deute autonòmic

El Ministeri d'Hisenda obre la consulta pública sobre la proposta de condonació de deute, que podria beneficiar fins a 83.252 milions d'euros a les comunitats autònomes, amb especial impacte a Andalusia i Catalunya.

Chayanne celebra el seu retorn a Espanya després de 14 anys amb la gira ‘Bailemos otra vez’ a València

El cantant porto-riqueny Chayanne torna a Espanya amb la seva gira 'Bailemos otra vez', oferint nou concerts, un d'ells a València el 22 de maig. A la gira, repassarà els seus grans èxits i presentarà 'Bailando bachata', el seu èxit recent.

Metrovalencia registra 7,4 milions de desplaçaments a l’abril amb una xarxa reduïda

A l'abril, Metrovalencia va facilitar 7,4 milions de desplaçaments amb una xarxa limitada a causa de danys per la riuada. El trànsit de viatgers va ser notable, amb la Línia 3 a la capdavantera.

Miguel Ángel Tobías presenta un documental sobre la reconstrucció emocional després de la dana

El director Miguel Ángel Tobías rodarà un documental titulat 'DANA: com reconstruir una vida quan s'ha perdut tot', enfocat en la recuperació emocional després d'una crisi.

Detencions a Madrid i Pamplona pel Triple Crim del Saler: Detalls Clau

La Guàrdia Civil ha detinguts dos homes acusats del triple crim comès al Saler, València, el passat febrer. Un dels detinguts és acusat d'haver disparat i l'altre com a inductor dels assassinats.