Més de 7.000 participants a la Volta a Peu de València: una cursa solidària

El proper diumenge, més de 7.000 persones se sumaran a la Volta a Peu, una carrera emblemàtica que celebra el seu 101è aniversari el 2025 i que comptarà amb 69 edicions. Aquest esdeveniment, organitzat per la S.D. Correcaminos amb el suport de l’Ajuntament de València, s’ha presentat aquest dimecres a la Fundació Esportiva Municipal amb la presència de la regidora d’Esports de l’ajuntament, Rocío Gil, i el president de Correcaminos, Paco Borao.

La directora de Càritas València, Aurora Aranda, també va ser present, ja que enguany l’entitat solidària destinatària dels fons recaptats serà ella, que es destinaran a ajudar les pedanies valencianes afectades per la dana: La Torre, Forn d’Alcedo i Castellar-Oliveral.

El recorregut de la carrera, que es manté enguany, consta de 6,2 quilòmetres que recorreran indrets icònics de la ciutat, com l’Estació del Nord, les Torres de Serrans i de Quart. La sortida es donarà a les 10 del matí des del Passeig de l’Albereda, a l’altura del pont de l’Exposició, amb l’arribada al mateix punt.

Paco Borao va destacar que «la històrica Volta a Peu segueix viva en la ment, el cor i les cames de tots els valencians i valencianes», i es va mostrar convençut que el col·lectiu ‘runerer’ gaudirà d’aquesta prova esportiva. A més, més del 50% de la participació serà femenina, un fet que evidencia la inclusivitat de l’esdeveniment.

Rocío Gil va agrair a tots els involucrats per fer possible que la Volta a Peu continuï il·lusionant la ciutadania: «És la carrera per excel·lència de la qual la societat valenciana se sent identificada». Va afegir que la participació d’enguany serà essencial per materialitzar la solidaritat amb les pedanies afectades per la dana a través de Càritas València.

Aurora Aranda va subratllar l’esforç de Càritas per recolzar i acompanyar les persones afectades per la dana. L’ajuda es canalitza a través de la rehabilitació d’habitatges, l’ajuda als negocis i, sobretot, amb suport emocional.

Les inscripcions, amb un preu de 3 euros, romanen obertes a través de www.voltaapeuvalencia.org, amb un màxim de 8.500 places. Els dorsals ja es poden recollir en els centres El Corte Inglés de València durant l’horari comercial mostrant el QR rebut en inscriure’s, així com fins al divendres a les oficines de la S.D. Correcaminos.

Últimes notícies

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.

L’aeroport de Castelló bat rècord al juliol amb quasi 50.000 passatgers

L’aeroport de Castelló ha tancat el juliol amb 49.250 passatgers, el millor registre mensual de la seua història, i encadena un creixement sostingut que fa preveure un nou rècord anual el 2026.
FILMOTECA D'ESTIU