El PP exigeix al Consell convocar la comissió taurina per a recuperar el ‘bou al carrer’

El Partit Popular de Castelló ha reclamat al Consell la convocatòria de la comissió consultiva de festejos taurins tradicionals, que reuneix els diferents sectors de la festa, amb l’objectiu d’avaluar les condicions que permeten reactivar els festejos de carrer en l’àmbit de la Comunitat Valenciana. La petició la formula la comissió taurina del PPCS que, liderada pel sotssecretari de Cultura, David Vicente, sol·licita “activar els festejos amb les mateixes condicions que s’estableixen per a altres esdeveniments d’àmbit cultural”.

 

Tal com ha assenyalat Vicente, “aquest estiu podem assistir a concerts, a teatre, a carreres esportives… I tots els esdeveniments estan regulats per un protocol sanitari exigent fixat per les autoritats en llaures a conciliar aquest tipus d’activitats amb la protecció enfront de la pandèmia”. És precisament aquesta comissió consultiva taurina, que Puig no convoca des de fa més d’un any, la que ha d’abordar aquesta qüestió “perquè en ella són presents tots els sectors implicats en la festa: forces i cossos de seguretat, sanitaris, veterinaris, ajuntaments i associacions. És ací on s’han de fixar les condicions més idònies que regulen l’esdeveniment, però per a aconseguir-lo fa falta interés i això és precisament el que li falta a Ximo Puig”.

 

El sotssecretari de Cultura del PPCS lamenta aquesta “discriminació” i considera que “després del veto s’amaga un objectiu clar: acabar amb la tradició”. De fet, en l’actualitat el Consell només autoritza els bous de plaça “i no tots els municipis poden accedir a aquesta mena d’esdeveniment, en la seua majoria pels costos”.

 

Per tot això, “exigim que es convoque aquesta taula de treball i s’avaluen els protocols oportuns per a poder recuperar la festa. Perquè la gent no entén que hi haja altres esdeveniments, també multitudinaris, que sí que s’autoritzen i, no obstant això, el ‘bou al carrer’ seguisca defenestrat. A menys”, ha assenyalat Vicente, “que l’objectiu últim siga acabar amb la tradició i això no ho permetrem”, ha conclòs el sotssecretari de Cultura del PPCS.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.