Treballadors d’À Punt critiquen l’emissió de bous en lloc de la manifestació per la DANA

Treballadors de la radiotelevisió pública valenciana À Punt han difós un escrit en el qual critiquen que este dissabte s’emetera una correguda de bous en la franja de la manifestació per l’aniversari de la DANA a València. A la protesta es van sumar partits com a PSPV, Compromís i Ens Uneix, a més de sindicats i organitzacions professionals, la qual cosa va elevar l’interés informatiu d’un acte que demanava responsabilitats al president Carlos Mazón per la gestió de la catàstrofe.

La plantilla denuncia un descrèdit

El text, de caràcter anònim i difós sota l’etiqueta #LaPlantilladÀPnoCalla, sosté que a la plantilla li ‘avergonyix enormement’ la decisió de prioritzar la correguda en l’horari de la protesta i que eixa elecció ‘ha tornat així a sotmetre a la radiotelevisió pública valenciana a una allau de crítiques i a un grau de descrèdit inacceptables’. Acusen, a més, a l’àrea d’informatius de ‘silenci còmplice’ i conclouen amb un avís: ‘la plantilla no calla’.

El retret posa el focus en un dilema clàssic de servici públic: quan una mobilització amb alt interés ciutadà coincidix amb un contingut d’entreteniment, l’elecció de graella pot interpretar-se com una presa de posició. En este cas, l’emissió de bous mentres milers de persones marxaven per les víctimes de la DANA es va percebre com una desconnexió respecte a l’actualitat de la Comunitat.

La direcció defén la cobertura

Des de la direcció d’À Punt afirmen que respecten totes les opinions però que van realitzar una cobertura adequada de la manifestació en xarxes socials, en els butlletins de radi i en l’informatiu de la nit, on va ser l’obertura del sumari. Detallen que Notícies de la nit va incloure un directe i dos peces —una més extensa amb declaracions dels protagonistes i una altra amb un resum de les imatges—, a més d’una altra informació sobre la protesta a Alacant.

També assenyalen que la notícia es va publicar i va actualitzar en la web, on va ser portada, i que durant tot el dia els informatius van anunciar la convocatòria i van cobrir l’acte del Teatre Olympia celebrat al matí. Afigen que l’informatiu nocturn va dedicar 10 dels seus 25 minuts a esta manifestació i que es va mantindre el mateix criteri aplicat en les últimes nou protestes, amb una política de programació i emissió constant.

Les crítiques no es van limitar a la plantilla. La delegada del Govern, Pilar Bernabé, va escriure en X que era un insult a les víctimes i al poble valencià que la televisió pública emetera corregudes mítiques de bous quan, segons va dir, desenes de milers de persones reclamaven justícia i reparació per a les 229 persones mortes en la DANA. El síndic del PSPV, José Muñoz, va parlar de manipulació i la va comparar amb l’extinta Canal 9; Papi Robles, de Compromís, va expressar el seu suport als professionals i va denunciar una direcció tutelada per PP i Vox; i la portaveu d’Intersindical Valenciana, Beatriu Cardona, va qualificar de miserable la decisió per considerar-la una burla a les víctimes.

Els comités d’empresa d’À Punt van demanar la dimissió de la presidència i de l’equip directiu de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA) per, al seu juí, demostrar incapacitat per a gestionar el servici públic amb la cobertura de la jornada. Ricard Gallego, conseller en representació de Ens Uneix, va anunciar que sol·licitarà explicacions en el pròxim consell d’administració, i la Va unir de Periodistes Valencians va traslladar el seu suport a la plantilla i va demanar la compareixença de Vicente Ordaz en Les Corts.

La controvèrsia torna a obrir el debat sobre com equilibrar la programació amb l’actualitat quan coincidixen esdeveniments d’interés general. Mentres la direcció reivindica una cobertura multicanal i en informatius, part de la plantilla i dels actors socials reclama que es prioritze la connexió en directe en situacions d’alt impacte comunitari.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.