9.7 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Treballadors d’À Punt critiquen l’emissió de bous en lloc de la manifestació per la DANA

Treballadors de la radiotelevisió pública valenciana À Punt han difós un escrit en el qual critiquen que este dissabte s’emetera una correguda de bous en la franja de la manifestació per l’aniversari de la DANA a València. A la protesta es van sumar partits com a PSPV, Compromís i Ens Uneix, a més de sindicats i organitzacions professionals, la qual cosa va elevar l’interés informatiu d’un acte que demanava responsabilitats al president Carlos Mazón per la gestió de la catàstrofe.

La plantilla denuncia un descrèdit

El text, de caràcter anònim i difós sota l’etiqueta #LaPlantilladÀPnoCalla, sosté que a la plantilla li ‘avergonyix enormement’ la decisió de prioritzar la correguda en l’horari de la protesta i que eixa elecció ‘ha tornat així a sotmetre a la radiotelevisió pública valenciana a una allau de crítiques i a un grau de descrèdit inacceptables’. Acusen, a més, a l’àrea d’informatius de ‘silenci còmplice’ i conclouen amb un avís: ‘la plantilla no calla’.

El retret posa el focus en un dilema clàssic de servici públic: quan una mobilització amb alt interés ciutadà coincidix amb un contingut d’entreteniment, l’elecció de graella pot interpretar-se com una presa de posició. En este cas, l’emissió de bous mentres milers de persones marxaven per les víctimes de la DANA es va percebre com una desconnexió respecte a l’actualitat de la Comunitat.

La direcció defén la cobertura

Des de la direcció d’À Punt afirmen que respecten totes les opinions però que van realitzar una cobertura adequada de la manifestació en xarxes socials, en els butlletins de radi i en l’informatiu de la nit, on va ser l’obertura del sumari. Detallen que Notícies de la nit va incloure un directe i dos peces —una més extensa amb declaracions dels protagonistes i una altra amb un resum de les imatges—, a més d’una altra informació sobre la protesta a Alacant.

També assenyalen que la notícia es va publicar i va actualitzar en la web, on va ser portada, i que durant tot el dia els informatius van anunciar la convocatòria i van cobrir l’acte del Teatre Olympia celebrat al matí. Afigen que l’informatiu nocturn va dedicar 10 dels seus 25 minuts a esta manifestació i que es va mantindre el mateix criteri aplicat en les últimes nou protestes, amb una política de programació i emissió constant.

Les crítiques no es van limitar a la plantilla. La delegada del Govern, Pilar Bernabé, va escriure en X que era un insult a les víctimes i al poble valencià que la televisió pública emetera corregudes mítiques de bous quan, segons va dir, desenes de milers de persones reclamaven justícia i reparació per a les 229 persones mortes en la DANA. El síndic del PSPV, José Muñoz, va parlar de manipulació i la va comparar amb l’extinta Canal 9; Papi Robles, de Compromís, va expressar el seu suport als professionals i va denunciar una direcció tutelada per PP i Vox; i la portaveu d’Intersindical Valenciana, Beatriu Cardona, va qualificar de miserable la decisió per considerar-la una burla a les víctimes.

Els comités d’empresa d’À Punt van demanar la dimissió de la presidència i de l’equip directiu de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA) per, al seu juí, demostrar incapacitat per a gestionar el servici públic amb la cobertura de la jornada. Ricard Gallego, conseller en representació de Ens Uneix, va anunciar que sol·licitarà explicacions en el pròxim consell d’administració, i la Va unir de Periodistes Valencians va traslladar el seu suport a la plantilla i va demanar la compareixença de Vicente Ordaz en Les Corts.

La controvèrsia torna a obrir el debat sobre com equilibrar la programació amb l’actualitat quan coincidixen esdeveniments d’interés general. Mentres la direcció reivindica una cobertura multicanal i en informatius, part de la plantilla i dels actors socials reclama que es prioritze la connexió en directe en situacions d’alt impacte comunitari.

Últimes notícies

L’IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments van repuntar al 2,9%

L'IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana, un dels més alts per comunitats. A Espanya, l'índex general va quedar en el 3% i la subjacent en el 2,6%.

Alcón (CRUE) alerta: sense finançament no hi ha investigació en la universitat pública

La presidenta de la CRUE ha advertit d'una falta de finançament generalitzat i ha defés que investigar costa diners i no es pot renunciar a això. Reclama beques-salari, urgix els sexennis de transferència i alerta de l'impacte del nou estatut del becari i de la vivenda en l'accés a la universitat.

El València Basket sotmet a l’Efes (94-82) i s’aferma a dalt amb la seua quarta victòria seguida

El València Basket va controlar al Anadolu Efes amb un partit seriós i va encadenar el seu quart triomf seguit en Eurolliga. Taylor i Pradilla van liderar un 94-82 que consolida als taronja en la zona alta.

La col·lisió de tres camions talla l’AP-7 a Castelló des de la matinada i deixa dos ferits

Un xoc entre tres camions talla l'AP-7 al seu pas per Castelló des de la 1 de la matinada. El trànsit es desvia per la N-340 i hi ha dos ferits.

Pluges i cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana des d’este divendres i durant el cap de setmana

Aemet preveu precipitacions que poden iniciar-se este divendres en el sud, amb pluges persistents el dissabte i generalitzades el diumenge en la Comunitat Valenciana.

Xoc de tres camions talla l’AP-7 a Castelló durant tota la nit

Un accident entre tres camions talla l'AP-7 al seu pas per Castelló des de la matinada i obliga a desviar per la N-340. La V-31 registra 8 km de retencions.

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.