18.7 C
València
Dimarts, 11 novembre, 2025

Víctimes i col·lectius de la DANA protesten davant Les Corts durant la compareixença de Mazón

Familiars de les víctimes de la DANA i membres de col·lectius que han impulsat les mobilitzacions per la gestió de la catàstrofe han començat una protesta davant Les Corts, coincidint esta vesprada amb la compareixença de Carlos Mazón, president de la Generalitat en funcions, davant la comissió que investiga l’ocorregut.

Un poc abans de les 15.30, mitja hora abans de l’inici de la seua intervenció, diverses desenes de persones s’han concentrat enfront de la porta principal del Parlament valencià amb quatre pancartes. En elles han reclamat reconstrucció social i alçar la veu per qui no pot, i han qualificat al president en funcions de ‘assassí’ i ‘criminal’.

Consignes i demandes

Les persones concentrades han llançat crits contra Mazón, qui va dimitir la setmana passada com president i seguix en funcions, i han repetit el lema ‘no són morts, són assassinats’, en referència a les 229 persones que van morir en la DANA del 29 d’octubre de 2024. El moment triat, a les portes de la comissió, ha reforçat la seua intenció de pressionar i de centrar el focus en la gestió del Consell.

Mentres esperaven l’inici de la compareixença, els manifestants han buscat visibilitzar el seu malestar i exigir responsabilitats polítiques per les decisions adoptades durant l’emergència i les seues conseqüències directes. Amb l’apel·lació a la ‘reconstrucció social’ han posat l’accent en el suport a les víctimes i en la necessitat de respostes que transcendisquen els danys materials, subratllant la dimensió humana de la catàstrofe.

Últimes notícies

Associació Horta Sud retrau a Mazón la seua compareixença per la DANA: ha tirat pilotes fora i hi ha afirmacions que no quadren

El president de l'Associació de damnificats de L'Horta Sud ha qüestionat la compareixença de Carlos Mazón en la comissió sobre la DANA i ha assenyalat afirmacions que no quadren. També ha retret la gestió de l'emergència i la falta de claredat sobre decisions clau.

Víctimes de la dana protestaran davant el Congrés durant la compareixença de Mazón

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre a València protestaran davant el Congrés dilluns que ve 17 de novembre. Hi haurà una concentració simultània en Les Corts a les 10 hores, amb suport del Acord Social Valencià.

Mazón assegura que ningú li va demanar permís per a enviar l’És-Alert durant la dana

Davant la comissió d'investigació, Mazón ha afirmat que no se li va sol·licitar autorització per a l'És-Alert i que no va haver-hi bloqueig de l'avís. Ha defés que va estar localitzable malgrat la polèmica pel seu menjar.

Mazón sosté que les responsabilitats polítiques del Consell per la DANA ja han sigut assumides

El president en funcions ha defés en Les Corts que el seu Govern ja ha assumit responsabilitats per la DANA del 29 d'octubre de 2024 i ha retret a l'Executiu central que usara la seua figura com a excusa per a no assumir les seues.

Les víctimes de la DANA demanen presó per a Mazón mentres escolten la seua declaració des del carrer

L'inici de la compareixença de Carlos Mazón en Les Corts ha provocat esbroncs i peticions de presó. Els col·lectius han seguit la sessió des de fora amb un altaveu.

Mazón: ningú em va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi

Carlos Mazón ha assegurat en Les Corts que el dia de la DANA ningú li va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi. Ha afegit que, durant un menjar, va estar atent i realitzant anomenades per a conéixer la situació.

Mazón sosté que les responsabilitats polítiques per la DANA ja han sigut assumides

El president en funcions ha defés en Les Corts que ell i la seua Consell han assumit la seua part i ha retret al Govern d'Espanya no assumir la seua.

Comença la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts amb la compareixença de Mazón

La comissió sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha començat després d'un breu retard tècnic. Mazón compareixerà mentres en l'exterior protesten víctimes.