15.4 C
València
Dimarts, 11 novembre, 2025

Mazón: ningú em va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi

Carlos Mazón, president de la Generalitat en funcions, ha assegurat este dimarts en Les Corts Valencianes que el dia de la DANA ningú li va demanar ‘permís per a referendar ni per a refutar cap decisió’ del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi). Amb eixa afirmació ha delimitat el seu paper en aquelles hores d’emergència i ha rebutjat que se li sol·licitara avalar o desautoritzar decisions operatives.

Aclarix el seu paper durant la DANA

El dirigent ha remarcat que les decisions s’han adoptat en els canals de coordinació previstos del Cecopi i que no se li ha requerit un aval polític immediat. Ha subratllat que la seua intervenció s’ha centrat en el seguiment de la situació, sense interferir en les ordes tècniques, i a mantindre la comunicació amb el seu equip per a conéixer l’evolució de l’episodi.

Sobre la seua agenda en eixe moment, ha explicat que, durant el menjar que va mantindre, va estar ‘atent, fent anomenades per a conéixer la situació’. Ha insistit que la seua prioritat ha sigut recaptar informació i estar disponible davant qualsevol novetat, destacant que el focus de la seua actuació ha sigut el control i la supervisió del desenrotllament de l’emergència.

Les declaracions s’han produït durant la seua intervenció en Les Corts, en un context de preguntes sobre la gestió de la DANA. Amb elles, ha posat l’accent en el fet que les decisions operatives corresponien al Cecopi i en què ell s’ha mantingut informat sense interferir en l’operatiu.

Últimes notícies

PP i Vox enaltixen que Mazón compareix per la DANA i enlletgixen l’absència del Govern

PP i Vox han subratllat que Carlos Mazón ha donat explicacions en la comissió d'investigació sobre la DANA en Les Corts, mentres el Govern no ha acudit. La sessió ha derivat en retrets per la gestió, les alertes i les obres pendents.

PP i Vox destaquen que Mazón ha comparegut per la DANA i que el Govern no ha donat la cara

PP i Vox han subratllat la compareixença de Carlos Mazón davant la comissió de la DANA i han retret l'absència del Govern. Han posat el focus en les cadires buides i en la gestió de la tragèdia que va deixar 229 morts.

Mor un treballador de 34 anys en un accident laboral a Vilafamés (Castelló)

Un home de 34 anys ha mort després d'un accident laboral en una empresa de Vilafamés. El CICU ha enviat una unitat del SAMU, però no hi ha hagut resposta a les maniobres de reanimació.

Vox dona la benvinguda a la designació de Juanfran Pérez Llorca i l’esquerra ho qualifica de Mazón 2.0

Vox ha donat la benvinguda a l'elecció de Juanfran Pérez Llorca com a candidat del PP per a succeir a Carlos Mazón en la Generalitat. L'oposició ho ha descrit com un 'Mazón 2.0' i ha augurat continuïtat amb Vox.

La vicepresidenta de la Diputació de València ha suspés les ajudes extra a Gandia per insults del PSPV

Natàlia Enguix ha paralitzat les ajudes extraordinàries a Gandia pels atacs de Vicent Mascarell en xarxes. El PSPV titlla la decisió d'amenaça i demana rectificació.

PSPV i Compromís acusen a Mazón de victimisme i de desatendre l’emergència de la DANA

L'oposició en Les Corts ha retret a Carlos Mazón el seu victimisme i la falta de comandament durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. També li atribuïxen no respondre a les preguntes i eludir la seua responsabilitat política.

Mazón: Ningú ha donat més explicacions ni assumit més responsabilitats per la dana que jo

Mazón ha defés davant la comissió d'investigació de Les Corts que ha sigut qui més ha explicat i assumit responsabilitats per la dana. També ha retret la falta d'explicacions del Govern central i ha demanat centrar-se en analitzar causes i proposar solucions.

Associació Horta Sud retrau a Mazón la seua compareixença per la DANA: ha tirat pilotes fora i hi ha afirmacions que no quadren

El president de l'Associació de damnificats de L'Horta Sud ha qüestionat la compareixença de Carlos Mazón en la comissió sobre la DANA i ha assenyalat afirmacions que no quadren. També ha retret la gestió de l'emergència i la falta de claredat sobre decisions clau.