21.3 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Planes càrrega contra Abascal i Vox per demanar dics i preses a València i reclama eleccions

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha rebutjat les peticions de Santiago Abascal per a construir dics i preses a València i ha ironitzat que de Vox ‘es pot esperar tot, dics, preses i pecholatas si fa falta’. Ho ha dit en una roda de premsa a València, prèvia a una visita a Mercavalencia, en un context en el qual ha qüestionat el rumb del futur govern autonòmic i el pes de Vox en les seues exigències.

Planas ha afirmat que el president de la Generalitat en funcions, Carlos Mazón, s’ha anat ‘sense donar explicacions i sense justificar la seua inacció‘ durant la dana de 2024. Segons ha exposat, Vox ‘ha imposat’ al PP primer un candidat i ara ‘condicions addicionals’, la qual cosa al seu juí evidencia una agenda que pretén reescriure prioritats i situar solucions d’una altra època com a recepta principal.

Crítiques a la gestió del DANA i al pacte PP-Vox

El ministre ha considerat que PP i Vox no poden elaborar un programa que menyspree les conseqüències de la dana ni negue un dels factors que ha produït un fenomen extrem d’eixe calibre. Ha emmarcat eixe rebuig en la seua crítica a propostes centrades en grans obres hidràuliques, que entén com una resposta parcial i insuficient davant episodis cada vegada més intensos.

En eixa línia, ha insistit que de Vox ‘es pot esperar tot, dics, preses i pecholatas si fa falta’, i ha afegit que eixe enfocament remet a ‘el concepte de l’Espanya que mai ha existit i sobretot l’Espanya que no volem que torne’. Ha contraposat eixa visió amb una Espanya en llibertat i amb institucions que no miren al passat.

Sobre el canvi climàtic, Planas ha subratllat que ‘no és un tema hidrològic, és un tema pràctic’ vinculat a fenòmens extrems. D’ací ve que haja criticat que Vox ‘propose solucions que miren cap arrere’, perquè, ha remarcat, les respostes han d’orientar-se a protegir la ciutadania i reduir riscos, no a replicar receptes que no aborden les causes ni la magnitud actual dels impactes.

Planas ha conclòs que ‘no és mirar cap al passat com es construïx el futur, sinó mirant cap avant i cap amunt’, i ha defés que eixa és la manera de respectar als ciutadans i deixar un llegat més segur i positiu per a les pròximes generacions. Per tot això, ha sostingut que la referència de Vox i la seua influència en el pròxim govern de la Generalitat ‘ens porta a demanar eleccions en la Comunitat Valenciana’, que ha qualificat com l’única eixida a la situació actual.

Últimes notícies

PP i Vox apuren un pacte en la Comunitat Valenciana mentres el PSOE exigix llum i taquígrafs

El PP perfila la investidura de Juanfran Pérez Llorca sense concretar encara les polítiques pactades amb Vox. El PSOE reclama transparència total en les converses.

El Museu de Belles Arts de València recorre cinc segles d’art amb la Col·lecció BBVA

El MuBAV presenta 'Clàssics i moderns', un recorregut per cinc segles a través de 84 pintures de 71 artistes de la Col·lecció BBVA. La mostra, estructurada en quatre seccions, podrà visitar-se fins al 15 de febrer de 2026.

Agricultura ordena confinar les aus de corral davant el risc d’empitjorament de la grip aviària

Agricultura constata risc d'empitjorament per la migració i decreta el confinament de les aus de corral criades a l'aire lliure. La mesura es revisa setmanalment i s'alçarà de forma desescalada.

La Generalitat avança a este dijous la reobertura del pont d’accés a Bonaire després de la DANA

La Generalitat ha avançat la reobertura del pont d'accés a Bonaire perquè funcione des d'este dijous. L'obra, reconstruïda després de la DANA, alleujarà la CV-410 en plena campanya de Black Friday.

Una trentena aprén a canalitzar idees al Parc Científic de la UMH

Una trentena de persones ha participat este dijous en la jornada de portes obertes del Parc Científic de la UMH per a canalitzar idees innovadores. Els assistents han conegut recursos tècnics i assessorament per a transformar propostes en projectes viables.

El Govern no activarà la retirada d’oli d’oliva en la campanya 2025/26

Agricultura ha decidit no disposar la retirada per a 2025/26 al no aconseguir-se el llindar del 120%. El Ministeri ha defés que la mesura aporta garanties a tota la cadena.

Planas reivindica la resposta de la xarxa de compres de Mercasa en emergències

El ministre d'Agricultura ha destacat en Mercavalencia la capacitat de reacció de la xarxa de compres de Mercasa davant la pandèmia i la dana, clau per al subministrament. El dispositiu després de la dana va mobilitzar 4 milions per a repartir 1,6 milions de quilos i més de 252.000 menús calents.

Planas llança un missatge de tranquil·litat per la grip aviària i defén els protocols

El ministre d'Agricultura ha anomenat a la calma davant el reforç de mesures contra la grip aviària i ha defés el confinament d'aus a l'aire lliure en tota Espanya. També ha assegurat que el proveïment i els preus estan baix control.