17.5 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Catalá defén a Mazón per la DANA i demana explicacions als qui no compareixen

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha defés que a Carlos Mazón ‘poc més se li pot demanar’ per la gestió de la DANA, en recordar que ja ha dimitit com president de la Generalitat, ha assumit responsabilitats i ha donat la cara. Ho ha assenyalat mentres el líder valencià compareixia en la comissió d’investigació de la DANA en el Congrés, i ha mostrat sorpresa perquè, al seu juí, les exigències d’explicacions es concentren en ell.

Catalá ha subratllat que Mazón ha demanat disculpes, ha assumit errors i ha rendit comptes públicament. En eixa línia, ha insistit que la seua presència davant la comissió, afegida a la seua renúncia al càrrec, constituïx un gest de responsabilitat que hauria de ser tingut en compte a l’hora d’avaluar actuacions i decisions adoptades durant l’episodi.

Focus en els qui no compareixen

L’alcaldessa ha reclamat que l’escrutini es dirigisca també als qui, segons ha dit, no han volgut comparéixer en Les Corts per a explicar el seu paper, citant al president del Govern, Pedro Sánchez, i a la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé. Per a Catalá, la rendició de comptes ha d’aconseguir a tots els nivells de l’administració i no limitar-se a un sol responsable polític.

En el pla operatiu, ha apuntat a errors en els avisos previs, en afirmar que les dos agències estatals implicades —la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i Aemet— no van emetre els avisos corresponents. Al seu entendre, els qui no han demanat perdó per eixes fallades i no han assumit responsabilitats polítiques també han de donar explicacions.

Catalá ha retret, a més, la falta d’assumpció de responsabilitats per part de dirigents que, segons ha assenyalat, es trobaven fora en el moment crític i, al seu retorn, van traslladar als valencians el missatge ‘si volen ajuda, que la demanen’. En eixe retret ha inclòs al president del Govern, del qual ha destacat que eixa mateixa nit va estar de sopar a l’Índia amb la seua dona.

Per tot això, ha conclòs que a Mazón poc més se li pot exigir en este moment, en haver renunciat al seu càrrec, assumir responsabilitats i donar la cara, mentres —ha remarcat— hi ha dirigents que no compareixen, no demanen disculpes i no dimitixen.

Preguntada per si Mazón hauria de deixar també la presidència del PP de la Comunitat Valenciana, ha respost que es tracta d’un procés orgànic que, al seu juí, no té incidència ara sobre la Generalitat i que s’abordarà al seu degut temps.

Últimes notícies

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.

PLD Space accelera els assajos del Miura 5 a Terol amb 10 bancs de proves

PLD Space prova diàriament els subsistemes del Miura 5 a Terol amb 10 bancs i 155.000 m², validant components en menys de 24 hores. L'estratègia 'Test like you fly' busca retallar temps i assegurar la fiabilitat abans del llançament