Baldoví rebutja la ronda de Pérez Llorca i nega una foto de normalitat amb Mazón aforat

Joan Baldoví, síndic de Compromís en Les Corts, ha sigut l’únic portaveu parlamentari que no ha acudit a la ronda de trobades convocada pel president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. Ha sostingut que el cap del Consell buscava ‘una foto de normalitat’ que no pot produir-se mentres ‘Carlos Mazón continue aforat‘.

En les seues declaracions, ha reiterat que no hi ha normalitat si Mazón no compareix en el jutjat de Catarroja i si manté ‘els privilegis de expresident: el pisito, les escortes, el xofer, el sueldazo’. Al seu juí, mantindre eixos beneficis i la condició d’aforat xoca amb el missatge que el Consell pretén transmetre en convocar als diferents portaveus per a una imatge conjunta.

Compromís ha fixat una condició explícita per a participar: que Pérez Llorca exigisca a Mazón abandonar Les Corts o, en defecte d’això, que ho remeta al grup de no adscrits. ‘I eixe era el requisit que nosaltres demanàvem, que Pérez de Llorca li exigira a Carlos Mazón que abandonara Les Corts o que l’enviara al grup de no adscrits i no ha sigut així’, ha agregat Baldoví, subratllant que sense eixe moviment no hi haurà presència ni aval a l’escenificació.

Debat en Les Corts

El síndic ha insistit que ‘si vol fotos, ací en Les Corts, que és on residix la sobirania del poble valencià’. Ha reclamat que les qüestions de fons, com el finançament o la renovació de càrrecs, s’aborden en seu parlamentària i no mitjançant trobades que, segons interpreta, busquen aparentar una normalitat institucional que encara no existix.

Amb la seua negativa, Compromís s’ha desmarcat de la resta de grups al no participar en la ronda i ha reforçat la idea que no hi haurà ‘fotos’ mentres Mazón continue aforat. La formació ha volgut així marcar un límit polític clar: primer resoldre la situació que qüestiona l’exemplaritat, després qualsevol gest simbòlic. Fins llavors, Baldoví ha deixat clar que ni hi haurà suport a la imatge d’unitat ni es donarà per normalitzada una etapa que, a la seua entendre, exigix decisions prèvies.

Últimes notícies

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.