Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

El Jutjat d’Instrucció número 4 de Catarroja ha acordat este migdia la presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí diumenge passat. L’home es va entregar a la Guàrdia Civil en el propi lloc dels fets després del succés.

La mesura cautelar implica que l’investigat ingressarà en un centre penitenciari mentres avancen les diligències i que no podrà eludir-la mitjançant el depòsit de fiança. En ser comunicada, no es decreta la seua incomunicació i manté les garanties bàsiques de defensa.

Investigació oberta per homicidi

El detingut queda investigat en una causa oberta per un presumpte delicte d’homicidi/assassinat, sense perjuí d’una ulterior qualificació conforme s’esclarisquen els fets. Eixa qualificació definitiva dependrà del resultat de les diligències, que hauran de precisar la seqüència de l’ocorregut i si concorren circumstàncies que puguen agreujar el delicte.

La Guàrdia Civil va ser alertada el matí del passat diumenge que en les escales d’un edifici de Catarroja hi havia un home desmaiat i ensangonat, amb signes de violència. La troballa en un espai comú de l’immoble suggerix que l’agressió es va produir a l’interior de l’edifici o en el seu accés immediat.

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències va mobilitzar al lloc una ambulància SAMU, l’equip mèdic del qual va certificar la mort de l’home, de 46 anys d’edat. A partir d’eixe moment, les actuacions es van centrar en assegurar l’escenari, arreplegar indicis i prendre declaracions per a determinar amb exactitud com es van desenrotllar els fets i qui van estar implicats, passos habituals per a sostindre la investigació i l’eventual acusació.

Últimes notícies

Messi estudia comprar l’Eldense i l’Ajuntament d’Elda garantix el seu suport

L’alcalde d’Elda ha assegurat que el Club Deportivo Eldense continuarà rebent suport municipal si es materialitza l’entrada de Lionel Messi en la propietat. El consistori ja ha aportat més de quatre milions des de 2022 i veu l’operació com una oportunitat històrica per a la ciutat.

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.