La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb noves mesures i tecnologia

La Policia Nacional desenrotlla durant estes Falles 2026 un dispositiu especial de seguretat perquè les celebracions transcórreguen amb normalitat, amb novetats com un vehicle VIPA 6×6, una antena plegable d’alta capacitat i un nou sistema portàtil per a la detecció i inhibició de drons.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assistit este dijous a l’exhibició de part del desplegament al costat de les Falleres Majors de València, Carmen Prades i Marta Mercader, i les seues corts d’honor. En la mostra s’han presentat unitats de Guies Canins, Cavalleria, el Grup Operatiu Especial de Seguretat (GOES), la Unitat d’Intervenció Policial (UIP), la Unitat Aèria (UAP) i la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR).

Reforç de personal i coordinació

Bernabé ha recordat que un total de 6.000 membres de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i de la Policia Local de València garantiran la seguretat de les Falles 2026 a la ciutat. ‘Un operatiu per a complir i cobrir tots els servicis que durant els dies de Falles, tant des de les primeres mascletaes fins al dia 19 de març, especialment en els operatius principals, com són els castells de focs artificials i els dies més importants amb els dos dies d’Ofrena’, ha assegurat. La previsió busca assegurar una presència continuada en els principals actes i en els itineraris de major afluència per a acompanyar el desenrotllament festiu sense incidències.

La delegada ha explicat que, en el cas de la Policia Nacional, als agents que habitualment treballen en la capital del Túria se sumen efectius del dispositiu especial i unitats d’intervenció provinents d’altres comunitats autònomes com Catalunya, Aragó, Barcelona i Saragossa. Així mateix, ha subratllat el paper dels policies de paisà ‘per a evitar robatoris en els esdeveniments de grans aglomeracions’. Amb la seua presència discreta es reforça la prevenció de furts i estirades en entorns de gran trànsit per als vianants.

El pla posa el focus en els punts de màxima concentració i en els perímetres dels actes principals, amb especial atenció als moments d’entrada i eixida del públic. La combinació d’unitats a peu, muntades i motoritzades facilita la resposta davant incidències i contribuïx al fet que els fluxos de persones siguen més ordenats.

Tecnologia anti-dron i control d’accessos

Com a novetat, la Unitat d’Intervenció Policial disposa d’un Vehicle d’Interposició, Protecció i Aproximació (VIPA 6×6) i de barricades antienvestida. Estes últimes són elements modulars, desmuntables i portàtils que, una vegada instal·lats, bloquegen el pas de vehicles. La seua funció és reforçar els accessos i zones per als vianants en els actes multitudinaris, reduint el risc d’atacs amb vehicles i creant perímetres més segurs.

La Unitat d’Intervenció també ha incorporat dos vehicles 4×4, que milloren la mobilitat operativa en àrees concorregudes i permeten secundar amb rapidesa a altres unitats quan es detecten incidències o concentracions inesperades.

Per part seua, la Unitat Aèria compta amb dos sistemes nous de detecció i inhibició de drons: una antena plegable i portàtil d’altes capacitats per a reforçar esdeveniments amb gran afluència i un nou model de sistema portàtil, de xicotetes dimensions i gran potència, capaç de detectar drons en espais reduïts on altres equips no poden instal·lar-se. Esta combinació permet vigilar l’espai aeri immediat i actuar si es detecten vols no autoritzats sobre concentracions de públic.

A més, per primera vegada s’utilitzarà una escopeta de radiofreqüència capaç de treballar en set freqüències simultànies i neutralitzar drons a més d’un quilòmetre de distància. El seu ús està previst quan un dron supose un risc per a la seguretat dels assistents o interferisca el normal desenrotllament dels actes pirotècnics i processionals.

La Policia Nacional recorda als assistents que, davant grans aglomeracions, no perden de vista els seus efectes personals per a evitar possibles furts. La recomanació s’alinea amb el reforç d’agents de paisà i amb la vigilància preventiva en els itineraris més transitats.

L’exhibició ha comptat amb la presència del cap provincial de València, Carlos Holgado, i altres comandaments policials, una posada en comú que subratlla la coordinació del dispositiu. Bernabé ha resumit el propòsit del pla: ‘Un dispositiu de seguretat on puguem garantir que estes festes i estes Falles puguen transcórrer amb la seguretat que els ciutadans i les ciutadanes necessiten’.

Últimes notícies

Martim Neto anima l’Elx a confirmar la reacció contra el Celta a casa

El migcampista portugués de l’Elx Martim Neto considera fonamental imposar-se al Celta en el pròxim partit a casa per a consolidar el bon moment després del primer triomf de la temporada al camp de l’Espanyol.

Les llars amb menys recursos afectades per la DANA no hauran de tornar els avanços d’ajuda

El Govern central ha aprovat un reial decret llei que permet condonar els avanços d’ajuda per la DANA d’octubre de 2024 a famílies amb rendes i patrimoni per davall de determinats límits. La mesura, amb un cost estimat de 44,3 milions d’euros, beneficia més de 2.700 persones.

La temporada 2026-2027 de Les Arts arranca amb una nova ‘Carmen’ de Ted Huffman

El Palau de les Arts Reina Sofía alça este divendres el teló de la temporada 2026-2027 amb una nova producció de ‘Carmen’ de Georges Bizet, dirigida escènicament per Ted Huffman i amb direcció musical de Michele Spotti.

Un jutjat investiga l’alcalde de Villena i la directora del museu pel robatori del Tresor

Un jutjat de Villena ha obert diligències pel robatori del Tresor de Villena contra l’alcalde, Fulgencio Cerdán, i la directora del museu Muvi arran d’una denúncia per danys per imprudència.

Les acampades per la crisi de la vivenda s’estenen per diverses ciutats d’Espanya

Activistes han iniciat acampades en places cèntriques de ciutats com Madrid, València, Barcelona o Sevilla per denunciar la crisi de la vivenda i donar suport a la mobilització de la Puerta del Sol.

Quasi la mitat de majors veu difícil accedir a ajuda psicològica

Un estudi del Observatorio Social de la Fundación 'la Caixa' revela que el 45 % de les persones de 60 a 75 anys veu difícil accedir a recursos de salut mental, amb més obstacles percebuts en el tram de 60 a 64 anys i un gran desconeixement de les línies telefòniques d’ajuda.

Més de 23.000 signatures reclamen a Les Corts aules climatitzades tot l’any

Famílies i direccions de centres han registrat en Les Corts una ILP avalada per més de 23.000 signatures per a exigir un pla estable de climatització sostenible en totes les aules. Critiquen les ajudes autonòmiques actuals, que consideren curtes i repartides de manera aleatòria.

Bernabé reclama una confrontació total contra la violència de gènere i critica que es negocie

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, defensa una resposta ferma contra la violència de gènere i critica que es convertisca en moneda de canvi política davant els últims crims masclistes.