Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat este dimecres servicis gratuïts entre les 13 i les 15 hores com a forma de protesta contra la liberalització dels vehicles de transport amb conductor (VTC) i per a exigir mesures de xoc urgents a l’administració autonòmica.

Segons el president de la Confederació de Taxistes Autònoms de la Comunitat Valenciana, Ferran del Molino, durant la franja de la protesta s’han dut a terme milers de trajectes sense cost per als usuaris. Molts professionals han aprofitat també l’anomenada vaga a la japonesa per a fer una pausa per a menjar, però sense renunciar a participar en la mobilització, que s’ha centrat en prestar servicis gratuïts de manera visible per a la ciutadania.

Ampli suport del sector del taxi

Del Molino sosté que el cent per cent dels taxistes de la Comunitat Valenciana recolza la protesta, dirigida de manera específica a la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori. El seguiment ha sigut majoritari, la qual cosa reforça el missatge del sector que la situació que denuncien és insostenible i requerix una resposta política ràpida.

La modalitat triada, la vaga a la japonesa, ja es va utilitzar el passat 14 de març. En este format de protesta, els taxistes oferixen gratuïtat en els servicis urbans d’un únic trajecte, sempre amb origen i destinació dins de la ciutat de València. Amb això busquen fer evident el seu malestar sense deixar de prestar servici a la ciutadania, convertint la protesta en una acció que l’usuari percep directament al no haver de pagar el desplaçament amb la finalitat de visibilitzar la vaga.

Esta nova jornada de mobilització del taxi coincidix amb aturs en el servici de Metrovalencia i en el Tram d’Alacant convocats per l’organització sindical Semaf en diferents trams horaris, entre ells les hores centrals del dia. La coincidència de les dos protestes en la mateixa franja incrementa l’impacte en la mobilitat urbana i subratlla el clima de tensió que viu el transport públic i regulat en la Comunitat Valenciana. La coincidència de les dues protestes en la mateixa franja incrementa l’impacte en la mobilitat urbana i subratlla el clima de tensió que viu el transport públic i regulat en la Comunitat Valenciana.

Les organitzacions convocants de la vaga en el taxi són la Confederació de Taxistes Autònoms de la Comunitat Valenciana, la Unió d’Associacions Autotaxis de la Comunitat Valenciana, l’Associació de Taxistes de la Comunitat Valenciana, USOCV, UCAYA, APC Caragol i PKT Asian Association. L’àmplia llista d’entitats firmants reflectix que la preocupació per l’expansió dels VTC no es limita a un grup reduït, sinó que s’estén a bona part del teixit associatiu del sector.

En un comunicat conjunt, les organitzacions convocants alerten que el taxi no pot esperar més temps al fet que es posen en marxa mesures de xoc, com a modificacions normatives o més mitjans d’inspecció, davant el que consideren una liberalització encoberta de les VTC en zones urbanes i una liberalització total en els trajectes interurbans. Al seu juí, la falta de controls suficients i unes regles de joc cada vegada més flexibles per als VTC estan generant una competència que el sector del taxi percep com a deslleial i que amenaça la seua sostenibilitat econòmica.

L’objectiu immediat de la protesta és pressionar a la Conselleria perquè actue i limite el que els taxistes descriuen com un creixement descontrolat de les VTC a les ciutats i en els desplaçaments entre municipis. Reclamen canvis normatius que aclarisquen el marc en el qual poden operar estos servicis i una dotació de recursos que permeta reforçar les inspeccions i el compliment efectiu de la regulació vigent.

Últimes notícies

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.