Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Dolores un punt de distribució de cocaïna i ha desmantellat una plantació de cànnabis indoor instal·lada en una vivenda familiar, on s’ha detingut a quatre persones del mateix nucli per delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.

La investigació s’emmarca en l’operació Transporter Crex, oberta el mes de febrer passat després de rebre’s una informació anònima que apuntava al fet que una dona es dedicava a la venda de cocaïna en diferents punts d’un municipi de la província. L’avís detallava que fins i tot podria estar utilitzant un polígon industrial per a tancar les transaccions, la qual cosa indicava una certa organització i una clientela estable.

Els agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Santa Pola van identificar a la principal sospitosa, una dona de 48 anys. Segons les perquisicions, el seu mode d’actuar consistia a iniciar l’activitat delictiva una vegada deixava al seu net en el col·legi. A partir d’eixe moment es desplaçava en vehicle a diferents localitats de la província d’Alacant, on es reunia amb compradors amb els quals prèviament havia concertat les trobades.

Les vigilàncies realitzades van permetre corroborar de manera directa eixes sospites. Els investigadors van detectar múltiples vendes de droga en diversos punts, entre ells Santa Pola, La Marina, Elx, San Isidro i Crevillent. Este moviment constant entre municipis mostrava que el punt de venda no es limitava a un sol barri, sinó que abastava una zona més àmplia, amb desplaçaments planificats per a reduir el risc de ser detectats.

Plantació indoor en la vivenda de Dolores

Paral·lelament, durant les labors de seguiment, els agents van observar que de la vivenda familiar situada en el municipi de Dolores procedia una intensa olor de marihuana, un indici habitual de l’existència d’una plantació interior. Esta circumstància va portar a centrar part de la investigació en el domicili, que es va convertir en el lloc de referència tant per a l’emmagatzematge de la droga com per al cultiu.

Les mateixes vigilàncies també van permetre comprovar que els habitants mantenien estrictes mesures de seguretat. Sempre romania almenys una persona a l’interior de la casa per a vigilar la plantació, les substancies estupefaents i tota la infraestructura instal·lada. Esta presència constant evidenciava la importància que el clan familiar donava al manteniment del cultiu i a la custòdia de la mercaderia.

Una vegada reunits els indicis necessaris i acreditats els fets, el passat 23 de febrer es va dur a terme l’entrada i registre en la vivenda. En l’operatiu es van intervindre 330 grams de cocaïna en roca, preparats per a la seua posterior manipulació i venda. A més, els agents van localitzar una plantació indoor amb 80 plantes adultes de marihuana en fase d’assecat, la qual cosa indica que el cicle de cultiu ja estava avançat i pròxim a generar nous carregaments llestos per a la seua distribució.

En l’immoble també es van confiscar 451 grams de cabdells de marihuana ja recol·lectats, llestos per al consum, 14 grams d’haixixs i diverses dosis de cocaïna preparades i fraccionades per a la venda directa a la menuda. Esta combinació d’estupefaents reforça la hipòtesi que el domicili funcionava com a punt d’apilament i distribució, des del qual es proveïa a diferents compradors.

L’operació es va saldar amb la detenció de quatre integrants d’un clan familiar, amb edats compreses entre els 19 i els 48 anys, tots residents a Dolores. Se’ls considera presumptes autors d’un delicte contra la salut pública per cultiu i tràfic de drogues i d’un altre delicte de defraudació de fluid elèctric. Segons la investigació, utilitzaven un enganxament il·legal al subministrament de llum per a alimentar la instal·lació necessària per al creixement de les plantes de marihuana, reduint així costos i tractant d’evitar un consum elèctric cridaner.

Després del seu arrest, els detinguts van ser posats a la disposició de la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància d’Orihuela, que va decretar la seua posada en llibertat amb mesures cautelars mentres continua el procediment i se celebra el juí corresponent. Estes mesures busquen assegurar que els investigats compareguen davant la justícia i no reprenguen l’activitat il·lícita mentres es resol la causa judicial.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.