Un home de 66 anys ha sigut detingut a Elx per la seua presumpta implicació en un delicte de receptació, en rebre i acumular en la seua vivenda efectes robats de l’interior de vehicles per a vendre’ls o canviar-los per substàncies estupefaents.
La investigació, desenrotllada per la Policia Nacional, va arrancar després de detectar-se una cadena de robatoris amb força en cotxes estacionats en diferents punts de la ciutat. Molts d’estos vehicles estaven aparcats en zones sensibles, com els aparcaments pròxims a un hospital i als jutjats, on sol concentrar-se gran afluència de persones i un continu moviment d’entrada i eixida.
Els agents van observar que els fets seguien un patró molt semblant. Segons la informació policial, els autors fracturaven les lunetas posteriors o les finestretes dels cotxes per a accedir a l’interior sense necessitat de forçar els panys. Una vegada dins, se centraven en objectes xicotets, fàcils d’ocultar i amb ràpida eixida en el mercat il·lícit, com a ulleres de sol de marca, carregadors de telèfon mòbil, balises V16 de senyalització d’emergències o diners en efectiu. Estos robatoris es produïen sobretot en horari de vesprada i nit, quan hi ha menys vigilància i els propietaris tarden més a adonar-se de l’atac als seus vehicles.
Les perquisicions van portar als investigadors a concloure que els autors materials dels robatoris eren persones amb problemes de drogodependència que buscaven obtindre diners o béns amb els quals aconseguir droga de forma quasi immediata. Dins d’este context, els agents van identificar a l’ara detingut com el presumpte receptor habitual dels efectes sostrets, una figura clau en la cadena delictiva en oferir un punt estable on col·locar el material robat.
Intercanvi d’objectes robats per droga o sostre
D’acord amb les diligències practicades, els responsables directes dels robatoris entregaven els objectes a l’arrestat a canvi de xicotetes dosis de substàncies estupefaents o, en alguns casos, de la possibilitat de pernoctar en la seua vivenda. Esta dinàmica convertia el domicili investigat en un lloc de referència per a consumidors amb escassos recursos, que trobaven allí tant droga com un refugi ocasional.
En el transcurs de la investigació, els agents van aconseguir identificar a un dels presumptes autors materials dels robatoris, una persona amb nombrosos antecedents per delictes contra el patrimoni. Segons les indagacions, este individu no actuava només, sinó en companyia d’altres dos persones, la qual cosa reforça la hipòtesi d’un grup organitzat a petita escala, especialitzat en esta mena de sostraccions ràpides.
Durant els dispositius de vigilància establerts al voltant de la vivenda del sospitós, la Policia Nacional va detectar un constant tràfec de persones que acudien a l’immoble. Moltes d’elles eren conegudes consumidores habituals de substàncies estupefaents. Els agents van observar com estes persones accedien al domicili portant diversos objectes i abandonaven el lloc poc després sense ells, un comportament que va reforçar la sospita que allí s’estaven rebent i distribuint efectes robats.
Davant l’acumulació d’indicis, els investigadors van sol·licitar autorització judicial per a realitzar l’entrada i registre en la vivenda. Una vegada concedida, es va organitzar un operatiu en el qual se van intervindre múltiples objectes de procedència presumptament il·lícita. Entre ells figuraven diverses claus de vehicles, dos telèfons mòbils que havien sigut posats a nom del detingut l’endemà de la seua sostracció, dos monitors, dispositius USB, un disc dur extraïble i diversa documentació personal que ja havia sigut denunciada prèviament com sostreta pels seus propietaris.
Després de la intervenció i la troballa d’estos efectes, l’home de 66 anys va ser detingut i traslladat a dependències policials. Posteriorment, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia d’Elx, que serà l’encarregat de continuar amb les actuacions judicials i determinar la seua situació processal en relació amb el delicte de receptació que se li atribuïx.







