El detingut pel cas Tavira hauria incendiat el cotxe de l’empresari després de la seua desaparició

El quart home detingut en relació amb el crim del conegut empresari alacantí Jesús Tavira hauria sigut, segons les perquisicions policials, la persona que va incendiar el cotxe de la víctima pocs dies després que es denunciara la seua desaparició. Els investigadors situen eixe incendi com un moviment clau per a intentar esborrar petjades i despistar als agents des de l’inici del cas.

El quart arrest vinculat al cas reforça la hipòtesi de participació múltiple

En una compareixença davant els mitjans, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, va explicar que este arrestat és el quart vinculat amb els fets i l’últim practicat de moment. Amb esta nova detenció, la Policia Nacional reforça la hipòtesi que en el crim van participar diverses persones amb diferents rols, des de l’execució material fins a la possible col·laboració per a ocultar proves.

Tavira va desaparéixer el 18 de març i, tan sols tres dies més tard, el seu vehicle va aparéixer completament calcinat en el conflictiu barri alacantí de Les Mil Vivendes. El lloc i la forma en què es va trobar el cotxe van reforçar des de l’inici les sospites que la desaparició no era voluntària, sinó que podia tractar-se d’un crim planificat. L’incendi del vehicle va eliminar possibles restes biològiques o rastres que haurien facilitat avançar més ràpid en la investigació.

Troballa del cadàver i primeres detencions

Pilar Bernabé va destacar el treball desenrotllat per la Policia Nacional durant les últimes setmanes, un operatiu que es va centrar primer a localitzar a l’empresari i, després, a esclarir les circumstàncies de la seua mort. Les actuacions policials van culminar este dimarts amb la troballa del cadàver de Tavira, sepultat a dos metres de profunditat en una capa de formigó a l’interior d’una vivenda situada en la partida alacantina de Bacarot.

El cos va ser localitzat dins de l’immoble ocupat per un matrimoni, que va ser immediatament detingut com a presumpte responsable de la seua implicació en els fets. Al costat d’esta parella es va arrestar també a un tercer implicat, la qual cosa va permetre traçar una primera xarxa de sospitosos. Les proves obtingudes en la vivenda, unit a les diligències prèvies sobre la desaparició i el cotxe cremat, van portar als investigadors a estrényer el cércol sobre l’ara quart detingut, al qual se li atribuïx de manera provisional l’incendi del vehicle.

Els avanços del cas han permés encaixar en els últims dies diferents elements que inicialment s’analitzaven per separat: la desaparició de l’empresari, la troballa del cotxe incinerat i l’aparició del cadàver ocult baix formigó. La línia de treball policial suggerix una actuació coordinada per a eliminar proves, des de la destrucció del vehicle fins a l’enterrament del cos dins d’una vivenda privada, amb l’objectiu de dificultar la labor dels agents i allargar el temps sense respostes per a l’entorn de Tavira.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.