La Generalitat obri la cita prèvia per a l’atenció presencial de la renda en la Comunitat Valenciana

L’Agència Tributària Valenciana ha obert el termini per a sol·licitar cita prèvia per a l’atenció presencial de la campanya de la renda, tràmit imprescindible per a accedir al servici gratuït d’ajuda en la confecció i presentació de la declaració de l’IRPF. Aquesta gestió es podrà realitzar fins al 29 de juny, mentres que l’atenció presencial es prestarà de l’1 al 30 de juny, en línia amb el calendari fixat per l’Agència Estatal d’Administració Tributària.

La cita prèvia es pot demanar a través de la pàgina web de l’Agència Tributària estatal, mitjançant l’aplicació mòbil ‘Agència Tributària’ o per telèfon, de dilluns a divendres, entre les 9.00 i les 19.00 hores, en els números habilitats per a atenció personalitzada. D’esta manera, la Generalitat articula diferents canals perquè els contribuents trien el que els resulte més accessible, evitant desplaçaments innecessaris i possibles cues en les oficines.

Renda més accessible i xarxa d’oficines

Per a esta campanya, l’administració tributària valenciana torna a posar en marxa el servici d’atenció presencial ‘Més prop de tu’, amb l’objectiu d’oferir un assessorament directe i facilitar la realització de la declaració de la renda en el moment de la cita. Este dispositiu s’organitza en la seu central de l’Agència Tributària Valenciana a València, en les dos delegacions d’Alacant i Castelló, en les Oficines Liquidadores de Districte Hipotecari repartides per la Comunitat Valenciana i en els municipis d’Ademuz, Ayora i Paiporta.

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, ha subratllat que des de la Generalitat es treballa perquè la campanya de la renda siga cada vegada més accessible, pròxima i senzilla per a la ciutadania, posant a la seua disposició una àmplia xarxa d’atenció presencial i un servici gratuït que facilita el compliment de les seues obligacions fiscals. La declaració de la renda és un tràmit anual que pot generar dubtes, per la qual cosa l’atenció personalitzada permet resoldre-les en l’acte i reduir errors en la presentació.

L’horari general d’atenció presencial en la seu central de l’Agència Tributària Valenciana a València, en les delegacions d’Alacant i Castelló i en l’oficina de Paiporta serà els dilluns, dimarts i dijous de 9.00 a 14.30 hores i de 16.00 a 19.00 hores, i els dimecres i divendres de 9.00 a 15.00 hores. Este esquema concentra l’atenció en les franges de major demanda, combinant horari de demà i de vesprada per a adaptar-se a diferents perfils de contribuents.

Les oficines liquidadores atendran els dimecres i divendres de 9.00 a 15.00 hores, i els dilluns, dimarts i dijous de 9.00 a 14.00 i de 15.00 a 16.30 hores. A Ademuz, el servici presencial es prestarà els dimarts de 9.00 a 14.30 hores i de 16.00 a 19.00 hores, mentres que a Ayora serà els dijous, també de 9.00 a 14.30 hores i de 16.00 a 19.00 hores. Estos horaris escalonats permeten repartir l’atenció per dies i zones, de manera que els veïns de cada municipi sàpien amb claredat quan poden acudir.

En estes oficines, la ciutadania valenciana podrà obtindre la informació necessària per a emplenar la declaració de la renda, incloses les deduccions autonòmiques i estatals que puguen aplicar-se al seu cas, i serà assistida per personal especialitzat que podrà presentar la declaració en el mateix acte, sempre que es dispose de tota la documentació requerida. Això suposa una ajuda rellevant per als qui no estan familiaritzats amb els tràmits telemàtics o tenen declaracions més complexes.

A la província de València, la campanya de la renda 2025 comptarà amb atenció presencial en la seu de l’Agència Tributària Valenciana a València, en els municipis d’Ademuz, Ayora i Paiporta, i en nombrosos punts habilitats en oficines liquidadores situades a Aldaia, Chelva, Llíria, Sagunt, Benaguasil, Moncada, Paterna, Massamagrell, Requena, Manises, Torrent, Chiva, Picassent, Algemesí, Carlet, Sueca, Alzira, Cullera, Alberic, Tavernes de la Valldigna, Enguera, Xàtiva, Gandia, Ontinyent, Albaida i Oliva.

A la província d’Alacant, l’assistència presencial s’oferirà en la delegació de l’Agència Tributària Valenciana a Alacant, així com en 25 oficines liquidadores situades a Alcoi, Altea, Benidorm, Callosa d’a Sarrià, Callosa de Segura, Calp, El Campello, Cocentaina, Dénia, Dolores, Elx, Elda, Guardamar del Segura, Xàbia, Xixona, Monòver, Novelda, Orihuela, Pedreguer, Pego, Pilar de la Horadada, Santa Pola, Torrevieja, la Vila Joiosa i Villena, conformant una xarxa provincial que acosta el servici a les principals àrees urbanes i turístiques.

Per part seua, a la província de Castelló el servici d’atenció presencial es prestarà en la delegació de l’Agència Tributària Valenciana a Castelló i en deu oficines liquidadores situades en els municipis d’Albocàsser, Llucena, Morella, Nules, Orpesa, Sant Mateu, Segorbe, Vila-real, Vinaròs i Viver. En conjunt, la xarxa de punts d’atenció distribuïts per les tres províncies busca que qualsevol contribuent de la Comunitat Valenciana dispose d’un recurs pròxim per a realitzar la seua declaració de l’IRPF amb acompanyament professional.

Últimes notícies

Barcala evita aclarir si acudirà a la comissió que investiga les vivendes públiques a Alacant

Luis Barcala esquiva en el ple d'Alacant les preguntes de l'oposició sobre la seua assistència a la comissió que investiga les adjudicacions de vivendes públiques i sobre la seua reunió amb Francisco Ordiñana.

El Llevant oficialitza l’eixida de Morals, llegenda del club granota

El Llevant confirma la marxa de José Luis Morales, màxim golejador i jugador amb més partits del club en el futbol professional, i prepara un comiat especial al costat del capità.

Pedro Martínez destaca la professionalitat de Montero malgrat els rumors sobre Olympiacos

Pedro Martínez ressalta la implicació i mentalitat guanyadora de Jean Montero i evita entrar en especulacions sobre la seua possible eixida al Olympiacos, centrant el discurs en el present del València Basket.

L’aviador de la República de Josep Palomero guanya el Premi Enric Valor de Novell·l’en valencià

La novel·la L’aviador de la República, de l'escriptor castellonenc Josep Palomero, gana la XXXI edició del Premi Enric Valor de Novell·l'en Valencià, dotat amb 20.000 euros i convocat per la Diputació d'Alacant.

Llibertat amb càrrecs per a un corredor d’assegurances acusat d’estafar 73.000 euros a un client

Un corredor d'assegurances de 68 anys queda en llibertat amb càrrecs després de ser detingut a Alacant per presumptament estafar 73.000 euros a un client mitjançant pòlisses falses d'inversió i estalvi.

Pérez Llorca crida al diàleg amb els docents i confia que la vaga no afecte la PAU

Pérez Llorca apel·la al diàleg amb els docents en vaga i es mostra confiat que les Proves d'Accés a la Universitat es desenrotllen amb normalitat, defenent alhora els seus pressupostos i el seu model de finançament autonòmic.

Quasi 300.000 estrangers van obtindre la nacionalitat espanyola en 2025, amb fort pes de la Comunitat Valenciana

Quasi 300.000 residents estrangers van aconseguir la nacionalitat espanyola en 2025, màxim de la sèrie històrica, amb el Marroc, Colòmbia i Veneçuela com a principals països d'origen.

Educació i sindicats obrin la seua octava reunió amb la vaga docent en l’aire

Educació i els sindicats docents celebren la seua octava reunió per a decidir si firmen l'última proposta de la Generalitat i aconseguixen desconvocar una vaga indefinida que aconseguix ja catorze dies.