El migcampista del Valencia Javier Guerra, nascut a Gilet fa 23 anys, ha debutat este dijous amb la selecció espanyola absoluta en l amistós preparatori per al Mundial 2026 davant l Irak i es convertix així en el primer futbolista valencianista que s estrena amb Espanya en quasi cinc anys.
Guerra ha entrat al terreny de joc en el minut 58, substituint Gavi, i ha participat en diverses accions ofensives del combinat que dirigix Luis de la Fuente. Malgrat els intents de la selecció espanyola, el partit, pensat com una prova seriosa de cara a la cita mundialista, ha acabat amb empat 1-1, sense que el debut del centrecampista poguera culminar-se amb triomf.
Referent valencianista en la selecció
Per a trobar l últim jugador del Valencia que havia debutat amb Espanya cal remuntar-se a setembre de 2021. En aquella data, un altre migcampista format en l entitat, Carlos Soler, es va estrenar en un partit classificatori per al Mundial de Catar contra Suècia.
En eixe encontre, disputat a Solna, la selecció espanyola va caure per la mínima (2-1). Tot i la derrota, Soler va ser l autor de l únic gol espanyol. Eixa diana li va permetre convertir-se en el primer valencianista que debutava amb gol amb Espanya en partit oficial 30 anys després que ho fera Fernando Gómez, que ho havia aconseguit en 1989.
La irrupció de Javi Guerra en els plans de De la Fuente suposa, per tant, la continuïtat d una línia de migcampistes del Valencia que han arribat a la selecció en moments clau. A més, reforça el paper de Mestalla com un dels aparadors habituals de talents que acaben cridant l atenció del combinat nacional.
Tres anys sense un jugador del Valencia amb Espanya
A més de significar un debut personal, la presència de Guerra trenca una etapa de quasi tres anys sense cap futbolista del Valencia en un partit de la selecció espanyola absoluta.
L últim jugador valencianista que havia disputat minuts amb Espanya era el capità José Luis Gayá. El lateral esquerre va participar en la victòria per 3-1 davant Geòrgia, un duel classificatori per a la fase final de l Eurocopa 2024, jugat el 19 de novembre de 2023. Des d eixa participació de Gayá fins al duel davant l Irak no hi havia tornat a aparéixer cap jugador del club de Mestalla en les alineacions del combinat estatal.
Eixa sequera ha estat a punt de canviar abans amb José Luis García Pepelu. El centrecampista va ser convocat per De la Fuente en setembre de 2024 per a disputar dos enfrontaments de la Lliga de les Nacions, davant Sèrbia (0-0) i Suïssa (1-4). No obstant això, malgrat formar part de la llista, Pepelu no va arribar a disfrutar de cap minut en cap dels dos partits, per la qual cosa el seu debut oficial amb Espanya encara està pendent.
La irrupció de Javi Guerra arriba en un moment en què el Valencia continua destacant pel protagonisme dels seus jóvens en la primera plantilla. Per això, el seu debut amb Espanya té també un valor simbòlic per al valencianisme, que torna a vore representats els seus colors en la selecció absoluta després d un període prolongat sense presència al màxim nivell internacional.
Enllaços i informació relacionada
Per a seguir altres notícies relacionades amb el club de Mestalla i el futbol valencià, es pot consultar la secció d esports de València Diari [/esports]. A més, la informació general sobre la selecció espanyola i les seues competicions està disponible en la web oficial de la Real Federación Española de Fútbol (https://www.rfef.es).







