La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró S.A., Arte y Porcelanas S.A.U. i Daisa han secundat este dijous un nou paro de dos hores en les seues plantes de València per a protestar pel descuelgue de l’empresa del conveni col·lectiu en la part econòmica i per l’afectació directa que té sobre els seus salaris.

Les aturades de les plantilles es van iniciar després de finalitzar sense acord el període de consultes. També ha conclòs sense consens la mediació celebrada en el Tribunal de Arbitraje Laboral (TAL), segons han explicat fonts del sindicat CSIF, que presidix dos dels comités d’empresa.

Des de la representació dels treballadors han assenyalat que l’empresa ‘seguix sense oferir una solució que garantisca el cobrament dels endarreriments i de les pujades salarials previstes en el conveni’. Consideren que este és el punt clau del conflicte, perquè afecta directament els ingressos mensuals i la planificació econòmica de les famílies.

Proposta empresarial lligada a objectius de venda

Segons CSIF, durant tot el procés de negociació la direcció només ha plantejat una alternativa. Esta passa per ‘vincular el pagament d’eixes quantitats a uns objectius de vendes que el comité considera molt difícils d’aconseguir, especialment tenint en compte l’evolució econòmica de la companyia durant els últims anys’.

Els representants dels treballadors interpreten esta proposta com una manera de condicionar unes pujades pactades en conveni a factors que no depenen directament de la plantilla. A més, apunten que la trajectòria econòmica recent de l’empresa fa que estos objectius siguen, al seu juí, poc realistes.

Des de CSIF en l’empresa lamenten que, novament, siga la plantilla qui haja d’assumir les conseqüències de la situació financera. ‘La plantilla no pot assumir, una vegada més, el pes d’una situació empresarial que es trau arrastrant des de fa anys. Volem un futur per a l’empresa, però també volem respecte cap a qui la mantenim viva cada dia’, han manifestat.

Disposició al diàleg però sense renunciar al conveni

El comité d’empresa ha reiterat la seua voluntat de continuar negociant. Insistix que està obert al diàleg i a buscar fórmules que facen viable la continuïtat del grup empresarial, però sempre que siguen equilibrades.

En este sentit, subratllen que les mesures no poden recaure ‘exclusivament sobre la plantilla’ i recorden que el conveni col·lectiu recull unes condicions econòmiques que, al seu entendre, s’han de complir.

La representació dels treballadors ha advertit que, mentres no existisca una proposta que garantisca el respecte al conveni i als drets econòmics del personal, les mobilitzacions continuaran. Això inclou nous paros i possibles accions de pressió, sempre dins del marc legal.

La direcció de Lladró defensa el procés

Per la seua banda, des de Lladró han defensat la legalitat del procés de negociació del conveni col·lectiu. La companyia ha emmarcat estes converses en ‘el conjunt de mesures per a afrontar la situació actual’ de l’empresa.

La firma de porcellana ha subratllat igualment el ‘respecte als treballadors que decidixen secundar la vaga’, i ha expressat la seua confiança que les aturades es desenrollen en un clima de normalitat.

Segons la direcció, estes mesures formen part d’un paquet més ampli d’actuacions per a adaptar-se al context econòmic i garantir la viabilitat del projecte empresarial, encara que no ha detallat quines són ni com afecten a les diferents plantes del grup.

Mentres no hi haja acostament entre les parts, la conflictivitat laboral es manté oberta en un dels emblemes industrials històrics de la ceràmica artística valenciana, amb la plantilla reclamant el compliment íntegre del conveni i la direcció buscant marge per a aplicar el descuelgue en la part econòmica.

Últimes notícies

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.

La Generalitat denuncia una retallada de més del 70 % en els fons per a menors migrants

La Generalitat ha criticat que el Govern central haja reduït més d un 70 % la finançació per a l atenció de menors migrants no acompanyats, mentre manté els trasllats entre comunitats autònomes. La consellera Elena Albalat alerta que el sistema valencià de protecció està col·lapsat i reclama un finançament estable i suficient.

Alerten a València de tetraplegies greus per cabussades imprudents en piscines i platges

Especialistes del servei de Raquis i Lesió Medul·lar de La Fe alerten que les cabussades de cap en aigua poc profunda poden provocar tetraplegia o fins i tot la mort, sobretot en contextos d’oci estival amb alcohol i salts des d’alçària.

Gayà reclama més ambició en l’últim any de Mestalla

José Luis Gayà considera especial l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027 i insta l’equip a ser més ambiciós des de l’inici de LaLiga.