Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i en Alcantarilla (Múrcia) un home de 39 anys i una dona de 25 anys. Se’ls atribuïx un delicte continuat d’estafa i falsificació documental per falsos anuncis de lloguer en internet. El frau ha afectat víctimes en ciutats com València i ha provocat un perjudici de més de 20.000 euros. La investigació s’ha iniciat a San Vicente del Raspeig (Alacant) després de la denúncia d’una afectada.

La investigació, batejada com a operació Falkiler, ha arrancat a mitjan febrer. Des d’aleshores, els agents han pogut aclarir setze estafes consumades i diverses temptatives. Les víctimes es repartixen per diferents punts d’Espanya, com Bilbao, Barcelona, Madrid i València, totes elles zones amb el mercat del lloguer molt tensionat.

Falsos pisos barats en zones amb el lloguer tensionat

Segons ha informat la Guàrdia Civil, els investigats publicaven anuncis en plataformes immobiliàries en línia. Oferien pisos complets per preus clarament per davall del valor de mercat. Triaven nuclis de població on és difícil trobar vivenda assequible, com València o grans ciutats, per a captar prompte persones amb recursos limitats.

Amb estes reclams, aconseguien que les víctimes es decidiren ràpidament. Molts afectats buscaven lloguer amb urgència i veien en estes ofertes una oportunitat. Una vegada contactaven, els presumptes estafadors exigien una transferència inicial per a reservar el suposat pis.

El cas que ha originat la investigació es va produir a San Vicente del Raspeig. Una víctima va ingressar 900 euros per a reservar una vivenda que, en realitat, no existia. Després del pagament, l’anunciant la va bloquejar i va tallar tota comunicació. Esta situació es repetia amb altres afectats en diferents ciutats.

Documents falsificats per donar aparença de credibilitat

Durant les negociacions amb les víctimes, els sospitosos aportaven diversos documents. Enviaven captures de DNI, cartilles bancàries i notes simples del Registre de la Propietat falsificades. Amb estes imatges, pretenien transmetre confiança i fer creure que eren els legítims propietaris o gestors dels pisos.

Estos materials documentals ajudaven a reforçar la mentida. Les persones interessades en el lloguer veien dades aparentment oficials. Això les portava a confiar i a ingressar els diners sense visitar la vivenda, convençudes que la reserva era segura.

Per a dificultar el rastreig de la seua activitat, la xarxa utilitzava diferents mesures. En primer lloc, emprava números de telèfon registrats a nom de terceres persones, amb identitats presumptament fictícies. Quan tancaven una estafa, deixaven d’usar eixos números.

A més, els investigats van arribar a fer servir prop de vint comptes bancaris distintes. Obrien i tancaven estes comptes en períodes curts. En molts casos, les entitats bancàries les bloquejaven en detectar moviments anòmals, cosa que evidenciava una activitat sospitosa.

Circuit del diners estafats i final de l’operació

El modus operandi econòmic també estava planificat per a complicar la investigació. Inicialment, els diners d’esta estafa de lloguers es transferien a comptes controlades per un dels arrestats. Després, de manera quasi immediata, es distribuïen a altres comptes vinculades a la segona persona.

Segons la Guàrdia Civil, els dos arrestats actuaven de manera itinerant i utilitzaven principalment mitjans telemàtics. Això els permetia contactar víctimes en diferents províncies sense desplaçar-se a cada ciutat. Al mateix temps, els ajudava a diluir el rastre físic de la seua activitat.

Després de les detencions en Almería i Alcantarilla, els dos sospitosos han passat a disposició judicial. El cas ha quedat en mans de la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància de San Vicente del Raspeig. La investigació ha permés identificar el mètode utilitzat i quantificar, almenys, més de 20.000 euros estafats, encara que no es descarten noves víctimes a mesura que avance la instrucció.

Últimes notícies

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.

Rescaten amb helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat amb helicòpter després de patir un colp de calor mentre feia senderisme a la Creu de la Muela, en el terme municipal d’Oriola, i ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

Rescaten en helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat en helicòpter a la Creu de la Muela, a Oriola, després de patir un colp de calor mentres feia senderisme.

Dani Requena reforça el mig del camp del Llevant cedit pel Villarreal

El migcampista granadí Dani Requena, de 22 anys, jugarà esta temporada al Llevant UD cedit pel Villarreal CF i s’incorporarà dilluns als entrenaments a les ordres de Luís Castro.

M. Àngels Francés assumirà la presidència de l’AVL amb una nova Junta de Govern renovada

El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha elegit M. Àngels Francés com a nova presidenta, al capdavant d’una Junta de Govern renovada amb Rosa Agost, Immaculada Cerdà, Vicenta Tasa i Carles Segura.

Catalá, Barcala i Carrasco repetiran com a caps de cartell del PP en 2027

El PP ha ratificat que María José Catalá, Luis Barcala i Begoña Carrasco tornaran a liderar les candidatures municipals de València, Alacant i Castelló en les eleccions locals de 2027, dins d’un esquema en què el partit manté els seus 30 alcaldes i renova onze caps de llista en capitalitats on encara no governa.

Catalá, Barcala i Carrasco repetiran com a candidats del PP a València, Alacant i Castelló en 2027

El PP ha ratificat que María José Catalá, Luis Barcala i Begoña Carrasco tornaran a encapçalar les llistes municipals de 2027 a València, Alacant i Castelló, en unes eleccions en què el partit canviarà 11 candidats en capitals on ara no governa.