El Consell participarà a Madrid en la concentració en defensa del manteniment del transvasament Tajo-Segura

El Consell participarà demà dilluns 24 de maig en la concentració convocada en Madrid pels regants en defensa del manteniment del trasvase Tajo-Segura, a través de la conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transcició Ecològica, Mireia Mollà, i el secretari autonòmic d’Agricultura, Roger Llanes.

 

Acudiran a la protesta 

Acudiran a la protesta per tal de deixar patent el suport de l’executiu valencià a les reivindicacions sobre el transvasament que formulen tant els sindicats de regants com gran part de la societat civil de les comarques del sud d’Alacant.

«Per a la Generalitat el transvasament Tajo-Segura és irrenunciable. És un transvasament que està tècnicament avalat, que està justificat, que està racionalitzat i que compleix amb els valors ambientals i socioeconòmics en un sector essencial que ha estat a l’altura de les circumstàncies, fins i tot en uns moments tan durs com els de pandèmia», ha assegurat Mireia Mollà.

Per la seua part, Roger Llanes, ha subratllat que «en el Consell, amb el president Ximo Puig al capdavant, sostenim que el manteniment del transvasament Tajo-Segura en les condicions actuals és una qüestió essencial, prioritària i, per descomptat, irrenunciable, i per això mateix, tal com estem demostrant cada dia, defenem i continuarem defenent el transvasament amb tots els mitjans al nostre abast».

En este sentit, ha insistit en el fet que el funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura des de fa més de quaranta anys ha contribuït de manera «absolutament decisiva» a la «consolidació d’una realitat socioeconòmica» en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones i on el cultiu de regants generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, al mateix temps que proporciona més de 106.000 treballs i actuen com «motor insubstituïble» d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari com el transport, la distribució i la logística.

 

Els regants de la conca és concentraran

Els regants de la conca del Tajo-Segura es concentraran davant del Ministeri de la Transició Ecològica per a protestar per les últimes retallades en els cabals del transvasament. Hi faran una tractorada i una concentració reduïda, seguint les condicions marcades per la delegació del govern de Madrid.

El govern d’Espanya pretén limitar el traspàs d’aigua de 38 a 27 hectòmetres cúbics, quan els nivells dels embassaments estiguen per davall dels 1.300 hectòmetres cúbics. Els regants d’Alacant, Múrcia i Almeria, que depenen del transvasament, consideren que les modificacions que ha proposat el ministeri que dirigeix Teresa Ribera perjudicaran el sector.

Per al president d’SCRATS, el col·lectiu de regants per la defensa del transvasament Tajo-Segura, Lucas Jiménez, «el fet d’elevar els cabals ecològics, com ha proposat el ministeri, no suposarà res més que el final del transvasament en moltes ocasions, ja que suposa una reducció del 45% del que habitualment arriba del cabal excedentari del Tajo a la zona de Llevant».

El funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura ha contribuït des de fa més de quaranta anys de manera decisiva a la consolidació d’una realitat socioeconòmica en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones, i on els cultius de regadiu generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, asseguren fonts de la Generalitat en un comunicat. A més, segons afegeixen, estos cultius de regadiu proporcionen més de 106.000 ocupacions i actuen com a motor insubstituïble d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari, com el transport, la distribució i la logística.
 

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.